Ik heb een lieve kat van bijna 18 jaar. Ik heb haar een dik jaar geleden uit het asiel gehaald. Ze is erg lief maar ja, met deze leeftijd komen ook de kwalen.
Minni is namelijk dement en dit wordt steeds erger. Heel af en toe kan ze de kattenbak niet vinden, dit gebeurt overigens zelden. Het grootste probleem is het nachtelijk miauwen. Afgelopen nacht heeft ze mij echt ontzettend vaak wakker geschreeuwd.
Het begon een aantal weken geleden met eens per nacht, zo rond 4 uur. Momenteel is het meer dan 10 keer per nacht. Ik ga er niet uit en probeer het te negeren en verder te slapen. Maar momenteel ben ik best wel moe, iedere nacht amper slapen is niet heel goed voor je.
Een paar weken geleden heeft ze een tia gehad en ben ik ook met haar naar de dierenarts geweest. Die vond haar er eigenlijk nog heel prima uitzien. Mooie vacht, goede slijmvliezen, schone oortjes, etc.
Ze heeft toen medicatie meegekregen om het proces te vertragen maar dat werkt niet helaas. Ik woon met haar in een kleine, gelijkvloerse woning.
Overdag speel ik met haar, ze heeft altijd eten en drinken. Voor het slapen gaan knuffelen we nog even en dan zet ik haar altijd op hetzelfde plekje neer. Het is echt van de afgelopen week dat dat nachtelijk miauwen zo’n vorm aanneemt.
Nu vroeg ik mij af of er meer bokkers zijn die dit herkennen en hebben meegemaakt. Wat hebben jullie gedaan? Wat kan ik doen om haar te helpen zodat ze in de nacht wat meer rust heeft (& ik dus ook)?
Ik weet dat ik met oordoppen in kan slapen maar omdat ik alleen woon, wil ik dat eigenlijk liever niet, dan hoor ik verder ook niks meer. Andere tips zijn meer dan welkom

Groetjes!