Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Je zou in overleg met de dierenarts propalin kunnem geven. Dat is tegen incontinentie.
Het werkte bij mijn vorige hond echt heel erg goed.
Cayenne schreef:Wat een lastig probleem en zo te lezen doen jullie al de meest voor de hand liggende problemen uitsluiten.
Incontinentie lijkt me idd ook een oorzaak te kunnen zijn.
Kan hij in huis geen luier dragen?
Majabeestje schreef:Onze jack russel had dat ook het laatste jaar (ze is 17 geworden). Ze werd incontinent maar haar nieren werkten ook niet meer optimaal.
Volgens mij heeft ze er wel medicatie voor gekregen maar werkte dat niet altijd goed.
Mijn ouders hadden een plasmat voor haar in huis voor 's nachts. Zo'n puppymat voor het zindelijk maken.
Schuur_ schreef:Veel drinken leidt automatisch tot veel plassen. Het kan best zijn dat hij het moeilijker kan ophouden en gewoon heel veel moet plassen. Is hij ook al getest op suikerziekte?
Misschien is het wel als oplossing om hem op een matje te laten plassen ipv overal in huis? Dat kan nogal wat frustratie schelen.
LaPluche schreef:Cavom is een redelijke zoute brok, ik gaf dit eerder ook aan mijn honden, altijd veel ontlasting en vaak plassen.
Ik ben overgestapt op Grandorf, ze moeten er veel minder van eten en dus minder ontlasting en water drinken.
Misschien een paar weken proberen.
Nyaleti schreef:Kun je bij houden hoeveel hij drinkt? Je kan hem daar ook wat in beperken mits het haalbaar is om hem gedurende de dag zelf water aan te bieden. Uiteraard in goed overleg met de dierenarts dan is hier niks zieligs aan.
Vertoont hij verder tekenen van dementie?
mika11 schreef:Je hebt wel speciale luier broekjes zeg maar, voor honden.
Je kan het misschien proberen?
Earth schreef:Ik heb bij Dc Pol wel eens gezien dat Teckels eerder problemen in de wervelkolom hebben, waardoor dit soort problemen kunnen ontstaan. Dus wellicht kun je de rug eens op de foto zetten? Kun je op zich niet heel veel aan doen, maar dan weet je wel waar het evt van weg komt.
Lindsey_99 schreef:Het komt niet vaak voor maar ook honden kunnen last hebben van diabetes insipidus. Dat is dus niet de 'gewone' suikerziekte mellitis, maar een andere ziekte (zie link)
Voer met laag zoutgehalte helpt zeker. Je kunt evt. waterbakken op hoogte aanbieden, als je andere hond wat groter is. Dan kun je voor de kleinste een beetje zien hoeveel ml water per dag erdoor gaat.
Goof schreef:Je zou in overleg met de dierenarts propalin kunnem geven. Dat is tegen incontinentie.
_San87_ schreef:Nyaleti schreef:Kun je bij houden hoeveel hij drinkt? Je kan hem daar ook wat in beperken mits het haalbaar is om hem gedurende de dag zelf water aan te bieden. Uiteraard in goed overleg met de dierenarts dan is hier niks zieligs aan.
Vertoont hij verder tekenen van dementie?
Dit is ook het advies van de dierenarts, maar wel lastig te doen. Onze andere hond moet namelijk juist altijd kunnen drinken wanneer hij wil, omdat hij nierfalen heeft.
Hij vertoont geen tekenen van dementie, is enorm helder en nog steeds rete slim.
manumol schreef:Goof schreef:Je zou in overleg met de dierenarts propalin kunnem geven. Dat is tegen incontinentie.
Ja, bij onze hond werkt dit ook heel goed.
Ze mag 2x perdag druppels, maar ik geef 1 dosis per dag in het avond voer.
(De dierenarts is daarvan op de hoogte)
Zolang dit helpt houd ik deze dosering aan. Anders pas ik het aan tot 2x per dag.
Gombal schreef:Is het een idee om hem bijvoorbeeld af en toe of in de nacht in een bench te leggen ? En dan een grote bench. Met beperkt water , dan kan de andere hond wel gewoon drinken.
Coco4life schreef:Misschien minder water staan, bv
Als hij z’n bakje leeg heeft hem niet bijvullen?
Nyaleti schreef:_San87_ schreef:Dit is ook het advies van de dierenarts, maar wel lastig te doen. Onze andere hond moet namelijk juist altijd kunnen drinken wanneer hij wil, omdat hij nierfalen heeft.
Hij vertoont geen tekenen van dementie, is enorm helder en nog steeds rete slim.
Hmm ja dat wordt dan lastig.
Lage rug klachten is inderdaad geen gekke gedachte, zeker om het een teckel is.
Is z'n prostaat gecheckt? Is hij gecastreerd en hoe oud was hij toen?
Propalin is een goede volgende stap. Hij is al zo door de molen gehaald (petje af, baasje) dat een symptoombestrijding ook oké is. Tenminste, zo zou ik er instaan.