Prijzen hondenvoer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:32

jazza schreef:
Biofood koud geperst.. eur 79,99 voor 2x 13,5kg bij Zoo.
Dat ‘koud geperst’ is niet meer helemaal waar, geloof ik.
Maar mijn honden doen het er prima op.

Eerder had ik Doglovers Gold, ook koud geperst.
Daarvan ging de kwaliteit net zo hard naar beneden als de prijs die maar bleef stijgen.



Dus ik ben niet gek, halleluja.
Ik vond Doglovers in begin een super brok... op eens een zak,waar mijn honden met lange tanden van aten, scheten lieten en zachte ontlasting...
Zak hierna ook... dus van voer gewisseld.
Laatst eens een keer een zak Doglovers kattenbrok gekocht. Naast mijn "vaste" brok haal ik regelmatig een ander merk die ik dan ook aanbied.
thuis : geen enkele van de 4 wilde die . Ruiken ,neus optrekken, weglopen.
Dacht, ok, dan gaat die zak gewoon naar stal... nope, mijn stalkaters zelfde verhaal.

Is dus een heel duur voer voor de / merels/ kauwtjes/ kraaien geworden.

Gaabje
Berichten: 932
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:35

sasja0705 schreef:
jazza schreef:
Biofood koud geperst.. eur 79,99 voor 2x 13,5kg bij Zoo.
Dat ‘koud geperst’ is niet meer helemaal waar, geloof ik.
Maar mijn honden doen het er prima op.

Eerder had ik Doglovers Gold, ook koud geperst.
Daarvan ging de kwaliteit net zo hard naar beneden als de prijs die maar bleef stijgen.



Dus ik ben niet gek, halleluja.
Ik vond Doglovers in begin een super brok... op eens een zak,waar mijn honden met lange tanden van aten, scheten lieten en zachte ontlasting...
Zak hierna ook... dus van voer gewisseld.
Laatst eens een keer een zak Doglovers kattenbrok gekocht. Naast mijn "vaste" brok haal ik regelmatig een ander merk die ik dan ook aanbied.
thuis : geen enkele van de 4 wilde die . Ruiken ,neus optrekken, weglopen.
Dacht, ok, dan gaat die zak gewoon naar stal... nope, mijn stalkaters zelfde verhaal.

Is dus een heel duur voer voor de / merels/ kauwtjes/ kraaien geworden.


Ik ben er ook vanaf gestapt. Voerde het aan mijn hond met voedselintoleranties. En toen kreeg ik ineens een zak met andere brokken tussendoor. Dit is wel allemaal netjes afgehandeld, maar ik wilde het risico niet meer nemen.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 23:36

Gaabje schreef:
Helaas, de brok die jij zoekt is denk ik bijna niet te vinden. Ik heb even gegoogled op voer met gehydroliseerd zetmeel zoals in je huidige brok. Dat vind ik bijna niet. Qua samenstelling gelijkend vind ik wildborn soft. Maar die is nog duurder dan je huidige brok. Meeste graanvrije brokken hebben aardappel of zoete aardappel als vervanging.

Ik voer brit care salmon and potato. Redelijk hoog aandeel vlees, maar dus wel met aardappel en tegenwoordig in de nieuwe formule ook erwt. Dat laatste had ik liever niet gezien, maar hond doet het verder goed op. Zonder erwt kan ik graanvrije zalmbrok ook bijna niet meer vinden.


Ik heb nu de Primal Spirit besteld. Is met rijst. Iets lager percentage eiwitten: 28 vs 29,5%, maar wel een héél stuk beter te betalen nog. We gaan het wel zien...

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:38

Maar als er rijst in zit is het toch niet graanvrij?

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:48

Ik dacht aan Healthy Dog (Wild Menu?), maar dan zit je ook aan +-72 euro.
Is dat ook niet een beetje de normale prijs tegenwoordig voor dergelijk voer? Alles is gestegen in prijs, dus ik vrees dat je het er een beetje bij moet nemen. Het is al fijn dat je hond goed reageert op het huidige voer, denk ik dan...
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 07-03-24 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 23:49

Nynkster schreef:
Maar als er rijst in zit is het toch niet graanvrij?


Skip kan wel wat granen hebben, of nou ja, hij reageert op alles niet heel best, of het nou rijst, aardappel, erwt, pompoen is, koolhydraten gaan niet zo goed.

En op een gegeven moment moet je een keuze gaan maken.... voor rond de €60 per 12 kg vind je weinig brokken met 70% vers vlees. (Zal dus wel minder zijn want vers is niet gedroogd)

De meeste brokken van €60 per 12kg zitten rond de 30-40% vers vlees aandeel.

Ik weet oprecht niet hoe Skip het hier op gaat doen. Tis een uitprobeersel en hopelijk gaat het goed. Dan zien we over een half jaar wel weer welke brok er hopelijk in de aanbieding is.

JoukjeV

Berichten: 349
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 02:15

Bevo een optie?

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 04:25

Je kunt nu een half jaar vooruit. Zelf koken een optie een extra portie in de pan? Er bestaan honden kookboeken.

Vlees brokken tegen allergieën zijn rond de 85-100 voor amper 12 kilo.

De singles van acana
Orijen (al vind ik die iets minder bij allergieën ivm meer soorten vlees)

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:37

Wat is het daadwerkelijke verschil voor je? Wat bespaar je op een half jaar tijd met 12kg voeren tov een kleinere zak? Ik snap best dat dit een groot verschil kan zijn wanneer er meer structureel brok gevoerd word. Maar met de hoeveelheid wat jij voert; Ik zou in jouw geval anders gewoon echt een kleinere zak gaan voeren - sowieso ook ivm versheid van de brok, want ook brok is gewoon niet geschikt om zolang ‘open’ te laten staan, hoe goed je het ook bewaard… Als je dat tussendoor koopt, zul je het qua budget misschien helemaal niet zo erg ‘voelen’. Je kunt namelijk wel gefrustreerd blijven over die prijzen, maar die zijn wat ze zijn natuurlijk, dus met 100 uitroeptekens daar over blijven gillen, daar help je jezelf toch niet mee en daar veranderd de situatie ook niet van. Je zult denk ik niet snel iets gaan vinden meer qua budget wat bij je wensen aansluit qua brok, dus dat kun je denk ik beter accepteren. Ook fabrikanten hebben gewoon meer moeten betalen aan grondstoffen en personeel en het vervoeren van spullen de afgelopen jaren. Dat word helaas doorberekend aan de klant en anders kunnen bedrijven de deuren sluiten. Met hoe alles is veranderd de afgelopen jaren, is het gewoon overal en voor iedereen te voelen, hoe rot ook als je op een budget zit maar daar kan een bedrijf wat wil blijven bestaan ook niks aan doen. Maar over een andere boeg, aangezien je zegt dat hij op eigenlijk geen enkele brok goed gaat:

Heb je ook al eens goed blik geprobeerd? waar geen granen in zitten. En andere merken worsten? Er zijn worst merken welke bv rijst als vulling gebruiken, maar ook die dat niet hebben < hier kan het ook dus een verschil zijn met hoe Skip reageert en zit er bv misschien echt wel wat tussen waar hij Wel goed op gaat. Met ook worsten is er net zoals met brok, blik en kvv een wereld van verschil onderling qua samenstellingen dus als je hond op merk A reageert, wil dat niet zeggen dat hij dat met merk B doet, zeker als je zoekt naar een die al geen rijst ofzo erin heeft. Met blik hetzelfde. Hier is de ervaring dat de overgang van kvv>Blik en terug super goed gaat (individu afhankelijk natuurlijk want een ander ervaart dit juist met worst bv), dus ik gebruik bv tijdens weekendjes weg/vakanties e.d. blik en/of worst. Hier gebeurd het me eigenlijk niet echt dat ik kvv vergeet te ontdooien, maar Zou dat zo zijn zou ik bv hier voor Arya voor blik kiezen - wat ik wel altijd heb staan. En dan zou je brok helemaal kunnen vermijden als je zegt dat er geen enkele brok is waar hij Echt goed op gaat. Dan zou ik persoonlijk verder kijken nog eens naar worst of het blik segment, voor die paar keer dat het nodig is. Dat is in verhouding waarschijnlijk wel duurder als brok, maar als het niet Zoo vaak gebeurd en je koopt het kleiner in per keer, is dat qua kosten denk ik niet echt heel goed op te merken in je budget als je even niet blijft hameren op het verschil in kilo prijs tussen de verschillende hoeveelheden. Maar ja dat is wat je wilt; hoe belangrijk is het budget dan hier (want het zal zich uiteindelijk verdeeld over een half jaar maar over een paar euro per maand gaan als je het gemiddeld zou nemen, wat je met een kleinere zak duurder uit zou zijn bv of met toch worst of blik) tov kijken wat voor Skip het beste werkt en wat jij ‘eist’ qua samenstelling. Ook met een kleiner budget kun je met de verhouding waarin Skip nu brok krijgt op bepaalde dagen, ook switchen naar bv goed blik of een andere worst en wie weet ben je dan van de ‘hij gaat op geen enkele brok Echt goed’ ellende af.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 10:17

cursebreaker schreef:
Wat is het daadwerkelijke verschil voor je? Wat bespaar je op een half jaar tijd met 12kg voeren tov een kleinere zak? Ik snap best dat dit een groot verschil kan zijn wanneer er meer structureel brok gevoerd word. Maar met de hoeveelheid wat jij voert; Ik zou in jouw geval anders gewoon echt een kleinere zak gaan voeren - sowieso ook ivm versheid van de brok, want ook brok is gewoon niet geschikt om zolang ‘open’ te laten staan, hoe goed je het ook bewaard… Als je dat tussendoor koopt, zul je het qua budget misschien helemaal niet zo erg ‘voelen’. Je kunt namelijk wel gefrustreerd blijven over die prijzen, maar die zijn wat ze zijn natuurlijk, dus met 100 uitroeptekens daar over blijven gillen, daar help je jezelf toch niet mee en daar veranderd de situatie ook niet van. Je zult denk ik niet snel iets gaan vinden meer qua budget wat bij je wensen aansluit qua brok, dus dat kun je denk ik beter accepteren. Ook fabrikanten hebben gewoon meer moeten betalen aan grondstoffen en personeel en het vervoeren van spullen de afgelopen jaren. Dat word helaas doorberekend aan de klant en anders kunnen bedrijven de deuren sluiten. Met hoe alles is veranderd de afgelopen jaren, is het gewoon overal en voor iedereen te voelen, hoe rot ook als je op een budget zit maar daar kan een bedrijf wat wil blijven bestaan ook niks aan doen. Maar over een andere boeg, aangezien je zegt dat hij op eigenlijk geen enkele brok goed gaat:

Heb je ook al eens goed blik geprobeerd? waar geen granen in zitten. En andere merken worsten? Er zijn worst merken welke bv rijst als vulling gebruiken, maar ook die dat niet hebben < hier kan het ook dus een verschil zijn met hoe Skip reageert en zit er bv misschien echt wel wat tussen waar hij Wel goed op gaat. Met ook worsten is er net zoals met brok, blik en kvv een wereld van verschil onderling qua samenstellingen dus als je hond op merk A reageert, wil dat niet zeggen dat hij dat met merk B doet, zeker als je zoekt naar een die al geen rijst ofzo erin heeft. Met blik hetzelfde. Hier is de ervaring dat de overgang van kvv>Blik en terug super goed gaat (individu afhankelijk natuurlijk want een ander ervaart dit juist met worst bv), dus ik gebruik bv tijdens weekendjes weg/vakanties e.d. blik en/of worst. Hier gebeurd het me eigenlijk niet echt dat ik kvv vergeet te ontdooien, maar Zou dat zo zijn zou ik bv hier voor Arya voor blik kiezen - wat ik wel altijd heb staan. En dan zou je brok helemaal kunnen vermijden als je zegt dat er geen enkele brok is waar hij Echt goed op gaat. Dan zou ik persoonlijk verder kijken nog eens naar worst of het blik segment, voor die paar keer dat het nodig is. Dat is in verhouding waarschijnlijk wel duurder als brok, maar als het niet Zoo vaak gebeurd en je koopt het kleiner in per keer, is dat qua kosten denk ik niet echt heel goed op te merken in je budget als je even niet blijft hameren op het verschil in kilo prijs tussen de verschillende hoeveelheden. Maar ja dat is wat je wilt; hoe belangrijk is het budget dan hier (want het zal zich uiteindelijk verdeeld over een half jaar maar over een paar euro per maand gaan als je het gemiddeld zou nemen, wat je met een kleinere zak duurder uit zou zijn bv of met toch worst of blik) tov kijken wat voor Skip het beste werkt en wat jij ‘eist’ qua samenstelling. Ook met een kleiner budget kun je met de verhouding waarin Skip nu brok krijgt op bepaalde dagen, ook switchen naar bv goed blik of een andere worst en wie weet ben je dan van de ‘hij gaat op geen enkele brok Echt goed’ ellende af.


Brok krijgt hij nu zn 2 keer per week. Een beetje fatsoenlijk blik kost z'n €3 per stuk en dat zou dan op €6 per week uitkomen. Op 6 maanden tijd dus €156.

Is daarmee véél en véél te duur!

Worsten idem dito. De worsten met weinig troep zijn heel erg duur en zeker niet goedkoper dan brokken.

En ik voer ook brok uit gemak, even snel een bekertje brok in de voerbak als ik laat ben of moe. Gemak wat er met blik / worst niet meer is.

En kleinere zakken zijn nóg veel duurder en ja, dat scheelt echt wel een aantal €€.
Ik weet dat jij ook vers voert, maar in een heel andere prijscategorie dan het kvv dat ik geef. Fijn dat jullie dat kunnen betalen, mij lukt dat niet.

En het is natuurlijk niet alleen de zak hondenvoer die nu 20% duurder is geworden, ALLES is duurder geworden en de toeslagen en uitkering stijgt maar minimaal mee, véél minder hard dan zou moeten wil de minima op dezelfde koopkracht blijven. Het wordt steeds lastiger om nog een beetje leuk te kunnen leven en z'n tegenvaller dat de brok extreem gestegen is in prijs is gewoon niet leuk.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:23

edit:

Ik gaf ook aan dat worst/blik duurder is als brok waarschijnlijk ja, Maar wanneer je dit niet voor meteen een half jaar inkoopt kun je de kosten wel spreiden en dan voel je het verschil in prijs in die zin misschien niet zo ‘hard’ want dan is het verschil echt niet zo groot meer tov een goede brok < waar skip het volgens jou ook op geen enkele het Echt goed op doet > en dan heb je hoogstwaarschijnlijk dus wel een alternatief waar Skip het Wel goed op doet. Ook hondeneigenaren met een budget kunnen prima voeren waar een hond het goed op doet als je gewoon even wat meer zoekt en probeert. Maar als je blijft hameren op wat Niet kan voor jou, en alles af schiet, dan houd het ook gewoon op. Er zijn zoveel meer opties om uit te zoeken, qua merken en samenstellingen, waarbij je in verhouding per maand misschien maar een paar euro duurder uit zou zijn, als je zou kijken naar wat Wel opties zouden kunnen zijn, wat je zou kunnen Proberen.

Ik snap ook niet dat ik de moeite nog neem. Ik had kunnen weten dat Overal wel een weerwoord op zou komen. Veel succes met je zoektocht! *Er is wel degelijk blik te krijgen Onder die prijs van 3e (toevallig onlangs helemaal in gedoken omdat de hond van m’n schoonmoeder een overstap had en dit ook op budget moest) wat qua samenstelling meer dan prima is en niet onder doet aan de 3+ euro blikken, maar ik ga me de moeite niet meer nemen hoor. Ik hoop dat je vind wat je zoekt :j

En sorry maar even een blik opentrekken is ook Echt de moeite niet he, tov brok uit een zak halen. Je maakt nu wel echt heel veel meer drama om weinig. :') Als er iets gemakkelijk is, is een blik opentrekken dat wel. Het is niet hetzelfde als een beker brok uit een zak vissen, maar het is net zo goed gemakkelijk. En zelfs een worst aansnijden for that matter is echt nog geen minuut werk met kleinmaken erbij.

*en wat ik aan kvv voer qua prijzen staat toch ook gewoon helemaal los hiervan? Ik voer idd ‘dure’ kvv merken, maar ik heb onlangs nog toevallig heel goed gekeken naar kwalitatief mooi blik vlees en brok voor de hond (en eerder ook al tijdens een opleiding voor voeding therapeut ed, niet dat ik dit zou moeten uitleggen) van m’n schoonmoeder, met een budget. Dus dat kan ik net zo goed, rekening houden met een budget en prijzen terwijl ik zoek naar iets wat nog een prima samenstelling heeft :j :’)

En For Your Information: Momenteel voer ik een van de goedkoopste kvv merken waar ik aan kan komen (in vergelijking met de meeste fabrikanten gemiddeld gezien), van super goede kwaliteit ipv tig dure merken, dus nja… Dat kan wel ;) Ook bij mij
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-03-24 10:34, in het totaal 6 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:29

mvdende schreef:
cursebreaker schreef:
Wat is het daadwerkelijke verschil voor je? Wat bespaar je op een half jaar tijd met 12kg voeren tov een kleinere zak? Ik snap best dat dit een groot verschil kan zijn wanneer er meer structureel brok gevoerd word. Maar met de hoeveelheid wat jij voert; Ik zou in jouw geval anders gewoon echt een kleinere zak gaan voeren - sowieso ook ivm versheid van de brok, want ook brok is gewoon niet geschikt om zolang ‘open’ te laten staan, hoe goed je het ook bewaard… Als je dat tussendoor koopt, zul je het qua budget misschien helemaal niet zo erg ‘voelen’. Je kunt namelijk wel gefrustreerd blijven over die prijzen, maar die zijn wat ze zijn natuurlijk, dus met 100 uitroeptekens daar over blijven gillen, daar help je jezelf toch niet mee en daar veranderd de situatie ook niet van. Je zult denk ik niet snel iets gaan vinden meer qua budget wat bij je wensen aansluit qua brok, dus dat kun je denk ik beter accepteren. Ook fabrikanten hebben gewoon meer moeten betalen aan grondstoffen en personeel en het vervoeren van spullen de afgelopen jaren. Dat word helaas doorberekend aan de klant en anders kunnen bedrijven de deuren sluiten. Met hoe alles is veranderd de afgelopen jaren, is het gewoon overal en voor iedereen te voelen, hoe rot ook als je op een budget zit maar daar kan een bedrijf wat wil blijven bestaan ook niks aan doen. Maar over een andere boeg, aangezien je zegt dat hij op eigenlijk geen enkele brok goed gaat:

Heb je ook al eens goed blik geprobeerd? waar geen granen in zitten. En andere merken worsten? Er zijn worst merken welke bv rijst als vulling gebruiken, maar ook die dat niet hebben < hier kan het ook dus een verschil zijn met hoe Skip reageert en zit er bv misschien echt wel wat tussen waar hij Wel goed op gaat. Met ook worsten is er net zoals met brok, blik en kvv een wereld van verschil onderling qua samenstellingen dus als je hond op merk A reageert, wil dat niet zeggen dat hij dat met merk B doet, zeker als je zoekt naar een die al geen rijst ofzo erin heeft. Met blik hetzelfde. Hier is de ervaring dat de overgang van kvv>Blik en terug super goed gaat (individu afhankelijk natuurlijk want een ander ervaart dit juist met worst bv), dus ik gebruik bv tijdens weekendjes weg/vakanties e.d. blik en/of worst. Hier gebeurd het me eigenlijk niet echt dat ik kvv vergeet te ontdooien, maar Zou dat zo zijn zou ik bv hier voor Arya voor blik kiezen - wat ik wel altijd heb staan. En dan zou je brok helemaal kunnen vermijden als je zegt dat er geen enkele brok is waar hij Echt goed op gaat. Dan zou ik persoonlijk verder kijken nog eens naar worst of het blik segment, voor die paar keer dat het nodig is. Dat is in verhouding waarschijnlijk wel duurder als brok, maar als het niet Zoo vaak gebeurd en je koopt het kleiner in per keer, is dat qua kosten denk ik niet echt heel goed op te merken in je budget als je even niet blijft hameren op het verschil in kilo prijs tussen de verschillende hoeveelheden. Maar ja dat is wat je wilt; hoe belangrijk is het budget dan hier (want het zal zich uiteindelijk verdeeld over een half jaar maar over een paar euro per maand gaan als je het gemiddeld zou nemen, wat je met een kleinere zak duurder uit zou zijn bv of met toch worst of blik) tov kijken wat voor Skip het beste werkt en wat jij ‘eist’ qua samenstelling. Ook met een kleiner budget kun je met de verhouding waarin Skip nu brok krijgt op bepaalde dagen, ook switchen naar bv goed blik of een andere worst en wie weet ben je dan van de ‘hij gaat op geen enkele brok Echt goed’ ellende af.


Brok krijgt hij nu zn 2 keer per week. Een beetje fatsoenlijk blik kost z'n €3 per stuk en dat zou dan op €6 per week uitkomen. Op 6 maanden tijd dus €156.

Is daarmee véél en véél te duur!

Worsten idem dito. De worsten met weinig troep zijn heel erg duur en zeker niet goedkoper dan brokken.

En ik voer ook brok uit gemak, even snel een bekertje brok in de voerbak als ik laat ben of moe. Gemak wat er met blik / worst niet meer is.

En kleinere zakken zijn nóg veel duurder en ja, dat scheelt echt wel een aantal €€.
Ik weet dat jij ook vers voert, maar in een heel andere prijscategorie dan het kvv dat ik geef. Fijn dat jullie dat kunnen betalen, mij lukt dat niet.

En het is natuurlijk niet alleen de zak hondenvoer die nu 20% duurder is geworden, ALLES is duurder geworden en de toeslagen en uitkering stijgt maar minimaal mee, véél minder hard dan zou moeten wil de minima op dezelfde koopkracht blijven. Het wordt steeds lastiger om nog een beetje leuk te kunnen leven en z'n tegenvaller dat de brok extreem gestegen is in prijs is gewoon niet leuk.


Die zijn er voor jezelf en je gezin, niet voor je hond. Een hond, of huisdier, is een luxeproduct.

In programma's zoals 'een dubbeltje op zijn kant' en dergelijke zijn de huisdieren vrijwel altijd het onderwerp van discussie om deze reden.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 10:35

cursebreaker schreef:
Ik gaf ook aan dat worst/blik duurder is als brok waarschijnlijk ja, Maar wanneer je dit niet voor meteen een half jaar inkoopt kun je de kosten wel spreiden en dan voel je het verschil in prijs in die zin misschien niet zo ‘hard’ want dan is het verschil echt niet zo groot meer tov een goede brok < waar skip het volgens jou ook op geen enkele het Echt goed op doet. Maar als je blijft hameren op wat Niet kan voor jou, dan houd het ook gewoon op.

Ik snap ook niet dat ik de moeite nog neem. Ik had kunnen weten dat Overal wel een weerwoord op zou komen. Veel succes met je zoektocht! *Er is wel degelijk blik te krijgen Onder die prijs van 3e (toevallig onlangs helemaal in gedoken omdat de hond van m’n schoonmoeder een overstap had en dit ook op budget moest) wat qua samenstelling meer dan prima is en niet onder doet aan de 3+ euro blikken, maar ik ga me de moeite niet meer nemen hoor. Ik hoop dat je vind wat je zoekt :j

En sorry maar even een blik opentrekken is ook Echt de moeite niet he, tov brok uit een zak halen. Je maakt nu wel echt heel veel meer drama om weinig. :') Als er iets gemakkelijk is, is een blik opentrekken dat wel. Het is niet hetzelfde als een beker brok uit een zak vissen, maar het is net zo goed gemakkelijk. En zelfs een worst aansnijden for that matter is echt nog geen minuut werk met kleinmaken erbij.

*en wat ik aan kvv voer qua prijzen staat toch ook gewoon helemaal los hiervan? Betekent niet dat ik geen inzicht heb in kosten van alles en wat er beschikbaar is voor welke prijzen :’) Ik voer idd ‘duur’ maar ik heb onlangs toevallig heel goed gekeken naar kwalitatief mooi blik vlees en brok voor de hond (en eerder ook al tijdens een opleiding voor voeding therapeut ed, niet dat ik dit zou moeten uitleggen) van m’n schoonmoeder, met een budget. Dus dat kan ik net zo goed, rekening houden met een budget en prijzen terwijl ik zoek naar iets wat nog een prima samenstelling heeft :j :')


Nee, als je af en toe klein inkoopt, "voel" je de prijs misschien niet zo hard op dàt moment.

Maar de hoogte van de uitkering per jaar veranderd niet. En uiteindelijk ben je met kleine zakken/ af en toe een paar blikken inkopen wél meer geld kwijt dan in één keer een groot bedrag, maar wél goedkoper inkopen.

Ik heb gelukkig een spaarrekening waar ik dit makkelijk van kan missen, dus dan blijft het in the end voordeliger om voor de grootverpakking te gaan.

En juist doordat ik super strak aan budgetteren doe, kan ik nog eens een dagje weg of op vakantie. Juist door naar "the big picture" te kijken wat over een langere tijd het voordeligste is.

En dit doe ik niet alleen met hondenvoer, maar zeker ook met de normale boodschappen, juist zo veel mogelijk in de aanbieding kopen, ookal ga ik dan over mijn weekbudget heen. Overal kijken waar je op kan bezuinigen.....

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 10:39

KimD schreef:
mvdende schreef:


Brok krijgt hij nu zn 2 keer per week. Een beetje fatsoenlijk blik kost z'n €3 per stuk en dat zou dan op €6 per week uitkomen. Op 6 maanden tijd dus €156.

Is daarmee véél en véél te duur!

Worsten idem dito. De worsten met weinig troep zijn heel erg duur en zeker niet goedkoper dan brokken.

En ik voer ook brok uit gemak, even snel een bekertje brok in de voerbak als ik laat ben of moe. Gemak wat er met blik / worst niet meer is.

En kleinere zakken zijn nóg veel duurder en ja, dat scheelt echt wel een aantal €€.
Ik weet dat jij ook vers voert, maar in een heel andere prijscategorie dan het kvv dat ik geef. Fijn dat jullie dat kunnen betalen, mij lukt dat niet.

En het is natuurlijk niet alleen de zak hondenvoer die nu 20% duurder is geworden, ALLES is duurder geworden en de toeslagen en uitkering stijgt maar minimaal mee, véél minder hard dan zou moeten wil de minima op dezelfde koopkracht blijven. Het wordt steeds lastiger om nog een beetje leuk te kunnen leven en z'n tegenvaller dat de brok extreem gestegen is in prijs is gewoon niet leuk.


Die zijn er voor jezelf en je gezin, niet voor je hond. Een hond, of huisdier, is een luxeproduct.

In programma's zoals 'een dubbeltje op zijn kant' en dergelijke zijn de huisdieren vrijwel altijd het onderwerp van discussie om deze reden.


Ja, huisdieren zijn luxe. Alles behalve kraanwater en droog brood kan je zien als luxe. Verwarming is trouwens óók luxe....

Maar een beetje luxe heb je wel nodig wil je een beetje kunnen leven ipv dat je uitsluitend aan het overleven bent.

En de één kiest voor roken, de ander heeft een huisdier.

Feit is, alle prijzen zijn extreem gestegen de afgelopen 6 jaar en de laatste 3 jaar echt extreem hard. Dat is niet meer bij te houden voor de absolute minima.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:43

cursebreaker schreef:
edit:

Ik gaf ook aan dat worst/blik duurder is als brok waarschijnlijk ja, Maar wanneer je dit niet voor meteen een half jaar inkoopt kun je de kosten wel spreiden en dan voel je het verschil in prijs in die zin misschien niet zo ‘hard’ want dan is het verschil echt niet zo groot meer tov een goede brok < waar skip het volgens jou ook op geen enkele het Echt goed op doet > en dan heb je hoogstwaarschijnlijk dus wel een alternatief waar Skip het Wel goed op doet. Ook hondeneigenaren met een budget kunnen prima voeren waar een hond het goed op doet als je gewoon even wat meer zoekt en probeert. Maar als je blijft hameren op wat Niet kan voor jou, en alles af schiet, dan houd het ook gewoon op. Er zijn zoveel meer opties om uit te zoeken, qua merken en samenstellingen, waarbij je in verhouding per maand misschien maar een paar euro duurder uit zou zijn, als je zou kijken naar wat Wel opties zouden kunnen zijn, wat je zou kunnen Proberen.

Ik snap ook niet dat ik de moeite nog neem. Ik had kunnen weten dat Overal wel een weerwoord op zou komen. Veel succes met je zoektocht! *Er is wel degelijk blik te krijgen Onder die prijs van 3e (toevallig onlangs helemaal in gedoken omdat de hond van m’n schoonmoeder een overstap had en dit ook op budget moest) wat qua samenstelling meer dan prima is en niet onder doet aan de 3+ euro blikken, maar ik ga me de moeite niet meer nemen hoor. Ik hoop dat je vind wat je zoekt :j

En sorry maar even een blik opentrekken is ook Echt de moeite niet he, tov brok uit een zak halen. Je maakt nu wel echt heel veel meer drama om weinig. :') Als er iets gemakkelijk is, is een blik opentrekken dat wel. Het is niet hetzelfde als een beker brok uit een zak vissen, maar het is net zo goed gemakkelijk. En zelfs een worst aansnijden for that matter is echt nog geen minuut werk met kleinmaken erbij.

*en wat ik aan kvv voer qua prijzen staat toch ook gewoon helemaal los hiervan? Ik voer idd ‘dure’ kvv merken, maar ik heb onlangs nog toevallig heel goed gekeken naar kwalitatief mooi blik vlees en brok voor de hond (en eerder ook al tijdens een opleiding voor voeding therapeut ed, niet dat ik dit zou moeten uitleggen) van m’n schoonmoeder, met een budget. Dus dat kan ik net zo goed, rekening houden met een budget en prijzen terwijl ik zoek naar iets wat nog een prima samenstelling heeft :j :’)

En For Your Information: Momenteel voer ik een van de goedkoopste kvv merken waar ik aan kan komen (in vergelijking met de meeste fabrikanten gemiddeld gezien), van super goede kwaliteit ipv tig dure merken, dus nja… Dat kan wel ;) Ook bij mij


Welke kvv voer jij nu cursebreaker? Zoek iets goeds en betaalbaar voor de afwisseling.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:46

edit:

Ik zeg ook nergens dat je helemaal niet meer naar the bigger picture moet kijken, en dat zal idd zeker moeten wanneer je een uitkering hebt en dingen duurder worden. Maar dan komt het een beetje neer op: wat kan en wil ik dan doen om qua voer iets te veranderen. Als dingen echt duurder blijven worden en je graag op vakantie wilt blijven gaan e.d (wat ik snap hoor), dan kun je gewoon niet meer overal het beste willen voor dezelfde prijzen en moet je keuzes gaan maken uiteindelijk < want ja je zegt wel dat mensen luxe nodig hebben maar ook dat je keuzes moet maken… Dat zeg je dus zelf al heel mooi. Ook hierin kun je keuzes maken. Wil je Skip voeren naar je ideaal beeld, zul je keuzes moeten maken wanneer kosten omhoog gaan. Zo werkt het in de wereld, hoe rot dat ook is.

Zijn die 2 dagen brok echt voor jou een Must (aangezien Skip het niet eens fantastisch erop doet) en kun je anders niet zorgen dat je gewoon een betere routine hebt in het voeren van kvv en daar volledig mee doorgaan? En mocht je onverhoopt toch vergeten te ontdooien, dan zou je het ook bv vooraf kunnen portioneren in zakjes en terug de vriezer in doen zodat je dat als reserve hebt wanneer je vergeten bent meer te ontdooien. Dat kun je dan met ontdooien bv in lauwwarm water leggen, waarmee je het proces kunt versnellen zodat je altijd een portie snel ontdooid hebt en toch gewoon kvv kunt voeren. Dat is dan misschien wel meer moeite en werk als een beker brok pakken, maar dan zou je bv geen brok meer hoeven voeren waarvan je toch zegt dat Skip er niet lekker op gaat. Er zijn echt praktisch gezien meer opties ook om hierin te helpen, als je er voor open staat. Maar als je aankomt met ‘dat is me te moeilijk, een beker brok uit de zak trekken is makkelijker’ wanneer ik vergeet te ontdooien en je er niet anders naar wilt kijken, dan maak je het ook wel zelf gewoon een beetje moeilijk, als niks anders goed is. Maar je zou dan bv ook niet eens meer naar blik of worst te hoeven kijken qua alternatieven en ook niet meer naar een andere brok wat een lastige zoektocht is met de eisen welke je hebt met dat budget. Problem solved dan toch? Tenzij je perse brok wilt blijven voeren.

Of wat hierboven werd aangehaald door paardjes83, ook een goede: op die dagen zelf voor Skip idd mee koken bv. Maar als een blik opentrekken al te veel werk is, zal dat en ook de optie van porties invriezen wel te moeilijk zijn :') Maar goed, je hebt dus wel prima opties zonder dat je dus een onmogelijke brok zoektocht nu verder gaat of naar andere alternatieven zou hoeven kijken. Je moet alleen de moeite willen doen...

Naast de geld kwestie haal je wel tig keer aan hoe slecht Skip eigenlijk op brok gaat, en tegen dit en dat allemaal niet goed kan en dat er geen enkele brok is waar hij echt goed op gaat. En je wilt dan wel het beste brok voor een dubbeltje bij wijze van spreken. Wat gewoon niet meer kan vandaag de dag. Als dat zo is met het niet lekker gaan op brok, en je haalt dit specifiek aan is het toch logisch dat mensen met tips komen om dan naar wat Anders te kijken zodat je kunt zorgen dat je die brok niet meer zou hoeven geven, waar je Skip dan mee helpt. En dat Anders hoeft niet perse duurder te zijn, als je even goed zoekt. Er zijn ook qua blik zoals ik eerder al zei, prima opties onder de 3e die echt niet onderdoen aan duurdere merken. En ook qua worsten is er echt nog wel het een en ander te winnen qua kosten. Er zit enorm verschil in sommige fabrikanten. Maar het klinkt meer alsof het je allemaal teveel moeite is om uit te zoeken en te proberen en dan blijf je maar telkens hetzelfde riedeltje aanhalen en dat niks mogelijk is behalve brok omdat alles te duur is zonder dat je daadwerkelijk Echt goed bent gaan vergelijken.

Ik ga het hierbij laten. Succes met je zoektocht.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-03-24 10:58, in het totaal 6 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:48

akishino schreef:
cursebreaker schreef:
edit:

Ik gaf ook aan dat worst/blik duurder is als brok waarschijnlijk ja, Maar wanneer je dit niet voor meteen een half jaar inkoopt kun je de kosten wel spreiden en dan voel je het verschil in prijs in die zin misschien niet zo ‘hard’ want dan is het verschil echt niet zo groot meer tov een goede brok < waar skip het volgens jou ook op geen enkele het Echt goed op doet > en dan heb je hoogstwaarschijnlijk dus wel een alternatief waar Skip het Wel goed op doet. Ook hondeneigenaren met een budget kunnen prima voeren waar een hond het goed op doet als je gewoon even wat meer zoekt en probeert. Maar als je blijft hameren op wat Niet kan voor jou, en alles af schiet, dan houd het ook gewoon op. Er zijn zoveel meer opties om uit te zoeken, qua merken en samenstellingen, waarbij je in verhouding per maand misschien maar een paar euro duurder uit zou zijn, als je zou kijken naar wat Wel opties zouden kunnen zijn, wat je zou kunnen Proberen.

Ik snap ook niet dat ik de moeite nog neem. Ik had kunnen weten dat Overal wel een weerwoord op zou komen. Veel succes met je zoektocht! *Er is wel degelijk blik te krijgen Onder die prijs van 3e (toevallig onlangs helemaal in gedoken omdat de hond van m’n schoonmoeder een overstap had en dit ook op budget moest) wat qua samenstelling meer dan prima is en niet onder doet aan de 3+ euro blikken, maar ik ga me de moeite niet meer nemen hoor. Ik hoop dat je vind wat je zoekt :j

En sorry maar even een blik opentrekken is ook Echt de moeite niet he, tov brok uit een zak halen. Je maakt nu wel echt heel veel meer drama om weinig. :') Als er iets gemakkelijk is, is een blik opentrekken dat wel. Het is niet hetzelfde als een beker brok uit een zak vissen, maar het is net zo goed gemakkelijk. En zelfs een worst aansnijden for that matter is echt nog geen minuut werk met kleinmaken erbij.

*en wat ik aan kvv voer qua prijzen staat toch ook gewoon helemaal los hiervan? Ik voer idd ‘dure’ kvv merken, maar ik heb onlangs nog toevallig heel goed gekeken naar kwalitatief mooi blik vlees en brok voor de hond (en eerder ook al tijdens een opleiding voor voeding therapeut ed, niet dat ik dit zou moeten uitleggen) van m’n schoonmoeder, met een budget. Dus dat kan ik net zo goed, rekening houden met een budget en prijzen terwijl ik zoek naar iets wat nog een prima samenstelling heeft :j :’)

En For Your Information: Momenteel voer ik een van de goedkoopste kvv merken waar ik aan kan komen (in vergelijking met de meeste fabrikanten gemiddeld gezien), van super goede kwaliteit ipv tig dure merken, dus nja… Dat kan wel ;) Ook bij mij


Welke kvv voer jij nu cursebreaker? Zoek iets goeds en betaalbaar voor de afwisseling.


Ik weet niet waar je zit in Brabant ergens, maar ik voer momenteel het vlees van een Belgische Fabrikant, Degomeat. Er zitten een paar verkopers in Zuid-Limburg en deze leveren als het goed is ook met diepvries vracht door heel Nederland nu. Dan zit je wel weer met die verzendkosten die aan kunnen tikken, maar zelfs dan zit je gemiddeld qua kilo nog onder het gemiddelde van veel NL fabrikanten. Specimal . nl en Vleesje . eu zijn deze verkopers (ik haal het bij Vleesje)

Als de Belgische grens kortbij is voor je, zou je ook nog kunnen kijken welke verkooppunten daar eventueel zitten bij je. Als je qua vriesruimte meer kunt inkopen, zou je bv gewoon 1x per zoveel maanden kunnen halen dan bv.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 11:02

cursebreaker schreef:
edit:

Ik zeg ook nergens dat je helemaal niet meer naar the bigger picture moet kijken, en dat zal idd zeker moeten wanneer je een uitkering hebt en dingen duurder worden. Maar dan komt het een beetje neer op: wat kan en wil ik dan doen om qua voer iets te veranderen. Als dingen echt duurder blijven worden en je graag op vakantie wilt blijven gaan e.d (wat ik snap hoor), dan kun je gewoon niet meer overal het beste willen voor dezelfde prijzen en moet je keuzes gaan maken uiteindelijk < want ja je zegt wel dat mensen luxe nodig hebben maar ook dat je keuzes moet maken… Dat zeg je dus zelf al heel mooi. Ook hierin kun je keuzes maken. Wil je Skip voeren naar je ideaal beeld, zul je keuzes moeten maken wanneer kosten omhoog gaan. Zo werkt het in de wereld, hoe rot dat ook is.

Zijn die 2 dagen brok echt voor jou een Must (aangezien Skip het niet eens fantastisch erop doet) en kun je anders niet zorgen dat je gewoon een betere routine hebt in het voeren van kvv en daar volledig mee doorgaan? En mocht je onverhoopt toch vergeten te ontdooien, dan zou je het ook bv vooraf kunnen portioneren in zakjes en terug de vriezer in doen zodat je dat als reserve hebt wanneer je vergeten bent meer te ontdooien. Dat kun je dan met ontdooien bv in lauwwarm water leggen, waarmee je het proces kunt versnellen zodat je altijd een portie snel ontdooid hebt en toch gewoon kvv kunt voeren. Dat is dan misschien wel meer moeite en werk als een beker brok pakken, maar dan zou je bv geen brok meer hoeven voeren waarvan je toch zegt dat Skip er niet lekker op gaat. Er zijn echt praktisch gezien meer opties ook om hierin te helpen, als je er voor open staat. Maar als je aankomt met ‘dat is me te moeilijk, een beker brok uit de zak trekken is makkelijker’ wanneer ik vergeet te ontdooien en je er niet anders naar wilt kijken, dan maak je het ook wel zelf gewoon een beetje moeilijk, als niks anders goed is. Maar je zou dan bv ook niet eens meer naar blik of worst te hoeven kijken qua alternatieven en ook niet meer naar een andere brok wat een lastige zoektocht is met de eisen welke je hebt met dat budget. Problem solved dan toch? Tenzij je perse brok wilt blijven voeren.

Naast de geld kwestie haal je wel tig keer aan hoe slecht Skip eigenlijk op brok gaat, en tegen dit en dat allemaal niet goed kan en dat er geen enkele brok is waar hij echt goed op gaat. En je wilt dan wel het beste brok voor een dubbeltje bij wijze van spreken. Wat gewoon niet meer kan vandaag de dag. Als dat zo is met het niet lekker gaan op brok, en je haalt dit specifiek aan is het toch logisch dat mensen met tips komen om dan naar wat Anders te kijken zodat je kunt zorgen dat je die brok niet meer zou hoeven geven, waar je Skip dan mee helpt. En dat Anders hoeft niet perse duurder te zijn, als je even goed zoekt. Er zijn ook qua blik zoals ik eerder al zei, prima opties onder de 3e die echt niet onderdoen aan duurdere merken. En ook qua worsten is er echt nog wel het een en ander te winnen qua kosten. Er zit enorm verschil in sommige fabrikanten. Maar het klinkt meer alsof het je allemaal teveel moeite is om uit te zoeken en te proberen en dan blijf je maar telkens hetzelfde riedeltje aanhalen en dat niks mogelijk is behalve brok omdat alles te duur is zonder dat je daadwerkelijk Echt goed bent gaan vergelijken.

Ik ga het hierbij laten. Succes met je zoektocht.


Ik heb al heel veel soorten blik/ worst geprobeerd, van goedkoop supermarkt tot blikken van +€4 per blik, worsten ook, goedkoop tot duur en de uitkomst is iedere keer hetzelfde als met brok" van slappe ontlasting tot diaree. Lijkt erop dat alleen kvv met een redelijke hoeveelheid bot (kip, zalm, kalkoen/ rund) goed gaat. Op de diersoorten paard, konijn en lam geit pens is de ontlasting ook slap, omdat hier bij dogmeat.nl te weinig calcium in zit waarschijnlijk.

Ik haal altijd een portie voor 1 dag uit de vriezer.

En ondanks jouw advies, wil ik absoluut bij 2x per week brokken blijven, dus voor die dagen opzoek naar een zo goed mogelijke brok voor war ik kan betalen.

En ik denk dat iedereen wel voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten? Of tenminste het beste voer wil geven wat budget technisch mogelijk is..

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:16

mvdende schreef:
Ja, huisdieren zijn luxe. Alles behalve kraanwater en droog brood kan je zien als luxe. Verwarming is trouwens óók luxe....

Maar een beetje luxe heb je wel nodig wil je een beetje kunnen leven ipv dat je uitsluitend aan het overleven bent.

En de één kiest voor roken, de ander heeft een huisdier.

Feit is, alle prijzen zijn extreem gestegen de afgelopen 6 jaar en de laatste 3 jaar echt extreem hard. Dat is niet meer bij te houden voor de absolute minima.


De absolute minima zitten nog stukje onder wat jij binnenkrijgt. Scheelt paar honderd euro sowieso per jaar.

En weet je, als je wat strenger voor jezelf bent hoef je geen dure brokken in te kopen waar de hond het alsnog slecht op doet. Ik vergeet 1 keer in de zoveel weken kvv eruit te halen, 2 keer per week is ook gewoon laksheid. En de keer dat ik het vergeet krijgt hij een kauwsnack en aantal uur later zijn voer.
1 keer in de zoveel tijd vergeten kan iedereen gebeuren, maar zo vaak en dan iets voeren waar de hond het niet goed op doet is toch vooral jouw eigen keuze en geld wat je makkelijk kan besparen.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:22

Als ik jouw berichten zo lees TS is het natuurlijk gewoon een keuze maken. Je doet sowieso heel lang met die 12kg brokken. Je wil brok blijven geven 2x per week, ook al doet je hond het er eigenlijk niet heel best op. Dan kies je er dus voor de prijs te betalen of voor een andere, goedkopere brok te gaan.

Je andere optie is dat je niet meer 2x per week brok geeft maar gewoon het verse vlees waar je hond het wel goed op doet. In geval van nood kun je dan een blik in huis geven die je dus enkel geeft wanneer je het vlees niet hebt kunnen ontdooien.

Natuurlijk is het vervelend dat alles duurder is geworden, maar daar heeft iedereen wel last van. Ook de salarissen zijn niet verdubbeld. :)

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 11:27

MyWishMax schreef:
mvdende schreef:
Ja, huisdieren zijn luxe. Alles behalve kraanwater en droog brood kan je zien als luxe. Verwarming is trouwens óók luxe....

Maar een beetje luxe heb je wel nodig wil je een beetje kunnen leven ipv dat je uitsluitend aan het overleven bent.

En de één kiest voor roken, de ander heeft een huisdier.

Feit is, alle prijzen zijn extreem gestegen de afgelopen 6 jaar en de laatste 3 jaar echt extreem hard. Dat is niet meer bij te houden voor de absolute minima.


De absolute minima zitten nog stukje onder wat jij binnenkrijgt. Scheelt paar honderd euro sowieso per jaar.

En weet je, als je wat strenger voor jezelf bent hoef je geen dure brokken in te kopen waar de hond het alsnog slecht op doet. Ik vergeet 1 keer in de zoveel weken kvv eruit te halen, 2 keer per week is ook gewoon laksheid. En de keer dat ik het vergeet krijgt hij een kauwsnack en aantal uur later zijn voer.
1 keer in de zoveel tijd vergeten kan iedereen gebeuren, maar zo vaak en dan iets voeren waar de hond het niet goed op doet is toch vooral jouw eigen keuze en geld wat je makkelijk kan besparen.


Één maaltijd brok is trouwens véél goedkoper dan 1 maaltijd kvv.

Kvv €1,93 per dag. Brok €1,25 per dag. (huidige prijs PrimalSpirit€60-12kg)

Het is inderdaad luiheid, maar zeker ook een vorm van geld besparen door 2x per week brok te voeren. Skip vind kvv zeker lekkerder, maar met 2x per week, blijft hij de brok goed eten en de brokken geven zachtere ontlasting dan kvv, zeker de smaken kip en zalm geven kleine harde keutels, maar hij krijgt er geen diaree op. Zat honden die nog steeds dagelijks Pedigree of Bonzo gevoerd worden, dus ik vind dat ik netjes bezig ben met kvv en een brok met een zo hoog mogelijk vleesaandeel.

Dit topic dan ook gisteren avond gestart als frustratie dat het gewoon zo duur aan het worden is en of er een alternatief zou zijn voor Alpha Spirit brokken.

Dat alternatief heb ik hopelijk gevonden in de Primal Spirit brok, trouwens van dezelfde fabrikant, maar aan de ingrediënten te zien een goedkopere versie dan het origineel.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:32

Fijn dat je een alternatief hebt. Hoop dat hij het er goed op doet.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:03

Als het zo'n ramp is misschien je eigen uitgavenpatroon onder de loep nemen?
Ik heb de afgelopen jaren ook van een uitkering geleefd en heb verre van bespaard op mijn hond. Hij krijgt ook brok en kvv van hogere kwaliteit, supplementen, gedroogde snacks etc. Hij wordt onwijs verwend qua luxe (hij heeft bv 5 orthopedische ligplekken, allemaal nieuw in twee jaar tijd), is qua dierenarts niet goedkoop en gaat ook nog naar de fysio.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 12:10

_Christina schreef:
Als het zo'n ramp is misschien je eigen uitgavenpatroon onder de loep nemen?
Ik heb de afgelopen jaren ook van een uitkering geleefd en heb verre van bespaard op mijn hond. Hij krijgt ook brok en kvv van hogere kwaliteit, supplementen, gedroogde snacks etc. Hij wordt onwijs verwend qua luxe (hij heeft bv 5 orthopedische ligplekken, allemaal nieuw in twee jaar tijd), is qua dierenarts niet goedkoop en gaat ook nog naar de fysio.


Hier wordt ook niet bespaart op de noodzakelijke dingen hoor.

Maar het is gewoon een feit: met een uitkering kan je niet het duurste van het duurste voeren. Dus kijk ik naar wat er én betaalbaar is én wat zo goed mogelijk aansluit op de behoeften van mijn hond. Gebleken is dat Skip het het beste doet op kvv en dat 2x per week brokken geen problemen opleveren. Liefst had ik 50/50 gevoerd, maar dat trekt hond niet. Dus krijgt hij kvv...

Hier heeft hij beneden een leren grote mand en de bank tot zijn beschikking en boven op de slaapkamer een orthopedisch kussen.

Als snacks krijgt Skip inderdaad gedroogd spul, runderkophuid, kippenpoten, varkensoren enz.

Alleen blijft het opletten met wat je uitgeeft én wat de prijs kwaliteit van voer/ snacks/ manden en kussens enz is.

En dàt vind ik de laatste tijd behoorlijk achteruit gaa, die prijs kwaliteit! Steeds hogere prijzen en de kwaliteit hetzelfde of omlaag.

Hier gelukkig weinig dierenarts en een verzekering voor als het wél eens nodig zou zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:12

De Cavom is bij de welkoop in prijs verlaagd, meen iets van 20 ct op een hele zak *\%/*

Ja het voortaan allemaal erg duur.
Maar als je hond het er goed op doet zou ik niet veranderen, met wat pech ga je uiteindelijk veel duurder uit zijn omdat je dan misschien naar de dierenarts moet.