Sinds begin november hebben wij een kater van 5 jaar, hij komt uit het asiel. Hij is daar via een omweg gekomen en we weten daardoor niet veel van hem. Wat we wel weten is dat er waarschijnlijk niet erg goed voor is gezorgd.
Hij was in het begin erg angstig maar kwam na enkele dagen wel bij ons liggen en ook met onze andere kater gaat het redelijk. Ze zijn geen vrienden (dat ligt vooral aan onze andere kat

Na een dag vond ik wat rode stipjes in de kattenbak, op zich niet zorgwekkend dus even in de gaten gehouden. Na een week plaste hij voor het eerst naast de bak en dat was aardig rood. Na overleg met het asiel en de dierenarts was het devies om het even aan te kijken.
Na nog een week verergerde het behoorlijk en vonden we plotseling 4-5x per dag rode plasjes in huis terug. We zijn toen met hem naar de dierenarts geweest waar een blaasontsteking is geconstateerd, waarschijnlijk door stress. Er is toen geen urineonderzoek gedaan.
We hebben Novacam meegekregen en hij krijgt nu blaasgruisvoer van Hill's wat ook moet werken tegen stress. Na een week waren we niet overtuigd dat er verbetering in zat, maar warempel werd het plassen van de ene op de andere dag minder vaak en ook minder rood.
En nu sukkelen we al een aantal weken door. We zijn nu op de dag af 7 weken verder en ik vind het nu wel lang duren. Het gaat soms een paar dagen goed, dan vinden we niets of hooguit 1 plasje per paar dagen.
Omdat het toch wel lang duurt en de Novacam inmiddels op was is er anderhalve week geleden alsnog urineonderzoek gedaan. Daar was niets in te zien qua gruis en was de conclusie ook duidelijk blaasontsteking. De dierenarts is het met ons eens dat het lang duurt maar geeft aan dat het waarschijnlijk toch nog stress is. We hebben dus nieuwe Novacam meegekregen en gaan op dezelfde manier door.
Ik ben benieuwd of er nog dingen zijn die we wellicht over het hoofd zien. Hij heeft natuurlijk behoorlijk wat meegemaakt in korte tijd, naar het asiel, weg van zijn vriendjes, nog een keer verhuisd naar een ander asiel, en nu weer bij ons met een vreemde kat en vreemde mensen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met aanhoudende blaasontsteking bij een kat, door stress of andere oorzaken?