Weer eens een honden voer topic.
Wij hebben een 11 maanden oude labrador x Engelse springer spaniël. Het is een teefje en ze is afgelopen woensdag gesteriliseerd.
Ondertussen ben ik mij een beetje aan het verdiepen wat ik haar ga voeren als ze straks geen pup meer is en aangezien ze nu gesteriliseerd is.
Toen we haar kregen at ze Prins Protection Croque Junior Performance, dit vond ze echter niet lekker. Toen is er ook giardia vast gesteld en zijn we op aanraden van de dierenarts Hill's digestive care gaan voeren. Dit hebben we een aantal maanden gevoerd en dat at ze redelijk goed. Daarom hebben we de overstap gemaakt naar Hill's puppy medium.
Het is een actieve hond, we gaan dagelijks een uur met haar naar het bos en verder heeft ze nog een aantal wandelingen door de wijk.
Na de giardia blijft ze wel altijd wat dunne ontlasting houden, meestal is het eerste gedeelte van haar ontlasting mooi en het laatste beetje is moeilijk op te rapen.
Ik heb al op voerwijzer zitten kijken en wat gegoogeld, maar zie door de bomen het bos niet meer.
In verband met vakanties en als ze bij mijn (schoon)ouders logeert voer ik liever niet volledig kvv. Ze krijgt wel dagelijks een likmat of een kong gevuld met bv. butternut of energique driehoek puppy.
Eventueel zou het wel een optie zijn om brok te bengen met een beetje butternut voor de smaak, zodat ze haar portie opeet in één keer (en dan 2x per dag). Nu eet ze gewoon als ze zin heeft en staan er eigenlijk altijd brokken, maar dat is wel soms onhandig voor het wandelen.
Volledig butternut vind ik ook te duur, dan zouden we op 3,63 euro per dag uit komen.
Dus nog even op een rijtje:
- Labrador x Engelse springer spaniël
- Teefje, 11 maanden, gesteriliseerd
- Redelijk actief
- Momenteel perfect op gewicht
- Brok
- Gevoelige darmen
Alvast bedankt voor het meedenken