Hoe de leukste kat(er) uitzoeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karrij

Hoe de leukste kat(er) uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 17:27

Graag weer jullie advies.

Afgelopen week is onze mega lieve, leuke, gezellige en mooie rooie kater overleden.

Hij is ruim 15 geworden, maar hij is heel plotseling heen gegaan.
Hij heeft een beroerte gehad maandag op dinsdag nacht, we konden niks anders dan hem in laten slapen. Het was zo'n triest gezicht en tot op de laatste seconde zo ontzettend lief, we missen hem enorm en ik ben er nog van slag van.

Nu willen we nog niet gelijk kijken naar een andere kat, maar dat die er komt is wel zeker, al was het alleen al omdat we een muizeneter nodig hebben bij onze stallen.

Onze Tycho kwam altijd wel lekker binnen hoor, we hoeven niet perse een echte boerderij kat.
Tycho hebben we als 2 jarige opgehaald bij mensen, omdat hij in huis alles onder pieste! Er waren meerdere katten daar in huis en een 3tal kinderen. Tycho pieste uit stress daar. Bij ons heeft hij nooit in huis geplast.

Maar hoe vind je de leukste kat, ik vind de meeste katten namelijk niet leuk :o

Een dier, ook een kat , moet voor mij knuffelig zijn en de veel katten zijn niet knuffelig, Tycho was dat wel.
Eigenlijk wil ik het liefst een copy paste van onze rode kater.
Het hoeft ook niet perse een kitten te zijn, ik wil gewoon de juiste match. De combi van een knuffel en een boerderij kat.

Wie heeft tips om de juiste te vinden?
Waar moeten we op letten?

Hoor graag van jullie

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:05

Sterkte met het verlies van je kater.

Misschien is dan een asielkat iets voor je. Die kunnen je nl. veel vertellen over het karakter van de kat. Wij hebben destijds een kitten gekocht. Ik wilde een kroelkat maar dat is ie helaas nooit geworden. Nu moet ik wel zeggen, hoe ouder hij wordt, hoe aanhankelijker maar een echt kroelkat zal het nooit worden.

Rongyos

Re: Hoe de leukste kat(er) uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:13

Stichting Kittenplace vangt (wees) kittens en zwangere poezen op en ze hebben ook weleens katers die ze opvangen ism een andere stichting. Zij zoeken daarna een passend huis voor ze.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:24

Ik zie veel aanhankelijke katten in dit topic voorbij komen. Je kan de berichten van TS eens lezen en haar contacten:
rockwitch @ [BB-ITP] Onze foster katjes.

Gecondoleerd met het verlies van je eigen kat. Sterkte.

Zeeuwsemeid

Re: Hoe de leukste kat(er) uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:26

Toen ik een knuffelkat wilde, ben ik inderdaad ook naar het dierenasiel gegaan. En daar heb ik mijn dikke allemansvriend gevonden, vind iedereen leuk en gezellig. Komt op schoot liggen, kletst graag tegen je. Ik denk echt dat een opvang/asiel de beste plek is om je knuffelkat te vinden.

Veel sterkte met het verlies van je maatje.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:33

Ik zat in precies dezelfde situatie en hebben uiteindelijk 2 hele leuke kittens gevonden via Skiathos, een stichting die Griekse zwerfkatten opvangt en de kittens laat adopteren. Ik ben bij een pleeggezin in Nederland wezen kijken en deze 2 waren niet schuw en erg aanhankelijk. De 1 is wat meer een buitenkat, de andere een bankkat maar allebei erg aanhankelijk.

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:59

karrij schreef:
Graag weer jullie advies.

Afgelopen week is onze mega lieve, leuke, gezellige en mooie rooie kater overleden.

Hij is ruim 15 geworden, maar hij is heel plotseling heen gegaan.
Hij heeft een beroerte gehad maandag op dinsdag nacht, we konden niks anders dan hem in laten slapen. Het was zo'n triest gezicht en tot op de laatste seconde zo ontzettend lief, we missen hem enorm en ik ben er nog van slag van.

Nu willen we nog niet gelijk kijken naar een andere kat, maar dat die er komt is wel zeker, al was het alleen al omdat we een muizeneter nodig hebben bij onze stallen.

Onze Tycho kwam altijd wel lekker binnen hoor, we hoeven niet perse een echte boerderij kat.
Tycho hebben we als 2 jarige opgehaald bij mensen, omdat hij in huis alles onder pieste! Er waren meerdere katten daar in huis en een 3tal kinderen. Tycho pieste uit stress daar. Bij ons heeft hij nooit in huis geplast.

Maar hoe vind je de leukste kat, ik vind de meeste katten namelijk niet leuk :o

Een dier, ook een kat , moet voor mij knuffelig zijn en de veel katten zijn niet knuffelig, Tycho was dat wel.
Eigenlijk wil ik het liefst een copy paste van onze rode kater.
Het hoeft ook niet perse een kitten te zijn, ik wil gewoon de juiste match. De combi van een knuffel en een boerderij kat.

Wie heeft tips om de juiste te vinden?
Waar moeten we op letten?

Hoor graag van jullie

Sterkte met het overlijden van je kat.
Grappig dat je zegt dat veel katten niet knuffelig zijn. Ik heb mijn hele leven al ontzettende knuffelige katten gehad en op dit moment lopen er ook 4 knuffels rond.

Asiels en marktplaats. En goed bedenken of je een kitten of een volwassen kat wilt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:23

Misschien hebben onze buren nog tamme boerderij katten.
Volgens mij hadden ze eind van de zomer nog een nestje.
Ik heb bij hen een poes van april en katertje van begin juni gehaald.
Vooral de poes is een extreem goede muizenvanger.
De kater is wat luier. Maar vangt ze ook.
Duo is inmiddels wel geholpen.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:31

Ik heb misschien het perfecte beestje voor je. Wij hebben 2 katten in huis en super lief.. we zijn nu alleen in onderzoek, omdat ze ook alles onder piesen. Ik zoek dus (weet het nog niet helemaal zeker) een boederij waar ze goed terecht komen.

Ze zijn nu bijna 3. Een rode kater en een grijs/witte kater.
Ze zijn zo lief, net hondjes, komen aan rennen als je met de auto thuis komt. Maar kunnen ook heerlijk op hun zelf letten. Muisen vangen kunnen ze ook haha

Maar omdat ze dus zo lief zijn, weet ik nog niet of ik ze weg wil.. ze zijn ook een grote troost voor mijn dochter van 14. We zijn nu bezig met de dierenarts om te kijken hoe en wat
Laatst bijgewerkt door JodieR op 18-01-24 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:31

Afbeelding

Is dit misschien iets voor je?

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:35

Ah succes met het vinden van een nieuwe knuffelkat! Ik had mijn poezen van marktplaats van iemand die een goed tehuis zocht wegens allergie van de dochter. Ze zijn 20 geworden waarvan 13 jaar bij mij :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:43

gaucho schreef:
Ik zat in precies dezelfde situatie en hebben uiteindelijk 2 hele leuke kittens gevonden via Skiathos, een stichting die Griekse zwerfkatten opvangt en de kittens laat adopteren. Ik ben bij een pleeggezin in Nederland wezen kijken en deze 2 waren niet schuw en erg aanhankelijk. De 1 is wat meer een buitenkat, de andere een bankkat maar allebei erg aanhankelijk.

[ [url=m/BgmPBL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat leuk. Ik heb daar al een paar keer vrijwilligerswerk gedaan. Afgelopen najaar heb ik 2 pleegkittens via de stichting gehad.
Hoe heet jou kat?

Btw een erg goede stichting als je besluit uit het buitenland te adopteren.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:45

Cowgirl schreef:
gaucho schreef:

[ [url=m/BgmPBL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat leuk. Ik heb daar al een paar keer vrijwilligerswerk gedaan. Afgelopen najaar heb ik 2 pleegkittens via de stichting gehad.
Hoe heet jou kat?

Btw een erg goede stichting als je besluit uit het buitenland te adopteren.

Ja eens. Paddy en Max, inmiddels omgedoopt tot Joep en Karel.