Kleine grote verandering; pup erbij.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kleine grote verandering; pup erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:24

't Is echt een leukerd!
Ik zou zelf ook voor zoiets kunnen kiezen, maar mijn man vindt ze niet leuk (genoeg).

Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 15:24

Goof schreef:
't Is echt een leukerd!
Ik zou zelf ook voor zoiets kunnen kiezen, maar mijn man vindt ze niet leuk (genoeg).


Residente dame hier idem. Wilde iets fluffy en ´steviger´. Welnu ze is ook allergisch en we hebben meer dan 10 jaar van Franse Bulldogjes genoten.
Na ´enige´ weerstand, daarna skepsis nu helemaal wég van de hypoallergene gespierde spijker. Nú is het een extra uitdaging voor mij om háár opgevoed te houden; dat ze hem niet verwent _O-

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kleine grote verandering; pup erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 15:46

Dat laatste herken ik ja _O-

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 19:08

Wat een geweldig leuk ventje! <3

Ik heb zelf (oa) een mix Podenco/herder en voor mij is dat ook een ideaal maatje. Ze kan goed loslopen, buiten de échte jachtgebieden, want ja dan kan ze inderdaad met een luid hoog stemmetje en een topsnelheid ergens achteraan crossen. Binnen heerlijk rustig, niet luidruchtig. En in de losloopbossen en parken (en gewoon in de wijk ;) ) kan ze prima los. Makkelijk met andere honden, al op leeftijd maar altijd fit en gezond.

Heel veel plezier met je leuke Italiano :)

Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 01:12

Loslopen voor alsnog alleen op eigen land. Hij is zó snel en nog te jong.

Dat snelle is ook een beetje problematisch met andere honden; slechts een kleine minderheid vindt het niet verontrustend :roll:
Idem de katten. Ze kunnen niet wegrennen want hij is én sneller én wendbaarder. Zelfs als ze hem een mep (willen) geven reageert hij sneller. Dat is héél eng ook al wil hij alleen maar lief spelen. Niet eens wild.
Ook erg grappig, die snelle wendbaarheid, bij in huis met een bal spelen. Hij haalt een weggegooide bal soms ín :wow:
Kortom grote lol en verbázend lief <3

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Kleine grote verandering; pup erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 01:23

Ik vind het een leuk hondje! Zou zelf ook wel zoiets willen (als derde hondje :+) maar wordt in Nederland weinig mee gefokt. Zou eentje met blesje en witte voetjes willen hihi. Ze zijn zo schattig!

Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 15:37

imaudy schreef:
wordt in Nederland weinig mee gefokt.



Hier ook.

Vreemd want het is 1 van de heel weinige met nagenoeg geen erfelijke rasproblemen. Niet jammer want nu blijft het zo ;)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:31

Niet vreemd, juist doordat er weinig mee gefokt wordt ;)

Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 11:24

Nikass schreef:
Niet vreemd, juist doordat er weinig mee gefokt wordt ;)



dat schrijf ik ;)

Overigens is er hier een wéreld minder geneuzel over de zelfuitgeroepen ´kwaliteit van erkende fokker, rasvereniging, stamboon et al.
Los van alles wat er mis is met de fok van honden waar ook, wordt er hier volop gejáágd met galgos en dat heeft direct effect of de functionaliteit dus fundamentele gezondheid. Koppel dat aan het voorgaande en je krijgt minder inteelt. Zo heeft die van ons zonder twijfel een handvol genen van spaanse galgo.
Aangezien ík ´alleen maar´ een lief, leuk windhondje zonder gebreken wil, is het heerlijk dat er minder kynlogisch geneuzel voor eigen parochie is.

Gisteren bij een vriendin op ziekenbezoek. Ze is gék met Giácomo dus dat is opbeurend. Staat er een keramiek ´poes´ als theepot op tafel. Uiteraard ziet hij heus wel dat het geen échte poes is maar enge ogen zijn verdacht. Ik hand voor die ogen, rammer de pot op tafel en hij gaat gelijk over op aandacht uitbuiten. Ik vriendin daarover ´opvoeden´ _O-
Verder verbazend hoe hij van afstand al door heeft dat ze ´iets heeft´ en gelijk volkomen atypisch voorzichtig met haar is <3
Straks weer even naar haar toe.

Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 17:00

Vandaag lunch in Antequera.
NL stel op vakantie kwam aan te tafel naast ons zitten om praatje (zij dan, hij niet) over Giácomo aan te knopen.
Hij was weer modélhondje.


De ´plaza de toros´ stond open dus....


Afbeelding