Hond heeft gebeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9658
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:42

Nikass schreef:
Mellow schreef:
Ik heb alleen maar respect voor TS. Ze wil uit liefde niet dat er gezeuld word met mowgli, een oude hond met een verleden en een rugzak. En wil niet dat een ander komt te zitten met een hond die minder goed leesbaar is voor iemand met minder goede kennis van gedrag.

Maar de combinatie van haar zoon met Mowgli gaat ook niet goed.

Laten we wel wezen. Soms hoeft iemand niet eens iets te doen om een reactie van een hond te krijgen maar kan het ook de grondhouding zijn die een reactie geeft.

Zo is onze hond echt bang voor de buurman van mijn schoonouders. Er is nooit wat gebeurt. Onze hond blaft eigenlijk nooit maar naar deze man dus wel. Hij wil er ook niet naar toe komen. Hoe lief deze man ook tegen hem doet. Echter de grondhouding van deze man is heel statig, tegen het hautaine aan. De man in kwestie is zo vriendelijk als wat hoor. Alleen zijn grondhouding is wel heel statig en deftig.

Ts geeft ook aan dat in het begin toen haar zoon jonger was het probleemgedrag van haar zoon niet zo op de voorgrond trad maar dat dat nu meer tot uiting komt. Daarbij zal het waarschijnlijk (en dit is een aanname van mij, TS mag me verbeteren) niet alleen in het verbale stukje zitten maar ook het non verbale. Dus houding en beweging, misschien een stukje anders gevormde motoriek.

En ik vermoed dat het probleemgedrag van haar zoon niet een tijdelijk iets is wat weer over kan gaan maar dat het komt door een aanverwant probleem. (Ook hier mag je me in corrigeren als het niet klopt).

Ik vind het juist heel knap dat TS in deze uiterst pijnlijke situatie heel open staat voor verschillende invalshoeken en kijk op de dingen. En volgens mij is het in deze niet zozeer de schuldvraag. Want ik zie namelijk nergens dat TS de schuld bij de hond legt.

Denk dat TS heel realistisch kijkt naar de mogelijkheden en ook de "flaws" (kom niet op het Nederlandse woord).


Ja, het is natuurlijk heel mooi dat ts nu naar een goede oplossing zoekt en haar verantwoordelijkheid probeert te nemen. Het is nu misschien achteraf praten, en bokt kennende zal het niet gewaardeerd worden, maar Je kunt je daarnaast wel ook afvragen waarom iemand twee jaar geleden een achtjarige herplaatser met rugzak als derde hond erbij neemt in een druk gezin?
En wat heeft dat met het perspectief van de hond gedaan? Die nu natuurlijk veel moeilijker te plaatsen is als twee jaar geleden, en die een aantal vervelende ervaringen erbij gekregen heeft in zijn rugzak.
En ja natuurlijk begrijp ik dat iedereen een verkeerde inschatting kan maken in zijn leven, en ik ken ts en de situatie onvoldoende, dus ik wil je hier niet zwart neerzetten ts, ik hoop dat je begrijpt dat dat mijn intentie niet is.
Het is alleen dat ik dit soort verhalen in allerlei varianten zo vaak tegenkom. En voor de baas komt uiteindelijk altijd weer een oplossing, maar voor de hond niet altijd meer.


Tja, als ik het zo lees, werd TS onder druk gezet door de medewerker om toch vooral snel te beslissen, TS had verder geen nare ervaringen met honden... Is zo vriendelijk geweest een oudere hond een kans te geven. Helaas is dat dus misgegaan.

BeFunny

Berichten: 10618
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:01

Idd. En er is misschien wel iets veranderd kwa gezin en met het jongste kind. Waardoor het thuis anders is geworden wat twee jaar geleden misschien nog niet speelde.

Petpa

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:10

Doubtless schreef:
@Nikass: vanuit die redenatie kan niemand meer een hond aanschaffen. Kinderen ontwikkelen soms problemen. Mensen worden soms ziek of gaan dood. De meeste mensen kunnen geen garantie bieden dat een dier de rest van zijn leven kan blijven.


Een beetje nadenken voordat iemand een dier een thuis biedt kan voor sommige mensen geen kwaad…

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:18

Doubtless schreef:
Succes dinsdag TS, ik hoop dat jullie hiermee geholpen zijn :*

@meggiemeg: zo simpel was het bij ons wel. Sterker nog, de vrouw bij wie ik naar de hond ging kijken moedigde mij aan om de hond direct mee te nemen, zonder dat mijn partner haar überhaupt had gezien. Dat wilde ik niet, ik wilde anderhalve dag later terugkomen om te kijken of het klikte tussen hem en de hond. Kreeg toen te horen dat als er in de tussentijd geïnteresseerden waren ze de hond niet kon “vasthouden”. Dus weg is weg… tja.

Tjonge zeg, alsof het een voorwerp is wat je aanschaft

sasja0705
Berichten: 2027
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:30

@Zoolgangster, waar heb je dat gelezen? In een ouder topic?
Want ALS dit klopt, dan is het een wel erg slechte stichting

BeFunny

Berichten: 10618
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:36

@Zoolgangster dat was Doubtles die vertelde dat ze onder druk gezet werd en door waarschijnlijk een andere stichting . Dus niet ts ;)

Maar ik heb genoeg over stichtingen gehoord om zelf nooit via een stichting een hond te verwelkomen.

Zoolgangster

Berichten: 9658
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:37

sasja0705 schreef:
@Zoolgangster, waar heb je dat gelezen? In een ouder topic?
Want ALS dit klopt, dan is het een wel erg slechte stichting


Ok, was dus Doubtless die dat overkwam, niet TS blijkbaar.

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:39

Petpa schreef:
Een beetje nadenken voordat iemand een dier een thuis biedt kan voor sommige mensen geen kwaad…


En jij wil zeggen dat TS niet een beetje heeft nagedacht? Of wil je het bij een indirecte sneer houden?

Die dappere toetsenbord helden hier komen me de strot uit :x
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 25-04-24 08:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:40

Wat een aannames hier zeg!
TS is niemand hier een verantwoording schuldig!!
En als ik haar was zou ik geeneens meer reageren vanwege het gekonkel hier van het stelletje Karens!

Petpa

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:44

Doubtless schreef:
Petpa schreef:
Een beetje nadenken voordat iemand een dier een thuis biedt kan voor sommige mensen geen kwaad…


En jij wil zeggen dat TS niet een beetje heeft nagedacht? Of wil je het bij een indirecte sneer houden?

Die dappere toetsenbord helden hier komen me de strot uit :x


Waarom betrek je TS erbij?
Ik sprak in het algemeen.

CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:46

Petpa schreef:
gillian schreef:
Wat moet er dan gebeuren? Kind weg doen?

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.



Heb al heel wat bijzondere reacties in allerlei topics gelezen sinds ik lid ben van Bokt. Maar deze staat echt bovenaan als het gaat als onbeschoft, niet empathisch, niet terzake doende enz enz enz. Gatverdarrie wat een reactie.

Mellow

Berichten: 6480
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:48

Nikass schreef:
Mellow schreef:
Ik heb alleen maar respect voor TS. Ze wil uit liefde niet dat er gezeuld word met mowgli, een oude hond met een verleden en een rugzak. En wil niet dat een ander komt te zitten met een hond die minder goed leesbaar is voor iemand met minder goede kennis van gedrag.

Maar de combinatie van haar zoon met Mowgli gaat ook niet goed.

Laten we wel wezen. Soms hoeft iemand niet eens iets te doen om een reactie van een hond te krijgen maar kan het ook de grondhouding zijn die een reactie geeft.

Zo is onze hond echt bang voor de buurman van mijn schoonouders. Er is nooit wat gebeurt. Onze hond blaft eigenlijk nooit maar naar deze man dus wel. Hij wil er ook niet naar toe komen. Hoe lief deze man ook tegen hem doet. Echter de grondhouding van deze man is heel statig, tegen het hautaine aan. De man in kwestie is zo vriendelijk als wat hoor. Alleen zijn grondhouding is wel heel statig en deftig.

Ts geeft ook aan dat in het begin toen haar zoon jonger was het probleemgedrag van haar zoon niet zo op de voorgrond trad maar dat dat nu meer tot uiting komt. Daarbij zal het waarschijnlijk (en dit is een aanname van mij, TS mag me verbeteren) niet alleen in het verbale stukje zitten maar ook het non verbale. Dus houding en beweging, misschien een stukje anders gevormde motoriek.

En ik vermoed dat het probleemgedrag van haar zoon niet een tijdelijk iets is wat weer over kan gaan maar dat het komt door een aanverwant probleem. (Ook hier mag je me in corrigeren als het niet klopt).

Ik vind het juist heel knap dat TS in deze uiterst pijnlijke situatie heel open staat voor verschillende invalshoeken en kijk op de dingen. En volgens mij is het in deze niet zozeer de schuldvraag. Want ik zie namelijk nergens dat TS de schuld bij de hond legt.

Denk dat TS heel realistisch kijkt naar de mogelijkheden en ook de "flaws" (kom niet op het Nederlandse woord).


Ja, het is natuurlijk heel mooi dat ts nu naar een goede oplossing zoekt en haar verantwoordelijkheid probeert te nemen. Het is nu misschien achteraf praten, en bokt kennende zal het niet gewaardeerd worden, maar Je kunt je daarnaast wel ook afvragen waarom iemand twee jaar geleden een achtjarige herplaatser met rugzak als derde hond erbij neemt in een druk gezin?
En wat heeft dat met het perspectief van de hond gedaan? Die nu natuurlijk veel moeilijker te plaatsen is als twee jaar geleden, en die een aantal vervelende ervaringen erbij gekregen heeft in zijn rugzak.
En ja natuurlijk begrijp ik dat iedereen een verkeerde inschatting kan maken in zijn leven, en ik ken ts en de situatie onvoldoende, dus ik wil je hier niet zwart neerzetten ts, ik hoop dat je begrijpt dat dat mijn intentie niet is.
Het is alleen dat ik dit soort verhalen in allerlei varianten zo vaak tegenkom. En voor de baas komt uiteindelijk altijd weer een oplossing, maar voor de hond niet altijd meer.


Nikasss, ik denk dat dat drukke gezin nu drukker is geworden door de problematiek die er is met haar zoon. En dat heet ontwikkeling van een kind. En in dit geval ontwikkeld haar kind zich anders dan ze 2 jaar geleden had kunnen denken. Bij problematiek met kinderen komt ook drukte met zich mee. En misschien is drukte niet het goede woord, maar zorgen en aanpassingsvermogen op niveau.

Ik ben er namelijk wel van overtuigd dat als TS deze problematiek met haar zoon had voorzien ze de keuze voor Mowgli niet had gemaakt.

En dit lees ik zelf tussen de regels door dus wederom TS als ik het verkeerd heb mag je me corrigeren.

Kimmie235
Berichten: 316
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:51

TS wat zul je ontzettend geschrokken zijn. Wat naar voor je. Wat er ook aan vooraf gegaan is, je lijkt je keuzes goed te overdenken en niemand te kort te willen doen. Jammer dat er zo hard op je gereageerd wordt. Inslapen wordt hier echt gezien als het meest kwalijke. Ik denk niet dat de hond er veel van merkt.

Voelt alsof je een liefdevolle keus voor zowel kind als hond wil maken. Of dat nou inslapen is of niet, blijf bij jezelf. Ik zou toch wensen dat voor ieder dier zo’n liefdevolle overweging genaakt zou worden, ook voor koeien en kippen. Maargoed blijkbaar wordt het bij huisdieren sterker bekritiseerd en ben jij daardoor de pisang.

Je klinkt als een liefdevolle ouder/verzorger die met de beste intenties probeert te handelen

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:28

meggiemeg schreef:
Doubtless schreef:
Succes dinsdag TS, ik hoop dat jullie hiermee geholpen zijn :*

@meggiemeg: zo simpel was het bij ons wel. Sterker nog, de vrouw bij wie ik naar de hond ging kijken moedigde mij aan om de hond direct mee te nemen, zonder dat mijn partner haar überhaupt had gezien. Dat wilde ik niet, ik wilde anderhalve dag later terugkomen om te kijken of het klikte tussen hem en de hond. Kreeg toen te horen dat als er in de tussentijd geïnteresseerden waren ze de hond niet kon “vasthouden”. Dus weg is weg… tja.

Tjonge zeg, alsof het een voorwerp is wat je aanschaft

Dat is voor veel mensen ook zo. Niet alleen met herplaatsers, maar nog meer met puppies. Dat gaat makkelijker dan de aanschaf van een wasmachine. Bij veel honden kijken mensen alleen naar het uiterlijk en niet naar karakter en wat (mede daardoor) nodig is aan ruimte, training en beweging.
Terwijl mensen bij die wasmachine wel kijken wat er qua gewicht aan was in kan, hoe zuinig die is, etc.

TinkerTreas

Berichten: 3701
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 09:43

Mowgli is hier in opvang gekomen met de intentie om herplaatst te worden. Voor hem hebben we ook honden opgevangen.
Mowgli draaide gelijk prima mee in het gezin (voor zover je dat van een opvang hond kunt verwachten), alsof hij hier al jaren woonde. Er is nooit enig druk gezet vanuit de stichting voor wat dan ook. Het enige was dat hij een ontzettend slecht gebit had. Hier heb ik ze op aangesproken en ze hebben netjes de dierenarts kosten betaald.
Na een paar weken hebben we besloten om hem hier te houden, vanwege de manier waarop hij meedraaide in ons gezin, zijn aanhankelijkheid (het is een enorme kroelkont), en ook zijn leeftijd.

Volgens mij was het eerste incident een of twee weken nadat de adoptie rond was.
Hierna is hij geholpen aan zijn gebit. Is er een gedragstherapeut bij geweest en is hij behandeld door een osteopaat omdat hij vast zat in zijn rug.

Er is in de tussentijd nooit aanleiding geweest om te denken dat hij moeite had met mijn zoon en/of zijn gedrag. Maar het is altijd een wat timide hond geweest die weinig expressie vertoont. We hebben nooit een waarschuwing gezien bij hem. En we hebben de honden nooit alleen gelaten bij de kinderen. Maar dan heb je er alsnog niet altijd zicht op natuurlijk.
Als ik sta te koken doe ik in principe de honden niet apart, we hebben een open keuken. Maar je bent bezig , dus je kijkt niet continue wat kind en hond aan het doen zijn. Dit is in het algemeen, want Mowgli ligt altijd bij me in de keuken. Je weet tenslotte nooit of er wat valt.

Ik zal best fouten gemaakt hebben, tenslotte ben ik een mens. En naarmate de honden langer bij ons zijn zijn we ook wel wat makkelijker geworden. Maar ik ben echt niet zo onwetend en naief zoals sommige van jullie mij hier neerzetten.

Ik heb altijd herplaatsers gehad, uit binnen en buitenland. We hebben vanaf mijn 18e honden, waar ik altijd serieus mee bezig ben geweest. Ik zal zeker niet alles weten en ik ben geen prof, maar ik heb nooit getwijfeld om hulp in te roepen als ik het niet wist.

Onze 4 jarige is zelfs de eerste hond die ik als echte pup heb gekregen. En hij is degene die kwa karakter het duidelijkste is dat hij niet in ons gezin past. Vandaar dat we besloten hebben om hem te herplaatsen. Al voor het bijt incident trouwens.

Ik heb dit topic geopend omdat ik geen weg zag in het herplaatsen van Mowgli. Ik wilde eigenlijk niet dat het een hele discussie zou worden, maar dat is het toch geworden. En ergens is dat best logisch omdat het een heftig onderwerp is.

Ik heb gelukkig een heel bruikbare tip gekregen, waar ik echt heel dankbaar voor ben. Ik ben heel erg benieuwd naar dinsdag.

Ik wil hierbij vragen om de discussie te stoppen of ik wel of geen hond had mogen nemen. We hebben er toen heel goed over nagedacht. En na het eerste incident (met de hond) zag de gedragstherapeut geen reden waarom Mo niet in ons gezin zou passen. Hij is bij ons thuis geweest, heeft de hond en de kinderen gezien.

Ik weet nog niet of ik een update ga plaatsen na dinsdag. Dat hangt er een beetje vanaf hoe er verder gereageerd wordt.

Nogmaals erg bedankt voor de tip van hond veilig Nederland

Kimmie235
Berichten: 316
Geregistreerd: 18-09-13

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:59

Je hoeft je echt niet te verantwoorden hoor TS, mensen willen graag alle informatie weten om te kunnen oordelen of je wel of niet een terechte keuze maakt. Volgens mij zijn je intenties zuiver en doe je alles weloverwogen en liefdevol.

Wat ik al eerder zei: ik zou wensen dat voor ieder dier zo’n liefdevolle overweging genaakt zou worden, ook voor koeien en kippen. Maargoed blijkbaar wordt het bij huisdieren sterker bekritiseerd en ben jij daardoor de pisang.

Twijfel niet aan jezelf

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:28

Je bent hier op bokt niemand verantwoording schuldig TS! Er zijn hier altijd mensen die het beter weten in elk onderwerp wat op bokt geplaatst wordt. Je hebt een groot hart wat betreft de dierenliefde! Je doet dat wat in je macht ligt, meer dan menig één zou doen. Ik hoop dat dinsdag het één en ander duidelijk wordt voor jullie.

BeFunny

Berichten: 10618
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:30

Idd wat Kimmie zegt.
Twijfel niet aan jezelf ts.
Dit is zo gelopen en je hebt keuzes gemaakt die in het belang zijn van de honden.

TinkerTreas

Berichten: 3701
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 11:37

Klopt, maar zo voelt het wel een beetje voor mij. Zo ben ik nu eenmaal :D

Afbeelding

Nog even een lieve foto van vandaag <3

Mn jongens zijn allebei lekker sporten, dus we hebben even rust in huis.
Laatst bijgewerkt door TinkerTreas op 25-04-24 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10618
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:39

Ja, zou ik ook hebben, voelt ergens ook als falen. Maar soms moet je die beslissing nemen in het belang van de honden en in jou geval ook van je gezin. Dat is nooit leuk en zo'n keuze is ook niet in een moment gemaakt.

Vanes_6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:23

TinkerTreas schreef:
Mowgli is hier in opvang gekomen met de intentie om herplaatst te worden. Voor hem hebben we ook honden opgevangen.
Mowgli draaide gelijk prima mee in het gezin (voor zover je dat van een opvang hond kunt verwachten), alsof hij hier al jaren woonde. Er is nooit enig druk gezet vanuit de stichting voor wat dan ook. Het enige was dat hij een ontzettend slecht gebit had. Hier heb ik ze op aangesproken en ze hebben netjes de dierenarts kosten betaald.
Na een paar weken hebben we besloten om hem hier te houden, vanwege de manier waarop hij meedraaide in ons gezin, zijn aanhankelijkheid (het is een enorme kroelkont), en ook zijn leeftijd.

Volgens mij was het eerste incident een of twee weken nadat de adoptie rond was.
Hierna is hij geholpen aan zijn gebit. Is er een gedragstherapeut bij geweest en is hij behandeld door een osteopaat omdat hij vast zat in zijn rug.

Er is in de tussentijd nooit aanleiding geweest om te denken dat hij moeite had met mijn zoon en/of zijn gedrag. Maar het is altijd een wat timide hond geweest die weinig expressie vertoont. We hebben nooit een waarschuwing gezien bij hem. En we hebben de honden nooit alleen gelaten bij de kinderen. Maar dan heb je er alsnog niet altijd zicht op natuurlijk.
Als ik sta te koken doe ik in principe de honden niet apart, we hebben een open keuken. Maar je bent bezig , dus je kijkt niet continue wat kind en hond aan het doen zijn. Dit is in het algemeen, want Mowgli ligt altijd bij me in de keuken. Je weet tenslotte nooit of er wat valt.

Ik zal best fouten gemaakt hebben, tenslotte ben ik een mens. En naarmate de honden langer bij ons zijn zijn we ook wel wat makkelijker geworden. Maar ik ben echt niet zo onwetend en naief zoals sommige van jullie mij hier neerzetten.

Ik heb altijd herplaatsers gehad, uit binnen en buitenland. We hebben vanaf mijn 18e honden, waar ik altijd serieus mee bezig ben geweest. Ik zal zeker niet alles weten en ik ben geen prof, maar ik heb nooit getwijfeld om hulp in te roepen als ik het niet wist.

Onze 4 jarige is zelfs de eerste hond die ik als echte pup heb gekregen. En hij is degene die kwa karakter het duidelijkste is dat hij niet in ons gezin past. Vandaar dat we besloten hebben om hem te herplaatsen. Al voor het bijt incident trouwens.

Ik heb dit topic geopend omdat ik geen weg zag in het herplaatsen van Mowgli. Ik wilde eigenlijk niet dat het een hele discussie zou worden, maar dat is het toch geworden. En ergens is dat best logisch omdat het een heftig onderwerp is.

Ik heb gelukkig een heel bruikbare tip gekregen, waar ik echt heel dankbaar voor ben. Ik ben heel erg benieuwd naar dinsdag.

Ik wil hierbij vragen om de discussie te stoppen of ik wel of geen hond had mogen nemen. We hebben er toen heel goed over nagedacht. En na het eerste incident (met de hond) zag de gedragstherapeut geen reden waarom Mo niet in ons gezin zou passen. Hij is bij ons thuis geweest, heeft de hond en de kinderen gezien.

Ik weet nog niet of ik een update ga plaatsen na dinsdag. Dat hangt er een beetje vanaf hoe er verder gereageerd wordt.

Nogmaals erg bedankt voor de tip van hond veilig Nederland


Hoi TS,

Zonder álle berichten te hebben gelezen en weet ook niet uit welke regio je komt, wil ik je adviseren om contact op te nemen met "Hondengedragcentrum Nederland" in Amersfoort. Neem contact op met Leo de Boer, een gedragsdeskundige die vaker gemoeid is met honden die bijvoorbeeld in beslag genomen zijn na bijv bijtincidenten of agressief gedrag. Hij heeft vaker honden en eigenaren de juiste tools kunnen geven om met deze honden aan de slag te kunnen.
Wellicht kan hij je verder helpen.

Wij hebben, toen mijn kind net 3 moest worden, ook een bijtincident gehad met onze oudere hond (kind rende weg van me toen we naast elkaar zaten, hond loopt toevallig net voorbij, kind struikelde over de hond, hond had pijn in de rug - oudere hond - en beet uit reactie van zich af) en dit allemaal terwijl ik ernaast stond. altijd zo voorzichtig met kind icm de honden en dan zie je dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten. Hond had nog nooit wat gedaan maar heb toen wel een bench aangeschaft om ook mijn hond een veilige ruimte te kunnen geven als mijn kleuter toen rond wilde rennen in huis.
Ik weet dus dat je dingen niet altijd kunt voorkomen.

Nu 2 buitenlandse honden met een rugzak en daar moet je toch altijd net even anders bij opletten, is mijn ervaring. Slecht gesocialiseerd en je weet veelal niet wat ze vroeger hebben meegemaakt. Maar vooral zorgen dat je hond een veilige ruimte heeft zodat je kind gewoon even kind kan zijn in huis, is ook erg belangrijk. Voor allebei.

Maar nogmaals: neem eens contact op met Leo de Boer. Ik weet zeker dat hij je kan helpen en kent veel instanties in Nederland die je evt verder kunnen helpen. Sterkte iig!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:33

Ts je hoeft je aan mij in elk geval echt niet te verantwoorden. Ik reageer hier op een openbaar forum, niets meer en niets minder. Ik probeer mijn woorden zorgvuldig te kiezen, en ben er niet op uit om iemand te kwetsen.
Garanties heeft uiteraard niemand, en situaties kunnen veranderen.
Ik ben juist daarom van mening dat de combinatie van een druk gezin met (meerdere) honden heel vaak niet zo'n goede is.

Ik hoop dat het voor alle betrokkenen fijn wordt opgelost, en er niet voor inslapen wordt gekozen.

Kimmie235
Berichten: 316
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:45

Nikass schreef:
Ts je hoeft je aan mij in elk geval echt niet te verantwoorden. Ik reageer hier op een openbaar forum, niets meer en niets minder. Ik probeer mijn woorden zorgvuldig te kiezen, en ben er niet op uit om iemand te kwetsen.
Garanties heeft uiteraard niemand, en situaties kunnen veranderen.
Ik ben juist daarom van mening dat de combinatie van een druk gezin met (meerdere) honden heel vaak niet zo'n goede is.

Ik hoop dat het voor alle betrokkenen fijn wordt opgelost, en er niet voor inslapen wordt gekozen.


Maakt het een verschil voor je of het een openbaar forum is of niet? En hoe bepaal je zo sterk dat inslapen niet beter is? Hoeveel angst zal de hond hebben voor het inslapen denk je? Zal hij daar te veel tegenop zien? Misschien is het hiernamaals wel heel fijn? Dat is met herplaatsen nog niet zo zeker. En hoe zit het dan met al die onschuldige dieren die dagelijks geslacht worden? Maak je je daar ook zo druk over? Of is het voor een huisdier anders? En zo ja waarom eigenlijk?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:54

Zo dat zijn veel vragen tegelijk. De vraag is of ze allemaal in dit topic bediscussieerd moeten worden?
Ja ik maak me zeker druk om de dieren die dagelijks geslacht worden. Ga je nu vragen wat ik elke dag eet?
Ik heb wel een tegenvraag voor jou, Kimnie: waarom vangen we weeskindertjes op en laten we ze niet gewoon inslapen? Garantie op een leuk leven kunnen we ze niet geven, en ze merken er niets van.

BeFunny

Berichten: 10618
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:22

Nikass schreef:
Zo dat zijn veel vragen tegelijk. De vraag is of ze allemaal in dit topic bediscussieerd moeten worden?
Ja ik maak me zeker druk om de dieren die dagelijks geslacht worden. Ga je nu vragen wat ik elke dag eet?
Ik heb wel een tegenvraag voor jou, Kimnie: waarom vangen we weeskindertjes op en laten we ze niet gewoon inslapen? Garantie op een leuk leven kunnen we ze niet geven, en ze merken er niets van.


Wees kindjes zijn nog niet op hoge leeftijd en hebben idd nog een heel even voor zich.

Een hond van 10 waar al veel mee gezeuld is. Die niet van onbesproken gedrag is en die misschien wel de rest van zijn leven in een opvang zal moeten blijven daarbij moet er idd gekeken worden naar wat echt voor de hond beter zou zijn en inslapen is echt zo gek nog niet.

Of kun jij hem een huis bieden? Een veilige plek en de garantie dat hij niet weer moet verhuizen en weer en weer? Als die dat tenminste nog red.