Prijzen hondenvoer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 21:16

"Even" een zak brokken bestellen bij Zooplus. Sla stijl achterover van de prijzen. -O- -:(-

Juli 2023 een 12kg zak brokken van Alpha Spirit besteld, toen €59,95. Zeker niet de goedkoopste, maar nog enigzins betaalbaar.

Wil zojuist exact dezelfde brok bestellen, nu gewoon fiets €72,95!!!

Dat is een prijsstijging van méér dan 20% op een goed half jaar tijd....

Ik ben dus nog steeds opzoek naar een brok, want dit ga ik niet betalen!

Ik zoek: hoog vleespercentage, geen granen en zo min mogelijk rijst/aardappelen/erwten en andere koolhydraten bronnen. Gewoon een mooie brok voor een fatsoenlijke prijs, dus max €60 per 12kg. Hond staat voornamelijk op vers vlees en krijgt 2 x per week ongeveer een dagje brokken.

Ik schrik me echt rot wat het tegenwoordig allemaal moet kosten en 20% prijsstijging had ik niet verwacht en vind ik absurd veel voor nog geen 7 maanden.

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:34

Helaas niet vanuit Zooplus, maar van de leverancier.

De prijsstijgingen zijn exceptioneel, om te janken.

Zak 1 a 10kg van €65 naar 82€
Zak 2 a 10kg van €82 naar €100

Probeer met aanbiedingen te kopen, soms hebben ze de 5% korting of als je bij het product zelf kijkt bieden ze soms 5-20% korting.
Samen met de vaste klanten korting van 3% kan je uiteindelijk wel wat euro's besparen.


Als je tevreden bent over de brok, en je voert er niet zoveel van - dan zou ik het via bovenstaande proberen en dan mogelijk 2 zakken in 1x inslaan ipv bijvoorbeeld 1.

Ze hebben nu ook een abonnements vorm, waarmee je ook op de aanschaf kosten bespaard. Volgens mij kan je het redelijk makkelijk stop zetten.

Brokken die echt hoog in vlees gehalte zijn zullen toch over het algemeen net wat duurder uitvallen.
Applaws vind ik zelf ook wel een fijn merk, maar hier zit je ook al €56 voor 7.5 kg bij de eerste best brok die ik aanklik
Biofood zit je ook aan de €65 voor 8kg.

Misschien kan je je inlezen over lukulles, of dat bij jullie past.
Dan zit je op €55 voor 15kg

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:38

Ik zou een klein zakje brokken kopen als je het zo weinig voert. Als de zak geopend is blijft het namelijk niet zo lang meer goed.

Eukanuba is graanvrij en hier een zak van 12kg voor €46 in de aanbieding: https://www.petsplace.nl/eukanuba-adult ... lsrc=aw.ds

Ik zou persoonlijk liever de €73 uitgeven als mijn hond het daar goed op zou doen. Helemaal als je het zo weinig voert is het uiteindelijk maar een klein bedrag.

Edit: maar snap wel dat je ergens op wilt besparen hoor. Geen verwijt, maar als ze ervan aan de dunne gaan oid is het heel vervelend.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 07-03-24 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:39

Als het een prettige brok is, waarop je dieren het goed doen?
Dan zou ik me voor die paar euro het risico op ellende van niet eten of niet goed vallen niet op de hals halen, hoor :o

Je hebt het niet over 12 euro per dag, toch?
Alles is of wordt gewoon belachelijk veel duurder -O-

Toushie

Berichten: 7271
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:46

mvdende schreef:
"Even" een zak brokken bestellen bij Zooplus. Sla stijl achterover van de prijzen. -O- -:(-

Juli 2023 een 12kg zak brokken van Alpha Spirit besteld, toen €59,95. Zeker niet de goedkoopste, maar nog enigzins betaalbaar.

Wil zojuist exact dezelfde brok bestellen, nu gewoon fiets €72,95!!!

Dat is een prijsstijging van méér dan 20% op een goed half jaar tijd....

Ik ben dus nog steeds opzoek naar een brok, want dit ga ik niet betalen!

Ik zoek: hoog vleespercentage, geen granen en zo min mogelijk rijst/aardappelen/erwten en andere koolhydraten bronnen. Gewoon een mooie brok voor een fatsoenlijke prijs, dus max €60 per 12kg. Hond staat voornamelijk op vers vlees en krijgt 2 x per week ongeveer een dagje brokken.

Ik schrik me echt rot wat het tegenwoordig allemaal moet kosten en 20% prijsstijging had ik niet verwacht en vind ik absurd veel voor nog geen 7 maanden.



Welke soort van alpha spirit heb je dan?

Ik betaal namelijk tussen de 45 en 52 euro per zak van 12kg :)

Niet bij zooplus dat dan wel.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:59

Ik heb het ook gemerkt inderdaad. Ik kocht een paar jaar geleden de Rocco classic (6 blikken) voor €8,99 en inmiddels kost die €18,99 8)7

Het Wolf of wilderness droogvoer dat ik voer is gelukkig niet enorm veel duurder geworden. Maar gek genoeg zijn de kleine probeerverpakkingen daar goedkoper dan een grote zak van 12 kilo := Ideaal omdat mijn hond niet heel veel brok eet, dus ik bestel altijd gewoon een hoop probeerverpakkingen haha. Zo kost een zakje 'blue river' van 400 gram maar 3 euro per kilo, terwijl de grote zak op ruim 5 euro per kilo zit :')

Ik switch wel af en toe van merk, maar ook deels omdat mijn hond snel is uitgekeken op voer. Als ze te veel van hetzelfde krijgt dan eet ze het niet meer.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:04

Ik ben erg tevreden over darf brokken. Hoog vleesgehalte en goed betaalbaar. 20 kg voor 67 euro

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 22:06

mavantos schreef:
Ik zou een klein zakje brokken kopen als je het zo weinig voert. Als de zak geopend is blijft het namelijk niet zo lang meer goed.

Eukanuba is graanvrij en hier een zak van 12kg voor €46 in de aanbieding: https://www.petsplace.nl/eukanuba-adult ... lsrc=aw.ds

Ik zou persoonlijk liever de €73 uitgeven als mijn hond het daar goed op zou doen. Helemaal als je het zo weinig voert is het uiteindelijk maar een klein bedrag.

Edit: maar snap wel dat je ergens op wilt besparen hoor. Geen verwijt, maar als ze ervan aan de dunne gaan oid is het heel vervelend.


Hond weegt 25kg en met 1% van het lichaamsgewicht is dat 250g per dag. Dus zn 500g per week.

Ik heb van juli tot nu gedaan met de 12kg.

Ik zal eens kijken naar kleinere verpakkingen, maar vaak gaat de kilo prijs dan flink omhoog.

12kg voor €60 is €5 per kg.

Hij doet het eigenlijk op geen enkele brok echt goed, altijd wat dunne ontlasting, daarom staat hij op vers vlees. Maar af en toe brok vind ik wel handig als ik vergeten ben vlees te ontdooien of gewoon even snel een beker brokken wil geven ipv vlees.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 22:08

bcd94 schreef:
Ik ben erg tevreden over darf brokken. Hoog vleesgehalte en goed betaalbaar. 20 kg voor 67 euro


Heb ik in het verleden gehad en was diarree.

Net via voerwijzer gelezen dat die 60% vers vlees is en de hoeveelheid koolhydraten is 40%, haar conclusie is dus dat er bijna 50% aan granen in zit en daar kan mijn hond niet tegen. Het verkooppraatje is mooier dan de werkelijkheid

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:12

Mijn hond staat op Barca.
Wij betalen voor 20 kg €59,99.

Wij vinden dit persoonlijk wel een fijne brok.
Onze hond kan slecht tegen veel voeding wat eindigde in diaree en braken en bij dit merk geen last van.

Samenstelling Barca Premium Adult
Samenstelling: granen (ontsloten en zonder tarwe), plantaardige bijproducten, vlees en dierlijke bijproducten, oliën en vetten en mineralen.

Nutritionele toevoegingsmiddelen

E4 (Koper) 5.0 mg/kg
E8 (Seleen) 0.1 mg/kg
E2 (Jodium) 2.0 mg/kg
E5 (Mangaan) 30 mg/kg
E1 (Ijzer) 100 mg/kg
E6 (Zink) 50 mg/kg
E672 (Vitamine A) 25000 IE/kg
E671 (Vitamine D3) 1500 IE/kg
Vitamine E 200 mg/kg
Lysine 16 gr/kg
Methionine 8.1 gr/kg
Cystine 2.2 gr/kg
Tryptofaan 2.2 gr/kg
Threonine 8.8 gr/kg
Technologische toevoegingsmiddelen

E562 Sepioliet 19.95 gr/kg
E304 Antioxidanten 0.5 gr/kg
Analytische bestanddelen

Ruw eiwit 26%
Ruw vet 15%
Ruwe celstof 1%
Ruwe as 8%
Calcium 1.0%
Fosfor 0.8%

jazza
Berichten: 71
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:17

Biofood koud geperst.. eur 79,99 voor 2x 13,5kg bij Zoo.
Dat ‘koud geperst’ is niet meer helemaal waar, geloof ik.
Maar mijn honden doen het er prima op.

Eerder had ik Doglovers Gold, ook koud geperst.
Daarvan ging de kwaliteit net zo hard naar beneden als de prijs die maar bleef stijgen.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 22:19

RoosDeG schreef:
Mijn hond staat op Barca.
Wij betalen voor 20 kg €59,99.

Wij vinden dit persoonlijk wel een fijne brok.
Onze hond kan slecht tegen veel voeding wat eindigde in diaree en braken en bij dit merk geen last van.

Samenstelling Barca Premium Adult
Samenstelling: granen (ontsloten en zonder tarwe), plantaardige bijproducten, vlees en dierlijke bijproducten, oliën en vetten en mineralen.

Nutritionele toevoegingsmiddelen

E4 (Koper) 5.0 mg/kg
E8 (Seleen) 0.1 mg/kg
E2 (Jodium) 2.0 mg/kg
E5 (Mangaan) 30 mg/kg
E1 (Ijzer) 100 mg/kg
E6 (Zink) 50 mg/kg
E672 (Vitamine A) 25000 IE/kg
E671 (Vitamine D3) 1500 IE/kg
Vitamine E 200 mg/kg
Lysine 16 gr/kg
Methionine 8.1 gr/kg
Cystine 2.2 gr/kg
Tryptofaan 2.2 gr/kg
Threonine 8.8 gr/kg
Technologische toevoegingsmiddelen

E562 Sepioliet 19.95 gr/kg
E304 Antioxidanten 0.5 gr/kg
Analytische bestanddelen

Ruw eiwit 26%
Ruw vet 15%
Ruwe celstof 1%
Ruwe as 8%
Calcium 1.0%
Fosfor 0.8%


Mijn hond mag geen granen!

En eigenlijk zo weinig mogelijk koolhydraten, dus geen rijst, aardappelen enz echt zo min mogelijk.

Minimaal 50-60% vlees.

Jouw brok bevat nauwelijks iets van vlees en noem ik echt troep, diaree aanval gegarandeerd!

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 22:21

jazza schreef:
Biofood koud geperst.. eur 79,99 voor 2x 13,5kg bij Zoo.
Dat ‘koud geperst’ is niet meer helemaal waar, geloof ik.
Maar mijn honden doen het er prima op.

Eerder had ik Doglovers Gold, ook koud geperst.
Daarvan ging de kwaliteit net zo hard naar beneden als de prijs die maar bleef stijgen.



Biofood, DogloversGold...allemaal VEEL te veel granen en zooi.... hond moet graanvrij en aardappelen/erwten/ enz vrij voer hebben.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:35

Ik voer o' canis.
Hier zijn verschillende varianten van.
Brokken maar ook natvoer.
Ik vind het een hele goede kwaliteit.
Mijn hondje mag door allergieën ook bepaalde dingen niet maar hier zit niets in waar hij niet tegenbkan.

Voorheen ook darf geprobeerd, leek een mooie brok, ook qua prijs. Maar beide honden reageerden er toch niet heel goed op.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:36

mvdende schreef:
jazza schreef:
Biofood koud geperst.. eur 79,99 voor 2x 13,5kg bij Zoo.
Dat ‘koud geperst’ is niet meer helemaal waar, geloof ik.
Maar mijn honden doen het er prima op.

Eerder had ik Doglovers Gold, ook koud geperst.
Daarvan ging de kwaliteit net zo hard naar beneden als de prijs die maar bleef stijgen.



Biofood, DogloversGold...allemaal VEEL te veel granen en zooi.... hond moet graanvrij en aardappelen/erwten/ enz vrij voer hebben.


Niks moet, alles mag :P

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:38

Mogelijk een tip voor een ieder:
In Duitsland betaal je minder belasting op (huis)dierenvoer.
Scheelde bij mijn kat bijna €30 per zak

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:39

Als het allemaal zo'n troep is en niet geschikt voor jouw hond, waarom je dan in godsnaam de moeite en het risico op de hals halen? Zeker met het feit dat je van juli tot nu met een zak doet. Ja, het is duurder geworden, ja, je kunt er over klagen maar Skip doet het er goed op.

Wat is dan belangrijker?! Die paar euro of het risico dat je dagen in de stront zit en een hond hebt die de brokken die graag vreet?

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:41

xTammyy schreef:
Mogelijk een tip voor een ieder:
In Duitsland betaal je minder belasting op (huis)dierenvoer.
Scheelde bij mijn kat bijna €30 per zak


Groot inkomen doet vaak ook wonderen. Als je met een paar mensen bij elkaar pakt en kijkt dat je vijf zakken of iets in die richting kunt kopen, dan scheelt het vaak zo'n 10%/15% op de prijs.

In mijn omgeving zijn er best een aantal mensen die dus samen bestellen en gebruik maken van de herhaalservice.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:46

Bij onze hond die alleen KVV krijgt, omdat die het niet goed doet op brokken heb ik altijd van die gestoomde maaltijden liggen voor als ik vergeet om vlees uit de vriezer te halen.

Brokken zijn wel goedkoper, maar voor die 1-2 keer per maand dat ik het vergeet is dit goed te betalen en hij doet het er prima op. Straks op vakantie neem ik alleen die maaltijden voor hem mee, want dan is vlees niet praktisch.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 22:57

KimD schreef:
Als het allemaal zo'n troep is en niet geschikt voor jouw hond, waarom je dan in godsnaam de moeite en het risico op de hals halen? Zeker met het feit dat je van juli tot nu met een zak doet. Ja, het is duurder geworden, ja, je kunt er over klagen maar Skip doet het er goed op.

Wat is dan belangrijker?! Die paar euro of het risico dat je dagen in de stront zit en een hond hebt die de brokken die graag vreet?


Dus niet. Wordt met lange tanden gegeten én de ontlasting is niet super. Maar dat lijkt met geen één brok. En alle brok Wordt met lange tanden gegeten.

Ik schrik gewoon van de prijzen!

Ooit 5 1/2 jaar geleden uitgerekend wat een hond per maand kost en of dat te betalen viel met een uitkering. Conclusie: gaat nèt.

Bijna 6 jaar later en alle prijzen zijn Bijna verdubbeld!!! Maar mijn uitkering is bij lange na niet verdubbeld!

Raar hé, dat iemand dan opzoek gaat naar een goedkoper alternatief!

En "een paar €€" ik noem €12 niet bepaald een paar euro, zeker niet omdat dat voer niet bepaald extreem goed in elkaar steekt. En je tot vorig jaar 12kg Acana had voor €75..


Maar na een paar uur zoeken ben ik er wel achter dat elk hondenvoer gewoon extreem in prijs gestegen is de afgelopen maanden. En ik denk dat ik inderdaad maar weer "gewoon" Alpha Spirit brok ga bestellen.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Prijzen hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:06

12 euro stijging op 7 maanden voeren is nog net geen 2 euro per maand duurder..
Als de hond het er goed op doet, lekker zo laten.
Alles is na de pandemie duurder geworden. Voor ons, ook voor de dieren. Een mandje boodschappen is ook de helft duurder dan paar jaar terug. De grondstoffen zijn duurder, dus het eind product ook.
Vervelend, maar dat gaat denk ik niet snel veranderen helaas.

Mijn hondjes zitten op voer wat rustig 100 voor een zak kost. Ja veel geld, maar ze doen t er echt heel goed op, dus prima.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:08

Tja, ik betaal €63 voor een zak kattenvoer van 5 kilo :+ Doen ze dan een anderhalve maand mee. Huisdieren hebben is gewoon heel erg duur geworden..

Pippa13

Berichten: 350
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:09

Waarom probeer je niet blikvoer of bijvoorbeeld gestoomde worsten ipv brok? Is lang houdbaar, goedkoper dan 12 kg brok, trek je zo uit de kast, hoog vlees percentage en tegenwoordig ook veel soorten graanvrij en ik denk dat hij dat niet met lange tanden zal eten. Zeker als het alleen is om de maaltijden op te vangen als je vergeten bent om te ontdooien, zie ik hier geen kwaad in.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 23:18

Pippa13 schreef:
Waarom probeer je niet blikvoer of bijvoorbeeld gestoomde worsten ipv brok? Is lang houdbaar, goedkoper dan 12 kg brok, trek je zo uit de kast, hoog vlees percentage en tegenwoordig ook veel soorten graanvrij en ik denk dat hij dat niet met lange tanden zal eten. Zeker als het alleen is om de maaltijden op te vangen als je vergeten bent om te ontdooien, zie ik hier geen kwaad in.


Omdat het ook om het gemak gaat. Snel een beker brokken geven of worst moeten snijden. Daarnaast standaard diaree als ik gestoomd voer geef. Hond heeft nogal snel last van dunne ontlasting.

Uiteindelijk heb ik net een zak Primal Spirit gekocht, van dezelfde fabrikant als Alpha Spirit. Andere ingrediënten, maar wel een flink stuk goedkoper.

En via zooplus.com besteld ipv via .nl, dat scheelde z'n €5 per zak.

Gaabje
Berichten: 932
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:27

Helaas, de brok die jij zoekt is denk ik bijna niet te vinden. Ik heb even gegoogled op voer met gehydroliseerd zetmeel zoals in je huidige brok. Dat vind ik bijna niet. Qua samenstelling gelijkend vind ik wildborn soft. Maar die is nog duurder dan je huidige brok. Meeste graanvrije brokken hebben aardappel of zoete aardappel als vervanging.

Ik voer brit care salmon and potato. Redelijk hoog aandeel vlees, maar dus wel met aardappel en tegenwoordig in de nieuwe formule ook erwt. Dat laatste had ik liever niet gezien, maar hond doet het verder goed op. Zonder erwt kan ik graanvrije zalmbrok ook bijna niet meer vinden.