Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xoranlover schreef:Ik wil je graag helpen maar voor nu poppen er voornamelijk vragen op in mijn hoofd.
Zijn jullie 2e eigenaar of 3e?
Zijn het raskatten?
Zijn ze binnen geboren?
Hoe oud waren ze toen ze weg gingen bij moeder?
Zijn wel een par dingetjes die in mijn ogen belangrijk zijn om je verder te kunnen helpen. Het is voor de katjes fijn dat ze samen zijn daar kun je uiteindelijk je voordeel mee doen maar ik denk dat je heel rustig aan moet doen.
Amber_anne schreef:Ik heb twee wilde kittens in huis gehaald apart van elkaar.
Kat een is ontzettend tam geworden en kat twee kan je aaien maar absoluut niet oppakken.
Katten hebben een eigen karakter en er is dus geen vaste techniek die het resultaat levert van een schoot kat.
Voor nu zou ik doorzetten met het aaien met vreemde dingen en vooral heel erg de tijd nemen. Accepteer wat het is en wees blij met elk klein stapje dat je maakt, heb vooral geen verwachtingen.
Voor de tripjes naar de dierenarts kan ik gaba aanraden. Daar worden ze rustig van maar ook echt kalm in het hoofd waardoor ze prikkels makkelijker verwerken. Zet het reismandje ook permanent neer in de kamer zodat ze er aan wennen
Amber_anne schreef:Het niet willen aanraken is echt niks om je zorgen over te maken. Je hebt praktische wilde kittens in huis genomen(gekregen)
Als je de tips van xoranlover gebruikt dan komt alles wel op zijn pootjes terecht.
Als je ze niet in de reismand krijgt voor de dierenarts dan kan die ook aan huis komen. Dat moet hier omdat ik de kat ondanks de gaba niet meer mee krijg.
Je kunt ook nog feliway ophangen in huis of Bach bloesem druppels schijnen ook goed te werken tegen stress