Kat snurkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Kat snurkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 04:08

Mijn kat snurkt als ze in diepe slaap is.
Mijn vermoeden is dat dit wel heel erg is toe genomen de laatste periode, als ze heftig snurkt maak ik haar wakker zodat ze er even bewust van wordt daarna slaapt ze verder en later snurkt ze weer opnieuw.

Ik ben al een paar keer naar de dierenarts geweest, verschillende dierenartsen zelfs..
Elke dierenarts zegt weer wat anders waardoor ik telkens twijfels krijg of het het juiste is voor mijn kat.

Op google staat dat snurken niet perse goed is voor een kat en je hiermee naar de dierenarts moet gaan.
Dierenarts 1 heeft haar gecheckt op ademhaling door de neus wat gewoon goed was, de buik ook gewoon goed zelfs wat snel vanwege de stress op een onbekende omgeving en deze dierenarts benoemde dus dat het misschien een onsteking kan zijn die voor een zwelling zorgd ergens in haar hoofdje wat er voor zorgd voor snurken.
Ik heb hiervoor 1 maand prednison mee gekregen voor haar.
Hier deed ze het redelijk op , maar wanneer de dosis lager zou worden begon ze weer enorm te snurken. Waarop de dierenarts nog voor 1,5 maand prednison voorschreef omdat het tijd nodig heeft.
Helaas geen veranderingen.. ik ben dus eerder gestopt want het deed niks meer.
Volgende behandeling zou zijn onder narcose voor een röntgenfoto.

Dierenarts 2 ben ik heen gegaan voor een second opinion.
Gezonde kat. Ademt gewoon normaal, prednison is best slecht als je het lang moet geven dus het was goed dat ik gestopt ben.
Ze benoemd dat we een echo kunnen maken wanneer het enorm wordt het snurken. Dit hoeft niet onder narcose.

Dierenarts 3: niet terplekke geweest is een soort van bekende voor mij, deze dierenarts zegt dat het geen kwaad kan, moet me was zorgen maken als ze wakker is rare geluidjes gaat maken.

Tja, ik zit nu met mijn handen in het haar..
Ik denk dat ze geen pijn heeft, ze is vrolijk rent en speelt en is gewoon haar zelf.
Ze ligt nu bij me en nu snurkt ze niet. Alleen in diepe slaap dus..
Maar een tijdje terug schrok ze ergens wakker van en toen ze wakker was maakte ze wel kort een gek geluidje. Daarna was het klaar (ook niet weer gehoord.).
Ik doe haar het liefste niet gelijk in narcose als het ook eerst zonder kan..

Iemand hier ervaringen mee?
Ik denk dat ik maandag dierenarts 2 weer bel.

Onali

Re: Kat snurkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:16

Waarom geloof je DA 3 niet?

Nu doe je je kat alleen maar stress aan met onderzoeken en heftige medicatie.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:24

Onze kat snurkt ook.Duidelijk te horen,soms met een piepje erbij.Nog nooit mee bij de Da geweest.Ze is inmiddels 16 en doet het prima.Zou mij geen zorgen maken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:27

Britta31 schreef:
Onze kat snurkt ook.Duidelijk te horen,soms met een piepje erbij.Nog nooit mee bij de Da geweest.Ze is inmiddels 16 en doet het prima.Zou mij geen zorgen maken.

Hier hetzelfde. Als ze heerlijk ligt te slapen dan snurkt ze ook weleens. Ook 16 jaar en nog geen dietenarts ervoor gezien.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:33

Wat ben jij goed voor je huisdier zeg! Superlief. Maar dit is echt niet nodig, katten snurken nou eenmaal en het liefst zodat je ze hoort. <3

Geen zorgen maken en zeker niet constant naar dierenartsen gaan, die verdienen op deze manier makkelijk geld aan je.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:41

Hier ook echt een snurker. Schrok er de eerste keren ook van hoor maar hij doet het nu al zo'n 10 jaar en loopt nog vrolijk rond. Ik zou me dus niet al te druk maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:10

hier ook twee snurkers,zijn allebei wel goed gezond hoor!
zou me er niet druk over maken…
die ene kat piept ook soms heel maf.moet er dan ook nog wel om lachen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:38

De onze snurkt ook al jaren met allerlei geluiden. Maar hij eet goed, is netjes op gewicht, is actief, mooie vacht en geen andere luchtwegklachten. Ik maak me er absoluut geen zorgen om.

Sommige mensen snurken toch ook zonder allerlei dokters af te lopen? Ik zou me er niet druk om maken, is stukken beter voor je portemonnee :')

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 10:13

Onali schreef:
Waarom geloof je DA 3 niet?

Nu doe je je kat alleen maar stress aan met onderzoeken en heftige medicatie.

Kat heeft geen medicijnen meer hoor nu, anders had ze we nu vast nog steeds op gezeten.

Da 3 heb ik pas geleden gevraagd. En omdat ik van alles heb gehoord weet ik dus niet wat ik nu moet gaan doen.
Wil natuurlijk voor haar het beste :)

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 10:15

En omdat internet het behoorlijk opdikt 'waarom snurkt een kat' is de reden dat ik met haar heen ging.

Daarom vraag het eens op internet zelf aan katten mensen. Blijkbaar snurken er echt heel veel katten !

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:16

Onze katten snurken ook weleens.
Hoort erbij.

Als je kat geen moeite heeft met ademhalen is er niks aan de hand.

Als mijn oudste heel hard snurkt komt het meestal omdat haar zusje bovenop haar hoofd ligt.
Dat corrigeer ik kan.
Laatst bijgewerkt door luuntje op 25-11-23 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:17

Hier ook een snurkende maar gezonde kat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:19

Is je kat goed op gewicht of te zwaar?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 10:19

Gelukkig maar ! :)
Mijn kat is ietsjes te zwaar.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:25

Onze poes kan ook met momenten wel snurken en gekke geluidjes maken in haar slaap. Nu 4,5 jaar oud maar heeft ze toch wel altijd al gedaan. Verder merken we absoluut niks geks aan haar en zijn check ups ook tot nu toe altijd goed geweest gewoon en is ze goed op gewicht ook e.d.

Maar met opvallende veranderingen Bovenop het snurken, als er andere symptomen bij zouden komen, zou ik wel iets ermee doen. Maar als dat niet gaande is, je kat verder gewoon normaal is in gedrag enz zou ik me niet zo’n zorgen maken. Verschillende DA reacties helpt niet mee en google ook niet altijd, dus snap je twijfels wel.

Dat het snurken voor je gevoel recent is toegenomen kan misschien ook te maken hebben met de tijd van het jaar. Is je kat minder actief ook nu in verhouding misschien tov eerder in het jaar? Dat er sowieso meer en dieper geslapen word :j Of is je kat recent bijgekomen in gewicht of al langere tijd ietsje te zwaar? Maar dat kan zeker ook invloed hebben nog erop.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:33

Onze kat snurkt ook enorm veel. Soms zelfs enorm luid :') Heb wel eens gedacht dat er wat zou zijn met de luchtwegen maar als ze wakker is, is ze super actief zonder gekke geluiden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:39

Mijn ene kat snurkt ook. Werkelijk nog geen moment aan gedacht dat dat niet normaal is, als dat al zo is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:49

Misschien snurkte ze altijd al maar valt het je nu meer op omdat je ermee bezig bent.

Koop een nieuwe auto en ineens zie je ze overal rijden, dat effect.

Mijn katten snurken ook wel eens, ik maak me er verder niet druk om want ze zijn gezond.

Let eens op hoe ze ligt als ze snurkt, ik snurk ook als ik op mijn rug lig. Dan zakt je tong naar achteren waardoor je snurkt.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:58

Mijn kat van inmiddels 10 jaar snurkt ook, nog nooit zorgen om gemaakt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:03

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:04

Ik had 2 snurkers.. zijn 16 en dik 17 jaar geworden… laat je niet gek maken door het internet.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:08

Ik heb ook een snurker! Die wordt in februari 18 jaar, dus geen zorgen maken haha

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:13

Hier een zuchter en een snurker.. onze kater kan bijna harder snurken dan vriendlief... met een beetje pech liggen ze samen vredig te snurken... De kat van de buren snurkte ook immens en dat diertje is meer dan 25 ermee geworden.

Ik zou zeggen geen zorgen over maken :)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:45

Wat voor ras is het? Katten met kortere snuiten snurken wat vaker.
Al mijn katten snurkten ook, als er verder niets aan de hand is zou ik er echt niets mee doen en lekker genieten van je kleine snurker

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:49

Ik zou me ook weinig zorgen maken als het alleen tijdens het slapen is. Kan met de leeftijd te maken hebben maar ook andere oorzaken hebben. Mocht ze echt gaan snurken bij wakker zijn, of veel gaan niezen/snotteren, dan zou ik verder kijken. Echo ga je helemaal niets mee opschieten. Bij katten zijn dit soort klachten vaak gelegen in de neusholte (poliepen meest voorkomend) en daar kun je met echo niet kijken. Beste onderzoek zou dan zijn scopie van de neus/keel al dan niet gecombineerd met een CT-scan. Dan kun je het beste beeld vormen van wat er speelt.
Prednison zou ik niet zomaar meer mee starten, zeker niet zonder verder onderzoek. Maar voor nu zou ik het gewoon even aankijken :)