@Wesco: DCM voor wat betreft de peulvruchten, die zitten in deze variant er niet in als ik het op de snelle goed gezien heb.
https://www.orijen.nl/blog/15/de-ziekte-dcm-en-honden
En (zoete) aardappelen, nu ja, ik zou dit best durven geven, maar dan af en toe afwisselen met een ander voer.
Ik heb er een aantal die de neiging hebben snel te dik te worden, of snel maagklachten hebben, dan is dit niet de meest voor de hand liggende keuze.
Zie hier:
Mag een hond zoete aardappel
Honden mogen wel zoete aardappelen eten en dat kan zelfs een gezonde aanvulling zijn op hun dieet. Zoete aardappelen zijn een uitstekende bron van voedingsstoffen, waaronder vitamine A, C en B6, vezels en antioxidanten. Bovendien hebben ze een lage glycemische index, wat betekent dat ze langzaam door het lichaam worden opgenomen en een stabiele bloedsuikerspiegel bevorderen.
Het is echter belangrijk om zoete aardappelen goed te bereiden voordat je ze aan je hond geeft. Zoete aardappelen moeten worden gekookt, gebakken of gestoomd en mogen niet worden gegeven met toegevoegde kruiden, boter of olie. Te veel zoete aardappelen geven aan je hond kan ook leiden tot diarree of andere maagklachten, dus het is belangrijk om de portiegrootte te beperken.
Gekookte aardappel
Een hond mag ook gekookte aardappelen eten als aanvulling op hun dieet. Gekookte aardappelen zijn een goede bron van koolhydraten, vezels en sommige vitamines en mineralen. Het is belangrijk om de aardappelen goed te bereiden voordat je ze aan je hond geeft en om de portiegrootte te beperken om spijsverteringsproblemen en gewichtstoename te voorkomen
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!