Pup wilt niet in bench met deur open.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thebestonly
Berichten: 129
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: Uden

Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 20:25

Hi, heb sinds een weekje een mixje pup, redelijk makkelijke hond alleen krijg ik zelf kortsluiting, ben uren met de hond aan t trainen met bench open, tot vervelende toe. Snoepje in de bench en de zelfde sec rent ze eruit, naar de bench lokken, belonen en hup en weg, al sta ik ervoor, heeft geen enkele zin, daarom kies ik op t laatst om m maar dicht te doen want we zijn zo een uur verder.. ze denkt gewoon hey als ik eruit springt word ik weer beloont als ik terug kom. Ik strooi zelfs met botjes en snoepjes, die meid blijft echt niet in de bench hoor voor 2 minuten
Iemand tips?



Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om respectvol te discusseren en op de bal te spelen in plaats van op de persoon. Het zou voor de topicstarter ook wel fijn zijn als er wat antwoorden op haar vraag zouden komen.

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:29

Deurtje dicht doen. Klaar toch?
Waarom uren trainen met een pup?

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:34

joh laat gaan, ze is er pas een week. Waarom moet ze dat doen? Die kiest vanzelf een plekje uit waar ze zich prettig voelt (aan jou om te zorgen dat dat dus haar bench is als je haar daar in wilt) en met dat gedoe dat je erbij maakt vindt ze echt geen rust daar. Wedden dat als je het laat gaan je je hondje vanzelf een keer slapend in de bench vindt?

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:38

Het kind is er net een week, ik ga niet eens tips geven, laat haar alsjeblieft eerst even acclimatiseren.
Bench is tot nu toe nog haar veilige haven, gewoon het deurtje dicht doen.

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:46

Ik zou wat filmpjes opzoeken over bench training. Het is belangrijk om er een positieve plek van te maken. Juist met de frustratie die klinkt uit je OP maakt het dat er al snel een negatieve lading bij komt kijken.

Zijn jullie al ingeschreven bij een hondenschool? Die geven vaak ook goede handvatten voor bench training. Zo zijn er leuke spelletjes waarbij je hond door de bench heen mag rennen.

Hou het in ieder geval kort. Train elke keer maar een paar minuutjes en dan weer klaar. Liever 5 of 10 keer per dag even 2 minuten dan meteen een half uur of een uur bezig zijn.

Eleeke

Berichten: 2040
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:07

Waarom wil je de hond in een bench?
( maar ik heb dan ook nooit dieren in een bench, ja een kat na een operatie)

speurneusc

Berichten: 5387
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:07

als ze ergens in slaap valt zachtjes optillen erin leggen, nix zeggen gewoon erin en weggaan, wordt ze daarvan wakker nix zeggen, doen of alles normaal is en volgende x weer proberen

cariena1
Berichten: 947
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:08

Heb mijne daarop nooit getraind gaat er zelf in om te slapen en in avond vliegt ze erin om dat ze haar vlees dan daar krijgt

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 00:32

Eleeke schreef:
Waarom wil je de hond in een bench?
( maar ik heb dan ook nooit dieren in een bench, ja een kat na een operatie)

Ik vraag mij dit ook altijd af. De pup vind zelf wel een plek waar ze zich fijn voelt, plak daar dan een woord aan zodat je haar later op stressmomenten naar die plek kunt sturen.
Het is mij echt een raadsel waarom dat een gevang moet zijn.

Nyaleti

Berichten: 6229
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 01:07

Die bench is echt niet heilig.

Waarom train je een uur lang met een pup? Wel eens iets langer dan 4 minuten aan een kleuter uit willen leggen? Schiet gewoon niet op.

Ze is er een week. Waarom de haast? Je moet niet zoveel verwachten in één week. Voor het eerst zonder mama, broertjes zusjes, in een nieuw huis helemaal alleen, vreemde mensen die 101 dingen van je willen...
Laat haar ff. Een bench is echt niet het belangrijkste voor een jonge pup. Komt wel.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 07:44

Klinkt alsof ze overprikkeld is, je traint veel te lang met die hummel. 4 x per dag 5 minuten is zat.

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 08:51

Waarom wil je de bench inzetten?

De frustratie die er nu al bij komt kijken gaat je niet helpen.
Het is een pup, een baby.. te lang doortrainen werkt juist averechts. En ze moet zich eerst lekker veilig voelen thuis. Geef het tijd. Daarnaast zeg je dat je haar beloond, is dat ook zo? Een hond bepaalt de beloning. Als ze te lang op een koekje moeten kauwen is dat in je training niet handig. En de hond moet dusdanig gek zijn op de beloning om gedrag wat je wil zien te herhalen.

Even pas op de plaats en kritisch naar jezelf kijken in deze. Blijf de hond voeren in de bench, je kunt ook een likmatje of kong geven daar zijn ze iets langer mee bezig. Blijf er wel bij.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:53

De pup is er een week en je bent helemaal gefrustreerd omdat t niet lukt wat je wil…
De pup voelt dat ook he..
Maar waarom wil je op deze manier de bench trainen.. maak t ding leuk. Voer haar voer erin, geef haar kauwsnacks erin. Met het deurtje dicht als ze dat prima vind. Dan gaat ze op den duur , waarschijnlijk, de bench als haar plekje zien.

mika11

Berichten: 11109
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:02

Ik zou de bench de deur uit doen.
Waarom ben je zo met die bench bezig?
Je kan de bench eventueel gebruiken 's nachts naast je bed.
Hoe je nu bezig bent is voor jou en je pup allebei niet leuk en je pup leert er niets van.

speurneusc

Berichten: 5387
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:44

bench altijd fijn om dat aangeleerd te hebben, het kan super zijn in geval van nood

maar ook bij revalidatie

mika11

Berichten: 11109
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:53

Maar als je een pup net een week hebt, dan moet je daar nog helemaal niet zo mee bezig zijn. :(:)

De pup 's nachts in de bench naast je bed.
En verder de eerste week de pup laten wennen aan zijn nieuwe huis, omgeving, baasjes etc.
Elke keer er even uit na het spelen slapen etc om even een plasje te doen.
Dat is al meer dan genoeg voor de eerste week.
Je kan eventueel proberen het deurtje van de bench open te laten en als je pup slaapt haar erin te leggen.
Blijf er desnoods een poosje naast zitten.

Ik heb met alle honden alleen de eerste weken een bench naast het bed gehad.
En verder nooit gebruikt, nooit problemen gehad, ook niet met een blessure of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 18-02-24 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:56

speurneusc schreef:
bench altijd fijn om dat aangeleerd te hebben, het kan super zijn in geval van nood

maar ook bij revalidatie

Ik heb met mijn honden noodevacuaties, verhuizingen, ziekte en revalidatie meegemaakt zonder ze te hoeven opsluiten in het gevang.
Bij een vliegreis is het dan verplicht. Om daar nou een puo urenlang op te trainen tot frustratie vsn allen lijkt mij volstrekt zinloos.

Eén van de zoveelste moderne atributen die volledig zinloos is in een europese woonkamer.

speurneusc

Berichten: 5387
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:58

Palmera schreef:
speurneusc schreef:
bench altijd fijn om dat aangeleerd te hebben, het kan super zijn in geval van nood

maar ook bij revalidatie

Ik heb met mijn honden noodevacuaties, verhuizingen, ziekte en revalidatie meegemaakt zonder ze te hoeven opsluiten in het gevang.
Bij een vliegreis is het dan verplicht. Om daar nou een puo urenlang op te trainen tot frustratie vsn allen lijkt mij volstrekt zinloos.

Eén van de zoveelste moderne atributen die volledig zinloos is in een europese woonkamer.


ja maar niet iedere hond is hetzelfde als je jouwe en ook niet iedere hondeneigenaar is hetzelfde als jij bent, en bench gebruik is niet iets van de moderne tijd, 30 jaar geleden had ik ook al benches in huis zo nieuw is dat dus niet. En beter jong aangeleerd als ouder met zware trauma zitten omdat het niet aangeleerd is.

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:01

Een bench is niet iets slechts. Mits goed ingezet.
Mijn beide honden liggen een bench en gaan er uitzichzelf in.

Onze pup kreeg verplichtbenchrust, omdat die geen rust pakt en door huis blijft rennen en springen.

Geen druk opzetten, het leuk houden.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:04

Ik heb drie honden. En ook van huis uit altijd alles zonder benches meegemaakt. Mijn ouders hadden er iig geen voor de boxers.

Tijd besteden aan de hond in een bench lokken met voer of gewoon opvoeden. Voor mij een gemakkelijke keus.
Een hond aanschaffen om hem op te sluiten vind ik not done. Leg mij nou eens uit waarom een bench normasl is en een ketting veel weerstand oproept.
Niet dat mijn honden aan de ketting liggen, ik hak nog liever mijn eigen hoofd eraf.
Maar een kettinghond heeft iig vaak meer ruimte dan een benchhond.

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:07

Ik vind het altijd zo jammer als mensen de bench als een martelwerktuig beschrijven en de eigenaren die dit gebruiken belachelijk maken. Als je een bench goed gebruikt kan het juist super waardevol zijn en echt een veilige plek maken voor de hond. Prima als iemand het niet wil gebruiken, maar laat ook een ander dan in zijn waarde. Als het nou gaat om daadwerkelijke mishandeling dan snap ik dat je je mond open trekt, maar kom op, een bench is gewoon een prima middel om mee te trainen en als je dat op de juiste manier doet gaat de hond het alleen maar prettig vinden.

onpaard

Berichten: 2966
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:12

Wij hebben sinds kerst ook een puppy. Wij hebben een kussen in de huiskamer waar ze graag op ligt maar geen bench. Ik merk toch wel dat heel veel mensen dat raar vinden dat wij geen bench hebben. Onze hond doet het prima zo dus ik zie t nut er niet van in.

Eleeke

Berichten: 2040
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:24

Celebi schreef:
Ik vind het altijd zo jammer als mensen de bench als een martelwerktuig beschrijven en de eigenaren die dit gebruiken belachelijk maken. Als je een bench goed gebruikt kan het juist super waardevol zijn en echt een veilige plek maken voor de hond. Prima als iemand het niet wil gebruiken, maar laat ook een ander dan in zijn waarde. Als het nou gaat om daadwerkelijke mishandeling dan snap ik dat je je mond open trekt, maar kom op, een bench is gewoon een prima middel om mee te trainen en als je dat op de juiste manier doet gaat de hond het alleen maar prettig vinden.

Ik zie gewoon het nut niet. Echt geen enkel nut.
Heel veel extra werk, om ze te leren dat dat ding een veilige plek is ( honden kunnen prima zelf beslissen wat hun veilige plek is) .
Het is ook niet een aanwinst in je woonkamer ( onze hondenmanden zien er echt gezelliger uit).

En je hond erin opsluiten daar vind ik inderdaad iets van.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:43

Celebi schreef:
Ik vind het altijd zo jammer als mensen de bench als een martelwerktuig beschrijven en de eigenaren die dit gebruiken belachelijk maken. Als je een bench goed gebruikt kan het juist super waardevol zijn en echt een veilige plek maken voor de hond. Prima als iemand het niet wil gebruiken, maar laat ook een ander dan in zijn waarde. Als het nou gaat om daadwerkelijke mishandeling dan snap ik dat je je mond open trekt, maar kom op, een bench is gewoon een prima middel om mee te trainen en als je dat op de juiste manier doet gaat de hond het alleen maar prettig vinden.

Dit is gewoon niet waar. Stel je toch voor dat we jou opsluiten als je te druk bent, je onzeker bent, herrie maakt, erc.

Er bestaat geen rechtvaardiging. Ja, de hond belonen en dan sluit ik ze daarna met een goed gevoel op. Besteed die en meer tijd gewoin aan normaal opvoeden.

Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:50

Maak er gewoon een leuk fijn plekje van, dekentje er half overheen, een knuffeltje en dan lekker laten. Komt vanzelf wel. Pup krijgt al zoveel indrukken, een klein beetje trainen kan geen kwaad maar het moet geen obsessie worden.