Waar online zoeken naar een klein hondje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 16:41

Nyaleti schreef:
Een hondje uit het buitenland die niet geholpen is. Dan gaan erbij mij wel alarm bellen af. Of een hele nalatige stichting die makkelijk geld wilt verdienen of een hele zieke hond. Want juist zulke stichtingen zien in hoe belangrijk sterilisatie is, dan zou ze echt vanalles moeten hebben dat het risico voor narcose te groot is.

Snap je keuze hoor Louise. Extra stress voor het beestje. Heel anders dan wanneer je het bv nog 2 maanden zou kunnen uitstellen.


Komt het hondje waarover het gaat uit het buitenland? Dat heb ik nergens gelezen tenzij ik eroverheen gelezen heb.

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 17:35

Margreet schreef:
Groot gelijk, problemen krijg je toch wel - dus waarom zou je ze gelijk al bij het begin opzoeken. Heel sneu, maar je kunt niet de hele wereld redden.

Via het Seniorenhuis van de Hondenbescherming komen er regelmatig moeilijk plaatsbare zielenpoten voorbij, hun Facebook pagina is daar heel actief in.


Bedankt voor deze tip, ga ik in de gaten houden.

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 17:35

Lukasje schreef:
Nyaleti schreef:
Een hondje uit het buitenland die niet geholpen is. Dan gaan erbij mij wel alarm bellen af. Of een hele nalatige stichting die makkelijk geld wilt verdienen of een hele zieke hond. Want juist zulke stichtingen zien in hoe belangrijk sterilisatie is, dan zou ze echt vanalles moeten hebben dat het risico voor narcose te groot is.

Snap je keuze hoor Louise. Extra stress voor het beestje. Heel anders dan wanneer je het bv nog 2 maanden zou kunnen uitstellen.


Komt het hondje waarover het gaat uit het buitenland? Dat heb ik nergens gelezen tenzij ik eroverheen gelezen heb.


Van origine wel.

Nyaleti

Berichten: 6230
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:11

Sorry ik was even in de war met een ander topic :D

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:24

Als je geen ellende wil zou ver weg blijven van die import Stichtingen . Los van het feit dat de asielen hier al ramvol zitten. Ik zou gewoon de websites binnen Nederland afstruinen . Genoeg lieve kleintjes te vinden .

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:26


Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:09

Majabeestje schreef:
Louise74 schreef:
Wij zijn op zoek naar een klein hondje die wij een goed huisje willen geven. Leeftijd mag al ouder zijn. Moet wel met honden en katten kunnen omgaan. Wij wonen op een boerderij met paarden, hobbydieren en onze kleine roedel honden. En hebben genoeg ruimte, ervaring en liefde voor nog een herplaatser erbij. Wij struinen Facebook en marktplaats al af, maar is lastig om er eentje te vinden. En als je er eentje vindt dan willen ze vaak de hoofdprijs. Jullie nog ideeën waar wij kunnen kijken?


verhuisdieren.nl of .com


Pff. Ik heb even gespiekt op de site. Maar gelijk een account aangemaakt. Wat een hoop honden die wachten op een nieuw huisje zeg.
Ik heb nu 3 honden, waarvan 2 die de leeftijd hebben dat elke dag er weer eentje is. 1 van 15 en 1 van 14.
En we hebben nog een dame, die opgegroeid is met haar moeder en haar vriendje. Die moet dus niet alleen blijven tegen die tijd.
Ze zijn nog super gezond, dus nu is er eentje bij niet aan de orde. Maar als dat wel zo is dan houd ik deze site zeker in de gaten.

chanicha

Berichten: 12165
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:14

Louise ik zag bij Stichting Idemo hondjes aangeboden worden. Ik weet niet of die stichting iets is of de hondjes maar wie weet.
Succes met je zoektocht!

Edit, niks gezegd, zijn ook importhonden!

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 19:15

Louise74 schreef:
Wij zijn op zoek naar een klein hondje die wij een goed huisje willen geven. Leeftijd mag al ouder zijn. Moet wel met honden en katten kunnen omgaan. Wij wonen op een boerderij met paarden, hobbydieren en onze kleine roedel honden. En hebben genoeg ruimte, ervaring en liefde voor nog een herplaatser erbij. Wij struinen Facebook en marktplaats al af, maar is lastig om er eentje te vinden. En als je er eentje vindt dan willen ze vaak de hoofdprijs. Jullie nog ideeën waar wij kunnen kijken?


verhuisdieren.nl of .com[/quote]

Pff. Ik heb even gespiekt op de site. Maar gelijk een account aangemaakt. Wat een hoop honden die wachten op een nieuw huisje zeg.
Ik heb nu 3 honden, waarvan 2 die de leeftijd hebben dat elke dag er weer eentje is. 1 van 15 en 1 van 14.
En we hebben nog een dame, die opgegroeid is met haar moeder en haar vriendje. Die moet dus niet alleen blijven tegen die tijd.
Ze zijn nog super gezond, dus nu is er eentje bij niet aan de orde. Maar als dat wel zo is dan houd ik deze site zeker in de gaten.[/quote]

Is zeker een mooie site, maar je moet eerst sponsoren voordat je kan reageren op een hondje. Had liever gezien dat je sponsort nadat je contact hebt gehad over een hondje.

Zinzi_jewel

Berichten: 8818
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:19

Absolem schreef:
Als je geen ellende wil zou ver weg blijven van die import Stichtingen . Los van het feit dat de asielen hier al ramvol zitten. Ik zou gewoon de websites binnen Nederland afstruinen . Genoeg lieve kleintjes te vinden .


Niet alle stichtingen geven ellende hoor .

Balte

Berichten: 3555
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:29

office schreef:


Ik heb er al vier van, waarvan er drie nog leven. Ooit wil ik hetzelfde doen als de topicstarter, een senior hondje nog enkele mooie jaren geven en dan is de kans heel groot dat het weer eentje van ACE/SHIN wordt.

demiyolu
Berichten: 305
Geregistreerd: 02-08-07
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:32

Op de website van www.hhin.nl vind je ook vaak leuke honden, van particulieren.

Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:53

Zinzi_jewel schreef:
Absolem schreef:
Als je geen ellende wil zou ver weg blijven van die import Stichtingen . Los van het feit dat de asielen hier al ramvol zitten. Ik zou gewoon de websites binnen Nederland afstruinen . Genoeg lieve kleintjes te vinden .


Niet alle stichtingen geven ellende hoor .


Snap ik hoor. Ik zie er ook veel Roemeense, Spaanse, Bulgaarse etc hondjes op staan. Maar ook wel veel gewoon NLse herplaatsers. Ik blijf ook wel een beetje uit de buurt van Bulgaars/Roemeens etc omdat je vaak hoort dat die hondjes Leishmania hebben. Dan komt er nog een hele portemonnee bij en het is begreep ik ook niet te testen als ze heel jong/pup zijn.

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 20:20

Ik heb nu een herplaatser van 60 kg met Leishmania en een lekkende kraan. Kost inderdaad iets, maar had hem niet willen missen.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:31

Leishmania hoor je toch ook erg vaak bij de Spaanse stichtingen?

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:33

Leishmania is volgens mij juist meer Zuid Europees. Oost-Europese hondjes hadden daar geloof ik nauwelijks, ik dacht dat daar hartworm meer een aandachtspunt was.

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 20:41

Hij komt inderdaad uit Spanje.

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 20:45

Afbeelding

Foto van mijn huidige roedel , waarvan twee uit Spanje en geen moment spijt van. Maar nu dus bewust de keuze voor een kleine liefst senior erbij die wij nog heerlijk mogen vertroetelen. Mochten jullie iets horen uit jullie kennissenkring dan horen wij het graag.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:52

Toch eens contact opnemen met bikersforanimals.nl zeer betrouwbaar en eerlijke info .
Ik heb er eentje bij genomen via verhuisdieren en ondanks kennismaking van twee weken , kat in de zak. Kan het dier niet helpen maar oude eigenaren waren toch niet helemaal eerlijk.
Nu dik twee jaar later gaat het oké . En hij gaat ook niet weg maar wat een da rekeningen en qua karakter niet wat ze zeiden.
Wel een scheet, diertje kan het ook niet helpen. Maar wanneer ik dit had geweten had ik wel drie keer nagedacht.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:53

Waarom niet van marktplaats. Daar staan ook zat herplaatsers van particulieren op die vanwege omstandigheden hun hond weg moeten doen. Niet iedereen wil dit via stichtingen doen, maar juist zelf bepalen waar hun dier terecht komt.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:54

pillow schreef:
Waarom niet van marktplaats. Daar staan ook zat herplaatsers van particulieren op die vanwege omstandigheden hun hond weg moeten doen. Niet iedereen wil dit via stichtingen doen, maar juist zelf bepalen waar hun dier terecht komt.

Zo gaat dat via verhuisdieren ook hoor.

Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:58

BigOne schreef:
pillow schreef:
Waarom niet van marktplaats. Daar staan ook zat herplaatsers van particulieren op die vanwege omstandigheden hun hond weg moeten doen. Niet iedereen wil dit via stichtingen doen, maar juist zelf bepalen waar hun dier terecht komt.

Zo gaat dat via verhuisdieren ook hoor.


Ja die advertenties kwam ik inderdaad ook tegen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 21:23


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 21:36


cariena1
Berichten: 947
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:33

Ik heb al mijn honden via marktplaats 3 herplaatsers gehad oudere honden en 2 jaar geleden een pup gekocht via marktplaats.
Geen probleemhond gehad