Ervaringen Britse korthaar. en eventueel andere kattenrassen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Ervaringen Britse korthaar. en eventueel andere kattenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 19:32

Hoi hoi,

Zijn er hier bokkers met Britse kortharen en eventueel andere kattenrassen?

Ik ben opzoek naar een ras kat en naast de karakter beschrijvingen op het internet is natuurlijk iedere kat anders, dus daarom ben ik opzoek naar hoe jullie het ras ervaren als huisgenoot.

Ohja, hier wat eisen: rustige kat, aanhankelijk, schootkat.

Kom maar door :o

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:05

Ik heb een Ragdoll en echt ik wil niet meer anders. Bella is rustig, heeft een heerlijk karakter. Kletst je de oren van je hoofd af en is altijd in de buurt. Soms is het net een hondje. Ze luistert ook heel goed. <3 Afbeelding

future_vet
Berichten: 2618
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Ervaringen Britse korthaar. en eventueel andere kattenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:20

Ik heb zelf 2 mainecoons en een ragamuffin.
Alle 3 super aanhankelijk.

Wel als tip check https://www.licg.nl/katten/ voor alle ras-specifieke aandoeningen waar je te maken mee kan hebben.

Britjes overlijden helaas nog wel eens vroegtijdig aan erfelijk nierfalen. Ze zijn wel mega lief en sociaal verder. En zorg dat ze een mooi neusje hebben :)

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Ervaringen Britse korthaar. en eventueel andere kattenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:03

Ik heb geen Brits korthaar maar wil wel even inhaken op je eisen.
Elke kat is anders. Of het een schootkat gaat worden is niet te zeggen van te voren. Ik heb er hier 1 die als kitten heel erg van het bij je liggen was. Daarna niet meer en nu opeens wel weer. Er zijn hier kittens verhuist die hier de hele dag op schoot wilde liggen maar bij nieuwe eigenaren niet en andersom. Hetzelfde geld voor je andere eisen. Dat is moeilijk te zeggen. Ja over algemeen zijn Brits kortharen rustige katten. Maar ik denk dat je met fokkers moet gaat praten zij kunnen je vertellen hoe de katten uit die lijn zijn. Ook kunnen zij je vertellen of de katten uit die lijn wel of geen schootkatten zijn. Nogmaals het is geen garantie maar geeft je wel beeld.

Avalanche

Berichten: 16058
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:24

Afbeelding

Afbeelding


Simba is een Maine Coon. Hij is erg gezellig, best heel aanhankelijk, maar hij houdt niet van op schoot liggen. Hij doet altijd alsof het hem niet interesseert, maar is altijd heel toevallig in dezelfde kamer als ik ben :')

En af en toe is knuffelen toch wel erg fijn <3

En Simba is erg speels.
Vocaal is hij niet. Hij heeft een hele zachte stem ook.

boemel

Berichten: 8431
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:31

Ik heb 3 Britse kortharen gehad. Allen van een andere fokker en 3 totaal verschillende karakters, maar wel alledrie erg lief en lang speels.

Inderdaad gezondheid en Britse Korthaar is echt een aandachtspunt. Onze eerste Brit had een hartkwaal (HCM) en is slecht 5 jaar oud geworden.

Ragdoll is denk ik nog aanhankelijker dan een Brit

Furst
Berichten: 628
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Ervaringen Britse korthaar. en eventueel andere kattenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:36

Mag ik vragen waarom je per se een raskat zou willen? Ik heb allemaal bastaarden en echt super lieve katten. Familielid heeft twee Britten, waarvan 1 ondertussen is overleden vorig jaar, beiden van 2011 geloof ik. De kat had een hartkwaal. Haar andere heeft een derde ooglid vergroeiing gehad en loopt daarom altijd met haar oogje dicht.

Wil zeker niet oordelend overkomen, maar vraag het me vaak soms af. Ik ben opvanggezin voor kittens en als ik zie hoe schrijnend het in de katten allemaal is.. ben ik blij dat ik een gewone kat een huisje kan geven. Idem met bvb geimporteerde honden hoor, terwijl er zo veel zijn in BE en NL,

Ik zou zelf voor een Ragdoll gaan, dat zijn waanzinnig lieve katten!

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:51

WinSel schreef:
Ik heb een Ragdoll en echt ik wil niet meer anders. Bella is rustig, heeft een heerlijk karakter. Kletst je de oren van je hoofd af en is altijd in de buurt. Soms is het net een hondje. Ze luistert ook heel goed. <3 [ [url=m/1QkbqK.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik heb een Bello :+
Afbeelding

Ook een Ragdoll. Waar wij zijn, is de kat. Deze kletst niet zoveel, maar in alles de goedheid zelve en echt een hele lieve kat.

De huis tuin en keuken kat uit de stal is ook altijd in de buurt, mag ook graag bij je liggen, maar heeft duidelijk een stuk minder geduld. Die wil nog wel eens boos worden als je een plekje wil bekijken, waar de Ragdoll nooit zou krabben of bijten.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:51

Ik heb een britse korthaar gehad. Heel lief en rustig dier. Helaas op 7 jarige leeftijd moeten laten inslapen vanwege verschrompelde nieren.

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 23:07

Hier 2 exotic shorthairs. 2 katers en allebei totaal anders.
De ene komt heel graag op schoot, is een allemansvriend en laat zichzelf goed horen (spinnen en miauwen). De ander is eenkenniger, komt regelmatig op schoot (bij mij), en hoor je bijna nooit.
Wel lopen ze beiden constant achter je aan, en spelen ze graag met elkaar en met hun mensen. Ze zijn beiden graag in je buurt en alleen naar het toilet zit er hier niet in. :+

De knuffelkont:
Afbeelding

En z’n knappe broer:
Afbeelding

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 02:20

Ik heb in december 2 britse kortharen in Tsjechië gekocht. Zelfde nest dus broer & zus. Geen papier maar beide ouders gezien en volle britjes.

Het poesje is wat verlegen, kruipt ook weg bij visite/drukte maar is wel bloedfanatiek qua spelen en kan uren tevreden op schoot liggen.
Poesje: Čičí
Afbeelding


De kater is een stuk rustiger maar wel een aandacht vrager, komt niet op schoot maar zit naar je hand of haar te hengelen.
Kater: Rozz
Afbeelding


Iedere nacht hebben ze standaard een half uur de zoomies en overdag liggen ze vooral te luieren of lopen (onder toezicht) in de tuin.

Afbeelding

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ervaringen Britse korthaar. en eventueel andere kattenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 03:14

Ik heb 2 Siamezen (Thai, ouderwetse type).

Zoals al eerder geschreven, elke kat is anders.
Mijn dames liggen in de winter graag op schoot. In de zomer niet.
Ze zijn wel bemoeizuchtig en vocaal.
De oudste is introvert en de jongste extravert.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 03:18

njiloj schreef:
Hier 2 exotic shorthairs. 2 katers en allebei totaal anders.
De ene komt heel graag op schoot, is een allemansvriend en laat zichzelf goed horen (spinnen en miauwen). De ander is eenkenniger, komt regelmatig op schoot (bij mij), en hoor je bijna nooit.
Wel lopen ze beiden constant achter je aan, en spelen ze graag met elkaar en met hun mensen. Ze zijn beiden graag in je buurt en alleen naar het toilet zit er hier niet in. :+

De knuffelkont:
[ [url=m/5ZpctP.jpg]Afbeelding[/url] ]

En z’n knappe broer:
[ [url=m/hTlxBX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die neusjes... Wat zielig -O- Hopelijk is dit nu verboden..
Waarom zou iemand zulke platte koppies fokken?

TS: Mijn ouders hebben Maine Coons gehad. Heerlijke dieren en zijn altijd erg oud geworden.
Enorm speels en erg nieuwsgierig. Wel moet je natuurlijk altijd uitkijken voor erfelijke aandoeningen bij ieder ras.

boemel

Berichten: 8431
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:32

Sorry, dubbel post. Heb tekst 1x gewijzigd naar dit
Laatst bijgewerkt door boemel op 22-04-24 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Berichten: 8431
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:32

We hebben op dit moment 4 katten.

Britse korthaar x Abesijn. 2 zusjes van 9 jaar. Ze zijn erg mensgericht en willen ook erg graag op schoot. Ze zijn nog wel redelijk speels. Helaas zijn ze hun hele leven ook wat nerveus en schrikkerig. Soms wel 20x van en op schoot. Als ik bij wijze van 1x te hard adem zijn ze al weg om 1 minuut later alweer terug te komen.

Ze hebben verder nooit wat gemankeerd en ze verharen amper en zijn gewoon leuke lieve beestjes.

Afbeelding
Afbeelding

Verder een kruising Snow Bengaal x Ragdoll.
Ze is nogal geobsedeerd door haar speelgoed en het apporteren daarvan. En kan hier echt uren mee doorgaan tot vervelends aan toe ha ha.

Verder heeft ze iets met haar waterbak. Alle haar spullen, maar helaas ook spullen van ons moeten in de waterbak gedompeld worden. Ze jat spullen van ons om in de waterbak te gooien. Opletten dus met SD kaarten ha ha.

Ze wil graag op schoot, maar heeft doorgaans niet de rust om lang te blijven liggen.

Ze doet graag stoute dingen. Bijvoorbeeld rondjes om de TV rennen, de plant slopen of in de gordijnen hangen.
Je kunt roepen wat je wilt dat het niet mag, ze heeft er echt maling aan.
Echter vraag je aan haar “Mimi, kom je een knuffel brengen “, dan komt ze aangerend om je heel hard en heel veel kopjes te geven.
Ze is dus wel heel grappig.
Afbeelding

We hadden haar zusje gratis meegekregen, omdat de eigenaren op vakantie gingen. Die claimde echter alle aandacht op en duwde letterlijk de andere katten continu weg. Dat vonden we sneu en we hebben een ander huisje voor haar gezocht.
Zij was wel super aanhankelijk, schoterig en wilde graag rond gedragen worden.

En dan hebben we nog een boerderijkat.
Eerlijk is eerlijk, zij is gewoon de allerleukste, liefste en slimste. We zien haar meer als een hondje.
Ze gaat ook gewoon los mee in het bos wandelen.

Verder is ze een meester in uitbreken en inbreken en is het een sport om deuren te openen, zelfs als de deurklink omhoog staat.
Ze is onwijs sociaal. Als een mens of dier ziek is, dan weet ze dat direct en gaat direct verzorgen.

Afbeelding
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:41

Hier ook twee Ragdolls. Ze zijn verschrikkelijk gezellig, kletsen en waar ik ben, zijn zij ook. Fudge kan uren op schoot liggen, Cookie ligt lieverd ergens in de buurt.

Hiervoor had ik Poes, een Ragdoll-dame die ik geadopteerd heb toen ze acht was. Zij was minstens nrt zo’n kletskont en was ook overal waar ik was.

Nadeel van twee Ragdolls? Overal, oooooooveral zit haar :')

Dit zijn onze mannen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In je eentje douchen is onmogelijk :')
Afbeelding
(De badkamer opgeruimd houden ook :+ alles moet meegenomen worden :)) )

De katten hierboven met de ingedeukte snuitjes vind ik ook sneu :o

3heathcliff5
Berichten: 461
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:53

Als het per se een raskat moet worden, kan een Blauwe Rus ook heel goed aan je vereisten voldoen. Lief, slim, mooi, weinig verharen en grote kans dat eventueel allergisch bezoek minder heftig op ze zullen reageren. Ze zijn wel wat meer eenkennig en bewaren hun affectie vooral voor hun mensen. Maar de karaktereigenschappen die je zoekt, kunnen ook gewoon bij een htk gevonden worden.
Ik heb er hier 2, een echte schootkat en eentje die liever sjaalkat is en dus graag in je nek ligt.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:08

Elk individu is anders. Ik ken dan bv de britse kortharen weer niet als knuffelkonten, eerder als wat afstandelijk. Ik denk dat over het algemeen de “oosterse” types het meest aanhankelijk zijn maar of je die rustig kan noemen?? Ze zijn vaak erg vocaal en heel erg aanwezig. Daar moet je van houden.

Zelf heb ik ervaring met 3 rassen: de pers, de ragdoll en de cornish rex.
De pers (met neus!) had een zeer zachtaardig karakter, heel erg lief voor mens en dier en ik heb hem amper horen miauwen. Hij was aanhankelijk en overal waar ik was maar, géén schootzitter. Hij is bijna 16 geworden.
De ragdoll was ook wel lief, maar niet zo als de pers of rex. Hij is jammer genoeg amper 1 jaar oud mogen worden (darmkanteling). Hij was prachtig, maar dat haar !!! Voor mij wel een reden om niet meer voor het ras te kiezen.
En nu heb ik een bijna 9-jarige cornish rex. Een heerlijke kat! Oh zo lief en zachtaardig (zal ook nooit krabben of bijten of blazen), echte knuffel en schootzitter. Wat je er wel moet bijnemen: ze is erg aanwezig! Of ze zit met haar neus ergens tussen, of je hoort ze. Heb je bezoek, loopt ze aan tafel van schoot naar schoot of van schouder naar schouder. Valt er iets uit de kast, komt ze aangerend om te kijken wat er aan de hand is.

Zoals hierboven reeds gezegd, ga goed na welke erfelijke ziektes er in het ras kunnen voorkomen en kies sowieso voor een kitten uit geteste ouders.
Succes met de keuze!

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Ervaringen Britse korthaar. en eventueel andere kattenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:44

Wij hebben Sphynxen. Echt wat een fantastische dieren als je aan hun naaktheid gewend bent. Lief speels heel knuffelig. Willen heel graag bij je zijn, in bed slapen enz.
We hebben nu twee en hiervoor ook twee gehad.

En als ik dan een ander ras zou moeten kiezen zou ik gaan voor een Siamese. Maar de kale Sphynx is wel echt een droom kat

future_vet
Berichten: 2618
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:21

lovelucydan schreef:
Wij hebben Sphynxen. Echt wat een fantastische dieren als je aan hun naaktheid gewend bent. Lief speels heel knuffelig. Willen heel graag bij je zijn, in bed slapen enz.
We hebben nu twee en hiervoor ook twee gehad.

En als ik dan een ander ras zou moeten kiezen zou ik gaan voor een Siamese. Maar de kale Sphynx is wel echt een droom kat


De sphynx zal wel verdwijnen uit nl. Er is een fokverbod namelijk.

https://www.knmvd.nl/officiele-waarschu ... nx-katten/

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:51

Ik heb de langharige versie: Britse langharen.

Het zijn super lieve, eenkennige katten. Die van mij zijn jong dus niet perse rustig. Ze slapen de hele middag, maar hebben zeker 2x per dag zoomies door het huis. Het zijn geen schoonkatten, wel knuffelkatten naar hun eigen persoon en ze zijn graag om je heen (Ik noem ze vaak mijn eigen pokemon, omdat ze me als een hondje door het huis volgen). Samen koken? helemaal leuk. Samen op de bank zitten? ook altijd voor in. Naar anderen zijn ze over het algemeen afstandelijk en hebben ze wel wat tijd nodig om op te warmen. :) Het zijn absoluut geen ragdolls die de hele dag opgepakt en geaaid willen worden. Dat willen ze echt alleen op hun tijd. :)

Tinka

Berichten: 3771
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Ervaringen Britse korthaar. en eventueel andere kattenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:42

Ik heb een Britje gehad, was erg angstig, niet speels en ook geen schootkat. Verder wel lief en rustig. Wel maar 8 geworden door een aangeboren nieraandoening (geen pkd).
Ook heb ik een kruising brit gehad, die was erg lief, aanhankelijk, een echte schootkat. En ern thai siamees, ook erg aanhankelijk, lief, echte schootkat, wel vocaal. Helaas maar 9 geworden door chronische niesziekte, werd erg benauwd.
En nog een paar huis tuin en keuken katten, de meeste waren erg aanhankelijk en echte schootkatten. 1 met 1 jaar overleden door aangeboren hartafwijking, 1 met 9 door nieraandoening. 1 verdwenen, 1 aangereden. Dus veel pech met katten gehad helaas, daarom ook nu geen katten meer.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:49

WinSel schreef:
Ik heb een Ragdoll en echt ik wil niet meer anders. Bella is rustig, heeft een heerlijk karakter. Kletst je de oren van je hoofd af en is altijd in de buurt. Soms is het net een hondje. Ze luistert ook heel goed. <3 [ [url=m/1QkbqK.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hier ook een ragdoll, wil altijd in je omgeving zijn. Ligt overal bij en vooral voor je voeten in de weg. Maar het is geen schootkat. Hij is liever lui dan moe. Hij is dol op de zon, dan ligt hij letterlijk op z'n rug met 4 poten omhoog. Het is net een lappenpop, hij zet zich een stuk minder schrap dan m'n Noor, is flink fluffy (verhaart ook flink).

Daarnaast een Noorse boskat, die is continue actief. Loopt overal waar het niet mag, gaat als eerste aan deuren krabben als die dicht zijn (de ragg maakt ze open, dus klinken staan op sommige deuren expres omhoog) , die ben ik continue aan het corrigeren (zonder resultaat). Het luistert niet, weet dat dingen niet mogen maar toch doen. Springt op kasten, loopt ongewenst over het aanrecht, springt op de kapstok. Kortom: doet alles wat niet mag, loopt overal waar het niet mag. Plantenspuit, corrigeren, haalt niks uit. Hij weet het goed, maar luistert niet.
Bij de fokker klom hij in z'n broek, dat heb ik hem heel snel afgeleerd. Gordijnen zijn ook enige tijd niet veilig geweest of die kat hing er in. Niet heel grappig. Nu loopt hij vaak nog achter de tv langs, over de platenspeler. Liever niet, maar enige optie om dat te voorkomen is hem niet alleen laten en er bovenop zitten. Die doet alles wat niet mag.
M'n ragdoll luistert beter, kan gerust uren stil liggen, heb je geen omkijken naar. Als hij maar in je omgeving is, dan vindt hij het prima. Die is een stuk minder ondernemend. Te groot (zwaar) om ook overal bovenop te springen, de Noor is behendiger. Ook geen schootkat (helaas), hij is wat ondernemender, maar hij lag wel altijd op mijn voeteneind.

Tijdens werktijd ligt m'n ragg altijd wel ergens binnen zicht-bereik, m'n Noor is ergens de boel verkennen in huis. ;) luistert ook een stuk minder goed. M'n ragg kan ik best optillen en mee lopen, m'n Noor spartelt binnen no-time. Hoe vaak ik hem ook op pak, hij vind het niet echt leuk. Die ragg is daar makkelijker in.
Eerste maanden kon ik ook geen nageltjes bijknippen van m'n Noor, dan kreeg ik letterlijk tandjes en nagels in m'n hand. Had gewoon geen rust. M'n ragg laat het allemaal prima toe. Die is liever lui dan moe. Toen die jonger was (tot 1 / 1,5 jaar denk ik), was het ook wel een wildebras maar een heel stuk minder dan m'n Noor.


Afbeelding

Ragdolls, afhankelijk van de lijnen (sommigen hebben echt zo'n stuggere hondenvacht) haren over het algemeen vrij veel. Daarom heb ik er geen twee genomen. Maar ik zou nooit meer anders willen. Zo gezellig, altijd in je buurt. Wel vachtonderhoud nodig, die van mij heeft zo'n fluffy statische vacht, dat klit heel snel. Hoe meer je kamt hoe meer het haart, dus af en toe scheer ik wat klitten er uit. Hij is niet heul speels, liever lui dan moe.
Zoals ook bij britten, een beetje de bekende dingen uitsluiten door ouders te laten testen op de bekende HCM (hart) , PKD (nieren) CIN.
Laatst bijgewerkt door Miss_Mii21 op 22-04-24 14:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Anomien

Berichten: 7395
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:50

njiloj schreef:
Hier 2 exotic shorthairs. 2 katers en allebei totaal anders.
De ene komt heel graag op schoot, is een allemansvriend en laat zichzelf goed horen (spinnen en miauwen). De ander is eenkenniger, komt regelmatig op schoot (bij mij), en hoor je bijna nooit.
Wel lopen ze beiden constant achter je aan, en spelen ze graag met elkaar en met hun mensen. Ze zijn beiden graag in je buurt en alleen naar het toilet zit er hier niet in. :+

De knuffelkont:
[ [url=m/5ZpctP.jpg]Afbeelding[/url] ]

En z’n knappe broer:
[ [url=m/hTlxBX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier schrik ik wel van. Dit vind ik persoonlijk geen mooi beeld wat het ras goed zou moeten doen.

Qua ervaring ken ik ze van moeders af.
Eén is erg bangig maar wel lief. De ander haalt veel uit.

Beide katten zijn prachtig in de vacht. Maar hebben wel een betere neus dan deze.
Dit zou in mijn ogen niet mogen.

love_mandy

Berichten: 2944
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 18:35

Wij hebben een Britse korthaar en een Europese korthaar.
De Brit hebben we al vanaf kitten af aan. Hij ligt altijd bij je in de buurt en ook regelmatig bij je op schoot. We noemde hem wel eens ‘de hond’ want hij lag tijdens het eten maken rustig voor je voeten en apporteerde speeltjes. Nu hij wat ouder is (4) doet hij dat niet meer. Hij is rustig maar heeft ook regelmatig wel speelmomenten met onze andere kat.
Hij is wel wat eenkennig maar komt inmiddels wel wat sneller los. Eerst zat hij als er bezoek was verstopt, nu zie je hem wel. Verder is hij niet echt bang voor geluiden of dat soort dingen. Onze andere is daarin veel banger, nu komt hij uit het asiel en heeft een ‘rugzakje’. Verder is hij echt een hele zachtaardige kat. Hij zal nooit iets fout doen en vind alles eigenlijk wel best.
We nemen hem wel een dom, maar hij is echt heel erg slim! Is gek op voerpuzzels en hier ook echt handig en slim in. Hij maakt in tegenstelling tot onze andere kat ook bijna geen geluid, enkel bij het natvoer wil hij wel eens miauwen.
Hij heeft wel snel last van vieze of ontstoken ogen. Dat is ook wel iets om rekening mee te houden naast de andere gezondheidsproblemen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding