Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magicmist schreef:Ik weet dat ik te lief ben. Heeft ook te maken dat ik weet dat het gedrag van mijn zoontje door zijn. Autisme destijds verkeerde signalen gegeven heeft aan de hond.
En wil geen ruzie etc.
MyWishMax schreef:magicmist schreef:Ik weet dat ik te lief ben. Heeft ook te maken dat ik weet dat het gedrag van mijn zoontje door zijn. Autisme destijds verkeerde signalen gegeven heeft aan de hond.
En wil geen ruzie etc.
Dan hoort een hond op een schoolplein alsnog niet te bijten en daarna helemaal niet de kans te hebben om achter hem aan te gaan. Zij zou bang moeten zijn voor ruzie met jou! Die 1e keer kan dan misschien een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn, als jouw zoontje op de hond af ging dan. Maar daarna is het haar verantwoordelijkheid om de hond bij zich te houden (en daarmee ook te beschermen wat zij niet doet dus) en zeker niet met een flexi daar te gaan staan. Gewoon normale korte lijn minimaal.
Of eigenlijk, de eigenaar van een hond zou ten alle tijden op zijn of haar hond moeten letten en moeten voorkomen dat er iets gebeurd. Niet alleen als deze ooit gebeten heeft, maar ook zodat een kind bijvoorbeeld niet ongevraagd aan de hond zit, over de staart heen rijdt en noem maar op. En zorgen dat de hond zich prettig voelt, wat deze zich blijkbaar niet voelt en dus ergens moet staan waar die niet wil zijn...
MyWishMax schreef:magicmist schreef:Ik weet dat ik te lief ben. Heeft ook te maken dat ik weet dat het gedrag van mijn zoontje door zijn. Autisme destijds verkeerde signalen gegeven heeft aan de hond.
En wil geen ruzie etc.
Dan hoort een hond op een schoolplein alsnog niet te bijten en daarna helemaal niet de kans te hebben om achter hem aan te gaan. Zij zou bang moeten zijn voor ruzie met jou! Die 1e keer kan dan misschien een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn, als jouw zoontje op de hond af ging dan. Maar daarna is het haar verantwoordelijkheid om de hond bij zich te houden (en daarmee ook te beschermen wat zij niet doet dus) en zeker niet met een flexi daar te gaan staan. Gewoon normale korte lijn minimaal.
Of eigenlijk, de eigenaar van een hond zou ten alle tijden op zijn of haar hond moeten letten en moeten voorkomen dat er iets gebeurd. Niet alleen als deze ooit gebeten heeft, maar ook zodat een kind bijvoorbeeld niet ongevraagd aan de hond zit, over de staart heen rijdt en noem maar op. En zorgen dat de hond zich prettig voelt, wat deze zich blijkbaar niet voelt en dus ergens moet staan waar die niet wil zijn...
MyWishMax schreef:Sorry, ik ben echt een hondenmens en liefhebber, maar een hond die al een keer een kind heeft gebeten hoort niet bij een druk schoolplein te komen. En nee, een keer vergeten op de rem te zetten is NIET acceptabel. Ze weet dus al hoe de hond kan reageren.
Ik vind jou eigenlijk te vergevingsgezind naar haar toe.
LWDaisy schreef:Advocaat van de duivel hier.
Valt de hond ook zo uit naar andere kinderen daar?
Ik bedoel het niet l*llig. Maar ik probeer te begrijpen waarom deze hond 2x naar jouw kind uithaalt. Als de eigenaar er nog steeds mee aan het schoolplein verschijnt, ga ik er van uit dat de hond dit gedrag naar andere kinderen niet vertoont, ik gok dat er anders een heleboel klachten zouden zijn en de eigenaar in kwestie de hond zou thuis laten wanneer ze richting schoolplein vertrekt?
Neemt niet weg dat het niet oké is hoor. Ik probeer alleen te begrijpen wat hier aan de hand is.
Ik reageer laten uitgebreider, moet eerst over en weer naar de dokter
magicmist schreef:Deze hond doet dit bij andere kinderen niet.
Waarschijnlijk is de trigger echt het gedrag van mijn zoontje geweest.
Dat maakt het ook zo lastig.