aquatrainer hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikia

aquatrainer hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 07:58

Ik ben op zoek naar een aquatrainer voor honden. Mijn mini bull terrier heeft spondylose. Ze is pas 4 jaar en als ik alle sessies aquatraining optel is het misschien een idee om het zelf thuis te kunnen doen. Nu zijn die apparaten in de aanschaf nog al duur. Is er wellicht iemand die weet of en waar ik deze tweedehands zou kunnen kopen?

xingridx

Re: aquatrainer hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 09:08

Ik verplaats deze naar BB - Beestenboel omdat het daar beter past

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 09:34

Heb je er genoeg kennis van om die trainingen zelf uit te voeren? Het is niet alleen maar simpelweg dat ding aanzetten en de hond erin doen, daar zit wel een hoop kennis/gedachtegang achter.

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 09:54

xingridx schreef:
Ik verplaats deze naar BB - Beestenboel omdat het daar beter past

sorry :-) Dank je wel!

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 10:36

@Amandavd nee dat niet, maar dat is wel iets wat ik wil gaan doen. De hond is pas 4 en hoop dat ze nog 10 jaar mee gaat als er voldoende in geinfesteerd word.
De therapie kost minimaal 55 euro per sessie. Tel dat even uit voor de rest van haar leven, is het wellicht de moeite waard.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:44

Wat vervelend zeg.
Mijn gepensioneerde speurhond van 10 heeft ook spondylose, maar hoeft gelukkig maar zo nu en dan naar de chiropractor. Verder kan ik hem goed houden door te zorgen dat hij voldoende bespierd is.

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 10:51

@laura1987 ja inderdaad. Bespiering is heel belangrijk. Mij lijkt de aquatherapie wel geschikt om dit goed te behouden. Alleen om nog 10 jaar dik 55 euro per week te betalen vind ik een beetje veel. Vandaar dat het wellicht de moeite waard is om dit zelf te kunnen onderhouden door thuis zo een apparaat te hebben. Ik kan ze alleen tweedehands niet vinden helaas.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:56

Ik kan het inderdaad ook niet vinden.
Bij heel veel sites staat prijs op aanvraag, je zou dat kunnen doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:06

nikia schreef:
@Amandavd nee dat niet, maar dat is wel iets wat ik wil gaan doen. De hond is pas 4 en hoop dat ze nog 10 jaar mee gaat als er voldoende in geinfesteerd word.
De therapie kost minimaal 55 euro per sessie. Tel dat even uit voor de rest van haar leven, is het wellicht de moeite waard.

Maar hoe vaak verwacht je zo'n sessie? vaak is de aqua bedoeld om goede bespiering en lichaamsgebruik op te bouwen zodat je daar zelf mee verder kan en in evt mindere momenten de aqua weer op kan bouwen als ondersteuning.
Dus in principe niet wekelijks voor de rest van haar leven.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:22

kiwiwitje schreef:
nikia schreef:

Maar hoe vaak verwacht je zo'n sessie? vaak is de aqua bedoeld om goede bespiering en lichaamsgebruik op te bouwen zodat je daar zelf mee verder kan en in evt mindere momenten de aqua weer op kan bouwen als ondersteuning.
Dus in principe niet wekelijks voor de rest van haar leven.

Bovenstaand inderdaad en vaak kun je 10-rittenkaart of iets dergelijks kopen waardoor je iets voordeliger uitkomt. Ik betaal dan €425,- voor 10 keer en mijn hond gaat 2x per week. Eenmaal opgebouwd straks gaat hij naar 1x per week dan later misschien om de week of eens per maand. (Revalidatietraject ivm operatie, hiernaast krijgt hij ook fysio en lasertherapie)

Die dingen zijn echt schreeuwend duur in aanschaf, hoorde laatst prijzen van €30.000 en dan moet je de pomp etc. ook nog. Geen idee wat ze tweedehands kosten trouwens.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:25

Ik zou eerder kiezen voor goede medicatie (maandelijks Librela laat mijn oude hond denken dat ze een pup is) en zwemmen in een plas of meer.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:32

nikia schreef:

Ik weet niet of je een grote tuin hebt, maar je zou ook zelf een aquatrainer kunnen maken. Mijn vorige hond heeft heel erg veel aquatraining gehad, en dat werd op een gegeven moment zo duur, dat de dierenarts voorstelde om zelf een lange geul/bak met water in te graven in de tuin waar de hond doorheen kon lopen. Wij hebben dat uiteindelijk niet gedaan omdat de hond voortijdig overleed, maar andere patiënten in de praktijk wel, en daar hielp het net zo goed als een 'echte' aquatrainer.

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 17:49

@Lau07 dat is inderdaad wel een goede tip. Zelf iets verzinnen zodat je het onderhouden van de training goed zelf kunt doen. Starten en opbouwen bij de fysio en dan thuis voortzetten met iets zelf gemaakts.

Ik wil er niet voor kiezen om mijn hond nu al onder de medicatie te zetten. Dat is ook belastend voor de lever e.d.