Nu echter sinds 3 weken eet hij slecht. Brokjes kauwt hij op, waarbij hij een deel doorslikt, een deel laat hij in stukjes liggen en sommige laat hij heel weer los uit zijn bekkie. Het vlees eet hij voor 1/4 op. Totaal krijgt hij nu ongeveer 1/4 van zijn normale dagportie binnen. Nou heeft hij ooit eens een rotte kies gehad dus met dat gekke kauwgedrag hebben we een afspraak bij de dierenarts gemaakt. Deze heeft foto's gemaakt waarop geen ontstekingen oid en verder hebben ze alleen wat tandsteen verwijderd. Nierfunctie, leverfunctie en glucose is geprikt maar dit is allemaal keurig. Hij krijgt nu pijnstilling en ontstekingsremming en hier ging het aanvankelijk iets beter mee (dan at hij 1/2 dagportie), maar nu sinds een paar dagen weer slechter. Gisteren barfmenu gehaald waarbij het eerste bakje met veel smaak naar binnen ging maar daarna laat hij het weer staan.
Ik weet ondertussen niet meer waar ik aan moet denken. Onze dierenarts komt niet verder dan eetlustopwekkende oordruppels. Maar de eetlust lijkt er wel te zijn want hij staat wel regelmatig bij me als ik het eten klaarmaak, maar zodra ik het hem voorzet wil hij niet meer. Hij is verder gewoon knuffelig, gaat graag naar buiten als het niet regent en drinkt voldoende.
Heeft iemand dit weleens meegemaakt. Nog ideeën waar we aan kunnen denken? Ondertussen begint hij natuurlijk af te vallen en maak ik me steeds meer zorgen