Ik zit met mijn handen in het haar.
Het gaat om: Puck, middenslag poedel teefje van 3,5 jaar oud, niet gecastreerd.
Puck jeukt sinds november over haar hele lijfje. In zo'n mate dat we vrij vlot bij de dierenarts zaten, hier kregen wij het advies preventief te ontvlooien en hij heeft haar anaalklieren uitgeknepen. Dit hielp 3 weken ongeveer.
Een paar weken later begon het weer, over haar hele lijf. Ik heb haar regelmatig gewassen met teershampoo, en in januari zaten we weer bij de dierenarts. Advies: dagelijks een half tabletje citirizine. Naar mijn idee heeft dit nooit iets gedaan voor haar.. Ik heb dit 3 weken volgehouden, na 10 dagen moest ik laten weten hoe het ging bij de dierenarts.
Ik ben toen zelf gaan zoeken naar een oplossing.
Ze krijgt nu aan dagelijkse voeding Farmfood fresh diepvries rundvlees met een 30 gram geperste brokjes.(Nu eet ze die eigenlijk nooit op). We zijn begonnen met Dogsuppy Probiotica Forte Anti Jeuk. Dit leek ook 2 weken te helpen, en weer terug bij af.
Ik heb haar brokjes geswitcht van de zalmolie naar glutenvrij, ik las op internet dat dit ook kon helpen.
Weer terug bij af. Kak
Net met de dierenarts gebeld. Advies: weer starten met citirizine en op zoek naar hyoallergene brokken. Hij had het over Royal Canin of Hapydog, maar dat zijn krokante brokken en daar ben ik geen fan van, en zeker niet omdat ze dan moet switchen, ik heb namelijk nog 2 andere honden met zeer gevoelige magen. Dat is gedoemd te mislukken in mijn ogen.
De dierenarts had het ook nog over een prikje met werkende medicatie, maar aangezien ik dolgraag met haar nog eens een nestje wil fokken is deze geen mogelijkheid. Maar goed, als dat het enige is wat helpt dan is de keuze voor mij snel gemaakt natuurlijk. (weet hier de naam even niet meer van)
Heeft iemand tips? Ik weet het even niet meer :-(
De meid in kwestie