Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urona447 schreef:Volgens mij heeft het koningshuis hier ook iemand voor waarbij ze de hond op een bepaalde leeftijd overnemen waarbij hij/zij tot een bepaald niveau getraind is.
Ik zou alleen eerlijk gezegd niet weten waar je zo'n trainer zou kunnen vinden.
c_alsemgeest schreef:Ik denk dat wanneer je genoeg betaald er best trainers zijn die dat basiswerk voor je willen doen.
Maar dan duurt het eigenlijk 2x zo lang... eerst leert de hond het hele traject, en dan moet de eigenaar het leren. Denk dat het nog steeds voordeliger is als je het meteen beide zelf doet in een cursus/training.
SusanH schreef:Nee lijkt me niet. Een band met je hond bouw je samen op, juist door te trainen. En idd wat c_alsemgeest zegt.
Ibbel schreef:SusanH schreef:Nee lijkt me niet. Een band met je hond bouw je samen op, juist door te trainen. En idd wat c_alsemgeest zegt.
Da's natuurlijk een beetje kul, want aan hulphonden en politiehonden wordt óók door anderen de basisopvoeding gegeven. Van zindelijkheidstraining tot en met 'Gehoorzame Huishond niveau weetikveel'
En daar vraagt TS volgens mij naar. Zijn er trainers die "basis opgevoede" honden afleveren. Of misschien wel: is er vraag naar trainers die zoiets doen. Dat kan ik er niet helemaal uit opmaken.
Weilanden schreef:c_alsemgeest schreef:Ik denk dat wanneer je genoeg betaald er best trainers zijn die dat basiswerk voor je willen doen.
Maar dan duurt het eigenlijk 2x zo lang... eerst leert de hond het hele traject, en dan moet de eigenaar het leren. Denk dat het nog steeds voordeliger is als je het meteen beide zelf doet in een cursus/training.
Wat betreft kosten denk ik dat je zeker gelijk hebt! Ik ben benieuwd of het überhaupt bestaat.
Zoe_97 schreef:Ik denk dat qua kosten om hier als trainer/fokker aan uit te kunnen vs wat een particulier hiervoor wil betalen dat dit geen lang leven beschoren is.
In fok border collies. Als ik basispupprijs tel en daarop werkuren moet gaan doorberekenen voor alle trainingen als je maanden met een pup bezig bent. Geen particulier dat zoiets wil betalen vrees ik.
ElCid schreef:Simpel antwoord; ja, die zijn er, al ken ik alleen een particulier die dit doet. Toevallig ken ik iemand hier in de buurt die honden tijdelijk in huis neemt om ze "op te voeden"/ basisregels te leren. Zij noemt zichzelf hondencoach en ik denk als je daaronder gaat zoeken je er wel meer vind. Ze heeft ook regelmatig "opvang" honden die ze een tijdje traint en die dan naar een ander baasje kunnen. Tijdens die training kan ze ook goed zien of een hond geschikt is als huishond of bijv. voor pakwerken.
_Nadia_ schreef:In de US is dit geloof ik meer gebruikelijk, ik heb een vriend die daar woont en al zijn honden (rottweilers en franse bulldogs) gaan een paar maanden naar een trainer en komen dan terug naar hem. Hij gaat dan 1 dag daar heen waar ze laten zien hoe en wat maar dat is het. Van wat ik weet kost het iets van $2000 per pup.