Likmatten en voerpuzzels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:00

Ik heb weer nieuwe 'voerbakken' binnen. Vanavond meteen 1 vd 3 geprobeerd.
Afbeelding

Afbeelding

love_mandy

Berichten: 2957
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:06

Warboel schreef:
Vanavond hebben ze wel hun groentjes goed gegeten :9
Ik heb zakjes met gedroogde groente vlokken, die moet je dan even laten weken in heet water. Ik had die besteld bij Hondjekoek.

[ [url=m/ag3i1g.jpg]Afbeelding[/url] ]


_O- _O-

Odin is net als Fitz een vuilnisvat. Ik ben nog maar weinig dingen tegen gekomen die hij niet eet.

Ik heb gisteren voor het eerst bone broth gemaakt, die was vandaag klaar dus hij heeft vanavond een beetje gehad.
Verder had hij:
Tammenga rund
Zelfgemaakte groente mix (zoete aardappel, courgette en wortel)
Zelfgemaakte paddestoelen poeder
Een lamsoortje en iets van ellspetiserie
En Bokashi

Afbeelding

Edit: idylle wat schattig! Echt een super leuke bak.
Laatst bijgewerkt door love_mandy op 11-04-24 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:08

Heb trouwens voor een 10tje een voedseldroger op de kop getikt om uit te proberen. Heb meteen bij de appie even kippen- en Runderhart gehaald en kipfilet. Ben benieuwd of het lukt en of Ted het lekker vind.

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:47

idylle schreef:
Heb trouwens voor een 10tje een voedseldroger op de kop getikt om uit te proberen. Heb meteen bij de appie even kippen- en Runderhart gehaald en kipfilet. Ben benieuwd of het lukt en of Ted het lekker vind.


Oh daar ben ik heel benieuwd naar! Daar zit ik zelf ook over te denken

Warboel
Berichten: 14699
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:13

Leo schreef:
Warboel schreef:
Mijn honden als ik meer dan 2 dingen toevoeg aan hun eten of er teveel toevoegingen aan de KVV zitten:

[ Afbeelding ]

:') :') :')


Hahaha _O-

Hier een soort vuilnisvat, alleen vis en zeevruchten is hij geen fan van. Behalve pure zalm kvv, sardine uit blik en de sint jacobsschelpen van Pamico na wat omkoperij.
Is dus qua afwisselen wel makkelijk, alleen qua omega 3 bron wat zoeken. Dus toch supplement er bij.


Appa was ook wel een vuilnisbak toen hij klein was maar nu is ‘ie best wel kieskeurig helaas. Maargoed hij eet wat hij moet eten, af en toen wat groentetjes gaat er prima in, dus ik mag ook niet klagen :) Toen Otje klein was at ze soms echt dagen niks en dan werd ze misselijk van de lege maag en ging ze spugen en wilde ze nog minder eten. Wat een ellende was dat zeg. Nu eet ze gelukkig gewoon goed!

Ze vinden hier sardientjes en tonijn van Canumi ook lekker! Sint Jacobsschelpen ben ik zelf niet eens fancy genoeg voor hoor :)) ik heb meestal 1 rol KBRaw Salmon per maand en dan nog sardine olie met kurkuma van Kivo.

@idylle wat een schattig bakje <3

@love_mandy ook al een vuilnisvat :)) ik kan gelukkig als ze iets echt niet lusten het bij de honden van m’n buurvrouw kwijt, dat zijn ook van die veelvraten haha.
Is het zelf bone broth maken bevallen? Moet t ook weer eens maken eigenlijk… hoe maak je zelf paddenstoelen poeder?

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:01

Vraagje, kun je rauwe Andijvie invriezen? Of beter eerst ff de kook erover en dan invriezen? Is dat met alles zo dan?

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:04

Ah zo schattig die kleine bakjes <3

Hier wissel ik zoals Leo zegt inderdaad merken met premix ook af. Voor de kieskeur hier werkt die afwisseling juist fijn wel :j De andere twee zijn een half vuilnisvat en een heel vuilnisvat.

Hun diner gisteravond. Ben zo dol op die potten, echt ideaal!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:20

Warboel schreef:
Leo schreef:

Hahaha _O-

Hier een soort vuilnisvat, alleen vis en zeevruchten is hij geen fan van. Behalve pure zalm kvv, sardine uit blik en de sint jacobsschelpen van Pamico na wat omkoperij.
Is dus qua afwisselen wel makkelijk, alleen qua omega 3 bron wat zoeken. Dus toch supplement er bij.


Appa was ook wel een vuilnisbak toen hij klein was maar nu is ‘ie best wel kieskeurig helaas. Maargoed hij eet wat hij moet eten, af en toen wat groentetjes gaat er prima in, dus ik mag ook niet klagen :) Toen Otje klein was at ze soms echt dagen niks en dan werd ze misselijk van de lege maag en ging ze spugen en wilde ze nog minder eten. Wat een ellende was dat zeg. Nu eet ze gelukkig gewoon goed!

Ze vinden hier sardientjes en tonijn van Canumi ook lekker! Sint Jacobsschelpen ben ik zelf niet eens fancy genoeg voor hoor :)) ik heb meestal 1 rol KBRaw Salmon per maand en dan nog sardine olie met kurkuma van Kivo.


Ja dan krijgen ze alles binnen en doet Otje het nu gelukkig ook goed met eten!
Sint Jacobsschelpen hoeven ze mij ook niet te geven _O- maar die gevriesdroogde van Pamico zijn wel echt fijn. Ik geef ze voor de zink, mosselen of andere schelpdieren krijg ik er van z'n leven niet in :')


idylle schreef:
Ik heb weer nieuwe 'voerbakken' binnen. Vanavond meteen 1 vd 3 geprobeerd.
[ [url=m/eXtWvU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4XQoWi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel leuk!! En een voedseldroger lijkt me echt top! Super leuk!


Hhilde schreef:
Ah zo schattig die kleine bakjes <3

Hier wissel ik zoals Leo zegt inderdaad merken met premix ook af. Voor de kieskeur hier werkt die afwisseling juist fijn wel :j De andere twee zijn een half vuilnisvat en een heel vuilnisvat.

Hun diner gisteravond. Ben zo dol op die potten, echt ideaal!
[ [url=m/R6VokY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Gk79az.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lZE2zY.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zoo leuk die potjes <3 mooi gemaakt!

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 09:11

Die potjes zijn inderdaad zo leuk!! Hier is dat enkel als tussendoortje, daar vergeet ik dan weer foto’s van te maken.

En van de voerbakken. Maar vanmorgen niet :D

Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:47

Hhilde schreef:
Ah zo schattig die kleine bakjes <3

Hier wissel ik zoals Leo zegt inderdaad merken met premix ook af. Voor de kieskeur hier werkt die afwisseling juist fijn wel :j De andere twee zijn een half vuilnisvat en een heel vuilnisvat.

Hun diner gisteravond. Ben zo dol op die potten, echt ideaal!
[ [url=m/R6VokY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Gk79az.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lZE2zY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat is dat blauwe op de zijkant?

Warboel
Berichten: 14699
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:35

Oh ik vind die Yoggi pot toch zo leuk!! Die staat hier op het verlanglijstje! Maar ik ben helaas m’n baan kwijt dus moet even rustig aan doen met geld :') ik heb wel al die flowerpot en de paarse bijen pot :+: maar ze moeten er maar net zin in hebben, soms hebben ze geen zin om “zoveel” moeite te doen voor hun eten.

@Leo ik ga eens kijken! Hebben ze die bij Kwispel en Relax? Ze vinden vis hier niet vies, dus kan het allicht eens proberen!

Met de Pasen kregen ze hun eigen zalm/garnalen/surimi “cocktail”
Afbeelding

Oja, en ze zijn gek op pannenkoeken _O-

Gezellige bakken Hettieheks! Wat een blije koppies op de foto :):)

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:54

Ja klopt! Ik doe er ook best lang mee, ik geef er 2 x per week een paar. Even 5 minuten in koud water en eten. Ze stinken wel. :')
Wat balen van je baan -O-

Mooie bakken Hettieheks! Je pup groeit als kool :D

love_mandy

Berichten: 2957
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:55

@warboel ja bone broth maken beviel zeker!
Mushroom powder heb ik gemaakt door ze te drogen (in de oven, want geen droger) en dan te vermalen

Wat een leuke bakken weer allemaal <3
Afbeelding
Odins ontbijt vanmorgen

Lukasje
Berichten: 11337
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 15:53

idylle schreef:
Vraagje, kun je rauwe Andijvie invriezen? Of beter eerst ff de kook erover en dan invriezen? Is dat met alles zo dan?


Waarom wil je die rauw invriezen dan? Want, aan de hond geef je het gekookt? Is het dan niet makkelijker het even te koken voor het invriezen?

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 18:23

Maartje_M schreef:
Hhilde schreef:
Ah zo schattig die kleine bakjes <3

Hier wissel ik zoals Leo zegt inderdaad merken met premix ook af. Voor de kieskeur hier werkt die afwisseling juist fijn wel :j De andere twee zijn een half vuilnisvat en een heel vuilnisvat.

Hun diner gisteravond. Ben zo dol op die potten, echt ideaal!
[ [url=m/R6VokY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Gk79az.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lZE2zY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat is dat blauwe op de zijkant?

Norm freakshake poeder met geitenyoghurt :) https://www.onyx-dog-enrichment.nl/zoeken?q=Norm

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 18:25

Afbeelding
Best wel hè :+ nu 6 maand.. het is officieel een puber. Ik weet niet wat ik daar van vindt :')

Warboel
Berichten: 14699
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 19:17

Leo schreef:
Ja klopt! Ik doe er ook best lang mee, ik geef er 2 x per week een paar. Even 5 minuten in koud water en eten. Ze stinken wel. :')
Wat balen van je baan -O-

Mooie bakken Hettieheks! Je pup groeit als kool :D


Ik ga eens kijken, thanks!!
Ja heel erg balen, had het ook niet perse aan zien komen (proeftijd niet verlengd) en had het erg naar mn zin. Ben er wel even heel verdrietig om geweest maargoed. 2 dagen later hoorde ik ook dat mn vader ongeneeslijk ziek is dus heb even een paar rot weken achter de rug.

Maar ik heb gelukkig recht op WW, dus ik ga even een paar maanden nadenken wat ik wil en daarnaast (eindelijk) voor mezelf beginnen als illustrator.

@LoveMandy wat een goed idee! Ik heb ook geen droger, goed om te weten dat het ook in de oven kan! Ga het eens proberen :)

@hettieheks gaat zo hard hè! Wat een blije leukerd <3

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 21:35

Jeetje zeg.... Y;( dat is veel op je bord... sterkte!

Ah Hettieheks hij is echt zo leuk met dat puppypluis nog op z'n kop!

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 23:46

Wat heftig warboel!

Wel heel tof dat je als illustrator aan de gang wil, ik ben nog op zoek. Heb morgen een meeting, maar ik ben nog steeds geïnteresseerd. Het gaat om een online cursus die ik ontwerp, over honden. Dus misschien leuk om contact te leggen? Als je het leuk vind mag je me een pb sturen. Als je vanwege de heftige periode er niet aan toe bent.. ook helemaal goed!

Zijn kop en z’n billen hebben nog puppy pluis Leo! Op zijn hoofd lijkt het leuk.. de achterkant ziet er niet uit :')

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:25

Lukasje schreef:
idylle schreef:
Vraagje, kun je rauwe Andijvie invriezen? Of beter eerst ff de kook erover en dan invriezen? Is dat met alles zo dan?


Waarom wil je die rauw invriezen dan? Want, aan de hond geef je het gekookt? Is het dan niet makkelijker het even te koken voor het invriezen?


Ik dacht dat je groentes beter rauw kon geven ivm de vitaminen? Ben nog lerende dus misschien zit ik er wel helemaal naast hoor :o

@warboel oh nee, wat balen! Mocht je iets anders zoeken mag je mij wel een pb doen. Ook heel veel sterkte met je vader :knuffel:

Wat een mooie bakken en potten komen er weer voorbij!!

Wat is een kvv met premix?

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:29

Groentes sowieso pureren zodat het verteringstelsel van de hond bij de voedingsstoffen kan komen. Maar voor veel rauwe groentes moet je dan een héél sterke mixer hebben. Kort koken of stomen maakt de groenten zachter en dus makkelijker te mixen. Inderdaad gaan bij lang koken bepaalde voedingsstoffen verloren, dus houd maximaal 10 minuten aan, ook kun je pureren in (een deel van) het kookvocht.
Ik heb recent een stoombakje gekocht dus ik ga stomen eens proberen.

Er zijn ook die je móet verhitten voor je ze geeft, zoals paddestoelen.

[Edit]

KVV kun je gewoon enkelvoudig kopen (vlees zonder toevoegingen) of met premix,dat is een mix van vitaminen en mineralen die aan het vlees is toegevoegd. Je kunt ook kiezen voor enkelvoudig vlees en dan zelf gericht de vitaminen en mineralen bijvoegen. Die zijn namelijk wel noodzakelijk voor de langere termijn om geen tekorten op te lopen want sommige essentiële stoffen zijn maar minimaal biologisch beschikbaar in de voeding die wij onze honden geven.
Sommige merken claimen met afwisselen compleet te zijn maar dat is dus niet altijd, en niet voor iedere voedingsstof (en sommige zijn zo kwetsbaar dat ze deels verloren gaan tijdens het invriezen), het geval waardoor dus sluimerende tekorten kunnen optreden.
In brokken zit ook een premix.
Laatst bijgewerkt door Leo op 13-04-24 10:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:29

Premix is een vitamine- en mineralensupplement dat wordt toegevoegd aan een KVV. Sommige soorten/merken voegen dit wel toe, anderen niet.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:47

Bedankt voor alle heldere uitleg beiden! Hoe zie ik of er een premix is toegevoegd?

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:53

Als op het etiket staat; nutriënten toegevoegd, vitamine A.... enz. Zit er premix in. :j kan zo wel even een foto maken van een rol met en een rol zonder premix.

Ik heb vanmiddag mijn curver met enrichment even uitgezocht en wat spullen op Vinted gezet, mocht iemand interesse hebben:
https://www.vinted.nl/member/181561121-marylonb

Puur overcompleet. Ik heb echt officieel te veel. :')

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:44

Oeh, ik wil de Boho+Bark wel :) Die terracotta.