Ons kat gaat continu naar de buurvrouw en plast daar in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:45

Fijn TS dat het voor nu opgelost lijkt :j

Warboel schreef:
Ik vraag me ook altijd af, of als de rottweiler van verderop in de straat iemands kat aan flarden scheurt diegene ook zegt “achjoh, dat is de natuur” :')


Ja dit dus :') Kat vrij buiten jagen en spelen hoort nou eenmaal zo, maar o wee als diezelfde kat gegrepen wordt door een ander dier, overreden wordt, verdrinkt, nooit meer thuis komt of whatever. En dan heb ik het er niet over dat men dan verdriet heeft om de situatie want het was nou eenmaal je geliefde huisdier. Maar dat men dan soms maar moeilijk accepteert dat dat het risico is wat je hebt genomen en dat de rest van de wereld geen rekening houdt met het vrije buitenleven van jouw kat.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:32

Klopt inderdaad. Wekelijks zo niet dagelijks komen in onze buurt berichten voorbij dat hun kat kwijt is. Of iedereen even in z’n schuurtje wil kijken. En zelfs een keertje een boze buur gehad waarvan poekie platgereden was en dat hij degene zocht die dat gedaan had, want daar “had hij nog een appeltje mee te schillen”. Uhm, wat? Je laat zelf je huisdier onbeheerd op straat rondzwerven toch? Dan kunnen helaas dat soort vreselijke dingen gebeuren. Gewoon je dieren bij je houden, dan voert/lokt buurvrouw hem ook niet :)*

Ik ben heel blij dat er wel steeds meer verantwoordelijke kattenbaasjes komen, je hoort gelukkig steeds vaker dat mensen er toch over na gaan denken. Het kan IMO ook bijna niet anders meer in de huidige maatschappij met verkeersdrukte en dierenhaters etc.

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:28

Waarom zou een kat maar overal heen moeten kunnen? Ze zelf gaan vermaken in huis en tuin is ook een optie en niks mis mee.

Hier zitten de katten in een afgesloten tuin, geen gedoe met buren (die gaan voeren of overlast ervan ervaren). De kans dat je katten oud worden is ook nog eens een stuk groter dan wanneer ze over straat mogen.

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:39

Warboel schreef:
Susanne schreef:
Dan moet je nog blij zijn als natuurliefhebber dat ze snachts de Kat wel binnenhouden voor de vogeltjes. Je zou schrikken van de cijfers als je ziet hoeveel schade katten aanrichten in de lokale fauna


En vergeet niet dat de honden nu overal weer aan de lijn moeten want “broedseizoen” en oei straks gaan ze achter een vogeltje aan!!!
Terwijl die katten hele vogelnestjes leeg roven, maar dan is het de “natuur” en normaal, want het zijn toch roofdieren? En het is zo schattig als ze een halfdood vogeltje mee naar binnen nemen voor de eigenaar als cadeautje.
Gewoon geen enkel huisdier zelfstandig achter de vogeltjes aan, zou het IMO moeten zijn. Zó verschrikkelijk krom dit.


Ik vraag me ook altijd af, of als de rottweiler van verderop in de straat iemands kat aan flarden scheurt diegene ook zegt “achjoh, dat is de natuur” :')[/quote]

Ja precies :')

Het is instinct, en daar kun je als eigenaar best wat mee doen, kost alleen meer tijd, je katten vermaken.