Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24051
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 01:16

Wat een super goed nieuws!!!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16241
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 23:19

Ik wilde graag nog een laatste update plaatsen. In de eerste week van januari is Eevee voor haar laatste controle geweest. Ze is 100% gezond verklaard <3

Ze weegt nu weer netjes 4,5kg. Nu dit gewicht zou houden. Want ze is echt mooi op gewicht zo. Het enige waardoor je kan zien dat ze nog ziek geweest is, zijn haar kale plekken. 2 kale pootjes, nek aan beide kanten kaal en haar buik die natuurlijk kaal is. Hopelijk groeit dat snel weer helemaal aan.

Dankjewel voor de steun allemaal. Het is het beste cadeau ooit dat ze weer helemaal beter is.


Afbeelding

AnnemiekvM

Berichten: 8250
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:24

Wat een fantastisch nieuws!

Tancreda4

Berichten: 24051
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:31

Wat een ontzettend fijne update <3

Ik kreeg toevallig gisteren een herinnering op facebook voorbij van 5 jaar geleden, toen mijn katje een galweginfectie had. Zo sneu hoe hij er toen bij zat. Maar daarna er nooit meer last van gehad, dus verloopt het bij jou Eevee ook zo verder!

Geef haar maar een dikke knuffel <3

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:43

Ze ziet er prachtig uit! Gefeliciteerd

Hevonen

Berichten: 5625
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:01

Ontzettend fijn dat jullie poezebeest weer helemaal haar mooie zelf is. Katten zijn geweldige dieren en ontzettende doorzetters.

Een van mijn katten, een al oudere kat die eigenlijk van mijn (overleden) moeder was, is vorig voorjaar aangereden. Hij had zijn bekken op drie plaatsen gebroken (was doormidden) , schade aan zijn ruggengraat, en beide achterpoten uit de kom, plus dan nog wat wonden her en der. De dierenarts is erin geslaagd om een achterpoot weer in de kom te krijgen. De andere is weer eruit geschoten. Hij moest maanden in een bench, kon geen stap zetten. Nu doet hij eigenlijk weer alles, springt nog weleens mis, en echt hoge sprongen lukken niet meer... door de klap is hij ook volkomen doof geworden, maar hij redt zich prima, en als je hem eerst zag, zou je nooit gedacht hebben dat het goed zou komen, zijn achterhand sleepte achter hem aan.

Lukasje
Berichten: 11275
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:17

Wat een super update! Leuk dat je laat weten dat ze weer helemaal opgeknapt is!

Ook heftig Hevonen! Gelukkig is hij er ook doorgekomen!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16241
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 08:39

Ik schop dit topic maar weer omhoog. Sinds 2 weken heeft Eevee weer enkele keren gebraakt. En met braken bedoel ik dan echt alles eruit gooien op 6 verschillende plekken in huis -O-

Om de rest van de symptomen maar voor te zijn ga ik zo de DA bellen om te kijken of ik vanavond langs mag komen. Hopelijk zijn we er snel genoeg bij en komen we er met wat medicatie vanaf.

Temperatuur en gewicht is nog prima gelukkig. Dat houd ik weer iedere dag bij.

Lukasje
Berichten: 11275
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:13

Oh nee, ik hoop voor jou dat het niet opnieuw begint. Katten braken nogal makkelijk heb ik het idee dus hopelijk is er niets meer aan de hand.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:07

Ach nee toch! Ik ga duimen dat het iets anders is en dat ze er snel weer bovenop is! Echt zo sh*t als je dier ziek is en die enorme zorgen die je dan hebt, vreselijk!

Mandyy

Berichten: 30490
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:10

Mag je vanavond langskomen? :(:)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16241
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 16:36

Ja om 18.10 uur gelukkig. Mijn dierenarts is avonds vaak open en heeft eigenlijk altijd wel plek gelukkig. De symptomen zijn nu puur het overgeven. Iets wat ze nooit doet. De andere kat geeft ook niet over dus het is in ieder geval niet het eten. Better safe than sorry zeg maar. Ik wil iig even de bloedwaarden laten checken. Daaruit kan je natuurlijk al veel zien. Vooral omdat ze geen koorts heeft, niet afgevallen is en nog eetlust heeft.

idylle
Berichten: 5799
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:45

Ohnee! Niet weer.... Veel succes vanavond! Duim voor je dat het meevalt!

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:57

Een extra controle is nooit weg inderdaad.

Mandyy

Berichten: 30490
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:05

Goed dat je gelijk gaat. Sterkte! Ik duim dat het niets ergs is en simpel op te lossen.

Lukasje
Berichten: 11275
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:36

Phoe, nu bij de DA … Duim, duim, duim !

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16241
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 19:20

Zo, wij zijn weer terug :)

Natrium en een leverwaarde was net heel ietsiepietsie te hoog. Verder zag het er eigenlijk allemaal goed uit. Oja en de waarden (geen idee hoe het heet) wat aan kan duiden op wormen, was ook wat verhoogd. Dus ik moet haar binnenkort even ontwormen. Hebben jullie nog tips welk pilletje ik hiervoor het beste kan halen? En als laatste waren er waarden net iets verhoogd wat kan duiden op een allergie. Dus we moeten dat even in de gaten houden.

We gaan nu een week Emeprid geven en kijken of ze een week lang niets overgeeft. Daarna ga ik ze bellen met hoe het ervoor staat. Gelukkig had ik nog Emeprid staan. Dat is een middeltje tegen de misselijkheid.

Tijdens het wachten op de bloeduitslagen ging mevrouw, ondanks de spanning, toch nog even op verkenning :D Ze is wel beroemd bij de dierenarts. Haar vaste dierenarts had gelijk nagevraagd waarom Eevee kwam en ze vinden haar daar echt geweldig. Ze is ook echt heel lief en heeft nog nooit gebeten/gekrabt.
Afbeelding

Ze is nu 4,6kg en echt perfect op gewicht!
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11275
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kat ziek, welk dierenziekenhuis voor volledige opname?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:33

Dus, al bij al valt het wel mee ! Hopelijk doen de pilletjes hun werk en voelt ze zich snel weer beter!