Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Even de linkjes snel aangeklikt en dat zijn hele oude topics. Er zijn er genoeg recent waar je dus ook up to date info in vindt.
Deze bv:
[BB] GZ: Gedragstherapie bij (vuurwerk) angst
[BB] Vuurwerkangst hond - tips gevraagd
Verder zijn er een hele hoop leipe adviezen: beetje advocaat geven of gewoon negeren en doortrekken "want dan wennen ze er aan". Maar ik zie dat Cursebreaker al heeft gereageerd en zij heeft (helaas) heel veel ervaring over dit onderwerp en ik zou van haar alles durven aannemen.
Siesjuh schreef:Gelukkig heeft geen van mijn dieren angst voor vuurwerk, nu moet ik ook zeggen dat er hier vrijwel niks aan de hand is, een uurtje wat herrie en dan is het klaar en de 31e en 1e wat los geknal af en toe.
Maar, waarom ik eigenlijk reageer, mijn kater heeft een tijdje puur gehad tegen stress. Hier reageerde hij echter mogelijk nog veel angstiger door, alsof ie een beetje van de wereld was en dan af en toe wat binnen kreeg, waar ie mega angstig op reageerde. (Ik heb voor hem overigens nog steeds niet het wondermiddel, hij heeft van zichzelf gewoon veel stress en het enige dat echt werkt is naar de caravan op de camping)
Ik zou dus als je iets wil proberen nu al beginnen (veel dingen werken ook beter als je een spiegel opbouwt), zodat je niet met dit soort dingen zit als je het middel daadwerkelijk nodig hebt en nog eventueel kunt wisselen
Shenavallie schreef:Mijn ouders gaan dit jaar speciaal voor (en dus met) de honden naar het buitenland, om de vuurwerklast te omzeilen. Het is elk jaar een drama en ze hebben werkelijk alles geprobeerd, maar niets helpt. Zelfs vorig jaar met de honden naar ons (oosten) gekomen, maar ook hier begint de ellende (mogelijk door de komst van westerlingen) door te zetten. Het was jarenlang heerlijk rustig hier, op de carbid-schieters na - maar daar hadden de honden (en wij) geen last van). Helaas is het sinds vorig jaar ook hier ellende geworden en horen we al sinds een paar weken 's nachts harde knallen. Erg jammer. Mijn vader zit wat maanden tot half drie 's nachts beneden voor de honden, omdat er daar al sprake is van een "Gaza-strook". Het is toch van de zotte dat je als dierenhouder allemaal troep in je dier moet stoppen omdat die * gecensureerd woord * niet kunnen wachten tot Oud & Nieuw zelf. Ik snap dat dit topic niet bedoeld is om een diep gekoesterde wens voor een vuurwerkverbod uit te spreken, maar ik vind het schrijnend hoe dieren (en mensen met angst voor knallen) hieronder moeten lijden.