Welke automatische voerbak voor katten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Welke automatische voerbak voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 14:17

Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn katten aan het kijken naar een automatische voerbak. Ik voer ze in principe gewoon zelf, maar voor vakanties is het prettig als oppas niet twee keer per dag bij ze hoeft te gaan kijken en dit kan beperken tot eenmaal per dag.

Als ik opzoek ga naar een automatische voerbak zie ik dat deze veelal porties van 7-12 gram per keer afgeven. Mijn katten krijgen samen 2x 50 gram per dag. Hebben jullie wellicht ervaring met voerdispensers die grotere porties afgeven?

En voor degenen die porties verspreid over de dag geven. Hoe bevalt dat? Ik wil als het even kan hun ritme van 2x per dag voer niet verstoren. Plus dat ik ook wil voorkomen dat ze de hele dag bezig zijn met eten door op de klok als een gek naar de bak te vliegen. Maar wellicht dat jullie andere tips, ervaringen en adviezen hebben? :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:52

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:58

https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... t=633845.0

Ik heb deze. Er is 3x per dag een voerbeurt, en de porties zijn 10 gram. Je kan per voerbeurt aangeven hoeveel porties hij kan hebben. Ochtend en middag krijgt mijn kat 2 porties en savonds 1, dus circa 60 gram per dag. Volgens mij kan je nog wel meer porties instellen per voerbeurt.

Batterij gaat ook erg lang mee.

lieke2

Re: Welke automatische voerbak voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:00

Je kunt het best even de zoekfunctie gebruiken. Of bij zooplus kijken. Er zijn verschillende waarbij je tot een kilo of 3 brokken in een reservoir kunt doen en dan zelf kunt instellen hoevaak en hoeveel er per keer per dag uit kan komen. Werkt prima

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:11

Ik heb er 1 waarbij ik zelf kan instellen hoeveel ze krijgen. Ik kan dat automatisch laten afgeven door een tijd in te stellen of het handmatig vanaf afstand doen. Ik kan dus altijd bijgeven als ik dat zou willen.
Ik ga even kijken voor je welke ik heb.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:15

Is het niet mogelijk om gewoon de hele dag eten te hebben staan. Een kat eet over het algemeen naar behoefte. De mijne hebben altijd onbeperkt brokjes staan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:22

Ik heb er een van BOME, kan 10 porties brok op een dag voeren, is met een stekker in het stopcontact, dus geen batterijen.
Je kunt zelf op afstand ook nog extra voeren en hij heeft een camera die aan staat.
Wij zijn er superblij mee. Onze kat krijgt namelijk zo'n 10 keer per dag kleine porties brokken omdat hij anders te snel eet en alles uitkotst.
Wij hebben hem ook aan als we op het werk zijn en als we een weekendje weg zijn.
De voertijden kun je precies instellen en het aantal porties wat eruit moet komen ook.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 15:33

Bedankt voor jullie reacties! Ik lees vooral ervaringen van meerdere keren per dag kleine porties voeren. Ik zou het liefst dus maar 2x per dag voeren en wat ik tegenkom aan soorten kunnen enkel kleine porties per keer geven in plaats van de 50 gram per keer die ik graag zou willen geven. Hoe zit dat bij de dispensers die jullie hebben?

En hoe reageren jullie katten op het verspreid voeren? Wordt het geen onrustige situatie waarbij ze continu op eten gefocust zijn op die manier?

pillow schreef:
Is het niet mogelijk om gewoon de hele dag eten te hebben staan. Een kat eet over het algemeen naar behoefte. De mijne hebben altijd onbeperkt brokjes staan.

Voor mijn katten helaas niet. Die stoppen dan niet met eten. Ze komen uit een situatie van verwaarlozing en ze weten hun eten helaas niet te reguleren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:49

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:53

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:00

Snippergroen schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Ik lees vooral ervaringen van meerdere keren per dag kleine porties voeren. Ik zou het liefst dus maar 2x per dag voeren en wat ik tegenkom aan soorten kunnen enkel kleine porties per keer geven in plaats van de 50 gram per keer die ik graag zou willen geven. Hoe zit dat bij de dispensers die jullie hebben?

En hoe reageren jullie katten op het verspreid voeren? Wordt het geen onrustige situatie waarbij ze continu op eten gefocust zijn op die manier?

pillow schreef:

Voor mijn katten helaas niet. Die stoppen dan niet met eten. Ze komen uit een situatie van verwaarlozing en ze weten hun eten helaas niet te reguleren.

De maag van een kat is leeg na 3 uur. Voor een kat zou het fijner zijn als ze vaker een kleine portie per dag krijgen. Onze kat kan ook niet zelf reguleren door zijn verleden. Hij krijgt 8 porties per dag, waarvan ‘s nachts 3 uit de automaat en overdag natvoer.

Wij gebruiken deze automaat en met de app smartlife stellen we alles in:

Bekijk DKProducts.nl Automatische voerbak zwart - Voerautomaat met app - Smartphone Besturing - Voerinhoud 6 Liter - Voor Katten- en Hondenvoer - Droogvoer - Voedingsschema - WiFi - Automatische voerbak kat - Automatische voerbak op: https://www.bol.com/nl/p/dkproducts-nl- ... _iphoneapp

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 19:39

Dank jullie wel! Ik ga alle opties eens op mijn gemak bekijken :D

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 21:03

Ik schop deze weer even omhoog.
De laatst genoemde voldoet bijna aan alle eisen.

Alleen ben ik eigenlijk op zoek naar een automaat met camera zodat ik kan zien hoeveel porties mijn andere kat pikt (die heeft onbeperkt in d'r surefeed staan).

Ik had de Catit Smart Feeder zonder camera. Nu is deze echter al na 10 maanden gesneuveld - hij loopt een soort van vast en geeft een flink aantal porties tegelijk ipv 1.
Bol geeft verder geen garantie of reparatie service... lekker weer.
Hele apparaat zelf uit elkaar geschroefd vervolgens, maar ik kan niks geks opmerken, zal wel in de aansturing zitten - daar heb ik geen kaas van gegeten....

Nu dacht ik dus altijd, als hij stuk gaat, dan koop ik de catit smart feeder mét camera, die was toen nog nog niet op de Nederlandse markt.

Maar goed, een apparaat wat 10 maanden mee gaat is een kostbare hobby. Al zeg ik wel dat Amazon op deze versie 2 jaar garantie geeft. Heb enkel een flinke nasmaak aan het merk nu.

Zijn er nog andere suggesties? Ik kom ze eigenlijk alleen tegen met porties vanaf 10 gram.
Eisen:
- meerdere maaltijden , hij krijgt er nu 10 verdeeld over de dag
- kleine porties van ca 6 gram
- met camera en app (niet manueel)
- handmatig of via de app een extra portie kunnen geven (bij diefstal ;) )
- noodstroom voorziening op batterijen

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:05

KellyR schreef:
Ik schop deze weer even omhoog.
De laatst genoemde voldoet bijna aan alle eisen.

Alleen ben ik eigenlijk op zoek naar een automaat met camera zodat ik kan zien hoeveel porties mijn andere kat pikt (die heeft onbeperkt in d'r surefeed staan).

Ik had de Catit Smart Feeder zonder camera. Nu is deze echter al na 10 maanden gesneuveld - hij loopt een soort van vast en geeft een flink aantal porties tegelijk ipv 1.
Bol geeft verder geen garantie of reparatie service... lekker weer.
Hele apparaat zelf uit elkaar geschroefd vervolgens, maar ik kan niks geks opmerken, zal wel in de aansturing zitten - daar heb ik geen kaas van gegeten....

Nu dacht ik dus altijd, als hij stuk gaat, dan koop ik de catit smart feeder mét camera, die was toen nog nog niet op de Nederlandse markt.

Maar goed, een apparaat wat 10 maanden mee gaat is een kostbare hobby. Al zeg ik wel dat Amazon op deze versie 2 jaar garantie geeft. Heb enkel een flinke nasmaak aan het merk nu.

Zijn er nog andere suggesties? Ik kom ze eigenlijk alleen tegen met porties vanaf 10 gram.
Eisen:
- meerdere maaltijden , hij krijgt er nu 10 verdeeld over de dag
- kleine porties van ca 6 gram
- met camera en app (niet manueel)
- handmatig of via de app een extra portie kunnen geven (bij diefstal ;) )
- noodstroom voorziening op batterijen

https://shop.action.com/nl-nl/p/8712879 ... c4QAvD_BwE

Ik kwam deze toevallig tegen...misschien is het wat? Zelf geen ervaring mee

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:18

Wij hebben die van de action (link hierboven) voor onze konijnen. Bevalt ons heel goed. Hij geeft porties van 10 gram, dus wel iets meer dan 6 gram. Hij kan meerdere maaltijden per dag en je kan in de app meekijken en dus extra voeren.
Er kunnen batterijen in, die gebruiken wij alleen niet.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:28

Er zijn er heel veel op 10 gram. Maar als hij dan net wat meer af weegt zit ik op 5 maaltijden per dag en dan ben ik bang dat hij mijn poes lastig gaat vallen met eten. :=
En als je eens wilt afschalen haal je meteen procentueel gezien een heel groot stuk weg.

Verder is hij prijstechnisch wel gunstig tov de rest! Dus het overwegen waard.

Hoop alleen dus nog anderen te vinden met kleinere porties :)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:36

Kijk eens naar het merk Pretty Paws. Ik heb er daar eentje van, en ben er nog elke dag blij mee. Weet niet hoe groot de porties zijn, ligt ook aan de brokjes natuurlijk, maar als hij maar één vakje verder draait komt er echt niet veel uit.

Ik heb een simpele uitvoering, maar ze hebben ook modellen met camera enzo.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:33

Dank, de PP003 lijkt inderdaad aan alle eisen te voldoen. Daar had ik niet zelf op gekomen *\o/* en zelfs porties vanaf 5 gram!

Voor wie verder ook op zoek is -
In het zoeken kwam ik ook op Philips tegen PAW5320/02. Schijnbaar hebben die sinds kort ook een voermachine. Porties van 5 gram, camera, wifi etc. Helaas wel 3 tientjes boven op de Pretty Paws

Met AI search kwam BOME ook omhoog toen ik naar aanbieders van Pretty Paws aan het zoeken was.
Op het eerste gezicht lijkt deze identiek, alleen beschrijven ze de grootte van de porties niet.
Omdat ze wel 2 tientjes goedkoper zijn, toch maar een mailtje gestuurd met de vraag.

Morgen even kijken hoe het garantie beleid van deze 3 is (weer een automaat die binnen een jaar vervangen moet worden zie ik niet zitten) en dan knopen door hakken.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 02:41

Zou zelf een heel onbekend merk niet aandurven, bang dat goedkoop dan duurkoop wordt. :P

Heb mijne al jaren en nooit problemen mee gehad. :)
Hiervoor had ik er eentje van Trixie, en die gaf na een paar weekjes steeds een foutmelding waardoor die onbruikbaar was omdat ie ook de porties niet meer gaf. Wel gewoon mn geld terug gekregen, maar toch.