Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prugelpiet schreef:Ach, wat sneu. Zorg wel dat je een dierenarts hebt die goed weet hoe tanden getrokken moet worden, katten kaken zijn niet gemaakt van erg sterk bot.
Katten redden zich over het algemeen ook heel goed zonder tanden. Ik zie ze regelmatig op de praktijk. Nu zijn de hoektanden natuurlijk wel erg belangrijk, maar zoals ik je begrijp kan de rest wel blijven zitten?
Je kan natuurlijk ook vooraf even aan de dierenarts vragen wat hun ervaringen zijn met de nazorg en hoe het allemaal loopt.
solarpleure schreef:Oei wat klinkt dit naar en pijnlijk![]()
Hier ervaring met een pleegkat waar alles uitgehaald is op 1 hoektand (onder) na en een eigen kat die tegenwoordig alleen nog maar d'r hoektanden heeft.
Ze kunnen echt verrassend goed zonder tanden. Met eten nooit problemen gehad. Ze pleegkat heeft een tijd op kittenbrok gestaan. Onze Appa niet, omdat die een voedselallergie heeft en we daar geen geschikte brokken voor vonden.
Punt van aandacht voor de dierenarts is het trekken van de hoektanden onder. De wortels vergroeien een soort van met het bot. Op anderhalf jarige leeftijd zal 't nog meevallen.
Verder hebben ze nergens last van gehad en klinkt de ingreep erger dan 'ie is.
xTammyy schreef:Ik heb bij mijn kat sinds hij z’n hoektanden niet meer heeft, nog nooit z’n tong buiten z’n mond gezien..
waar baseer je die gedachte op?
Gebruikers op dit forum: YandexBot en 6 bezoekers