De gedragsdeskundige 1 heeft vooral gekeken of de omstandigheden optimaal waren. Hoe de band met zijn broertje was, de kattenbakken, voeding, fijne plekjes etc. En dat was allemaal in orde. We hebben het een en ander geprobeerd, meer laten spelen, corrigeren(niet straffen, enkel blokken wanneer hij weer rondjes ging lopen) en nog wat dingen. De 2e heeft nog dieper gekeken naar het gedrag wat hij laat zien. En zij heeft gezien dat hij in het rondjes lopen en rondpacen de boel in de gaten aan het houden is. Hij is constant aan het controleren of er geen andere katten rond het huis zijn. En daar zit het probleem, want ik kan dat niet voorkomen. We hebben zoveel mogelijk ervoor gezorgd dat er in onze achtertuin geen andere katten kunnen komen en voor kan hij ze niet zien.
Dus dan zit je met een kat met ongewenst gedrag wat je dus niet kunt doorbreken. Hij staat momenteel op de gaba omdat hij zichzelf veelal geen rust gunt. Maar dit is natuurlijk niet ideaal.
Nu is hij gevoelig voor te dik worden dus hebben we de hoeveelheid brokjes ietsjes teruggeschroefd. Ze krijgen nog steeds een aantal keer per dag brokjes en natvoer, maar echt een klein beetje minder.
Maar nu is zijn gedag helemaal verergerd. Behalve dat hij nog steeds rondjes loopt, is hij nu ook echt extreem aan het schooieren. Dat deed hij altijd al, als je niet oplet dan slaat hij het eten uit je handen. Maar nu is hij nog brutaler en is constant op zoek naar eten. We hebben een fijne brok momenteel welke laag in calorieën is, Applaws Kip & Zalm. Ze krijgen 3 keer per dag brokjes en 1 keer per dag natvoer, ook laag in calorieën. Zo blijven ze fijn op gewicht.
Dus nu ben ik aan het denken wat ik nog meer kan doen om hem meer voldaan te krijgen zodat hij rustiger wordt. Ik heb net met de dierenarts gebeld, of zij nog ideeën hebben en daar hoor ik zo weer van terug. Hebben jullie nog tips wat we kunnen doen? Iets van brokken die goed vullen zonder dat ie er van aan komt? (alleen graanvrije vleesbrokken).
Het is zo frustrerend, ik word echt gek van zijn onrustige gedrag.