Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CupCakes_ schreef:Je zou eens kunnen kijken om te beginnen met Zylkene..deze heb je tegenwoordig in capsules voor honden. Deze geef ik mijn hond nu ongeveer 2 maanden en dat haalt bij hem het ergste randje eraf.
Afgelopen jaar heeft hij op de gedragsmedicatie Clomnicalm gestaan i.o.m gedragstherapeut. Dit vlakte wel zijn emoties af, maar heeft hem in combinatie met de Alprazolam voor hele hoge nood als hij niet uit de stress kwam, door de vuurwerk periode geholpen.
Op dit moment krijgt hij de Zylkene en dat gaat tot nu toe 'even afkloppen natuurlijk', redelijk. Ik heb de Alprazolam voor hele hoge nood wel in huis. Dat krijgt hij alleen als hij niet meer uit de stress te halen is d.m.v spel, afleiding of iets anders.
Dit alles hebben wij in continue overleg met de dierenarts en gedragstherapeut gedaan.
Edit: vindt de hond het fijn om in een bench te slapen of iets dergelijks? Misschien kan je ergens in huis een 'veilig plekje' creëeren voor haar?
Swifter schreef:Eerst al zorgen dat ze de trap niet meer op kan. Verder zou ik toch de bench gaan trainen. Als ze telkens overprikkeld is, wat prima kan, kan verplichte rust hier best wel bij helpen. Hebben jullie al geprobeerd van de radio aan te laten als ze alleen is? Dit helpt ook wel vaker bij angstige dieren. Hoe oud is ze?
yarkayunda schreef:Swifter schreef:Eerst al zorgen dat ze de trap niet meer op kan. Verder zou ik toch de bench gaan trainen. Als ze telkens overprikkeld is, wat prima kan, kan verplichte rust hier best wel bij helpen. Hebben jullie al geprobeerd van de radio aan te laten als ze alleen is? Dit helpt ook wel vaker bij angstige dieren. Hoe oud is ze?
Ze is 3. Een bench heeft geen zin want ze heeft er al 2 totaal afgebroken uit angst. Ze raakt dan in paniek en moet en zal ontsnappen. We hebben ook alle klinken van de deuren omhoog maar nog krijgt ze ze open. Ik denk niet dat iets haar tegen kan houden..
Ze ziet wel goed, heel goed zelfs.
mvermeulen1 schreef:Zo te horen gaat er toch ook iets mis in de opvoeding en ook mis ik informatie.
Waar is ze bang voor? als ze zomaar uit het niets een angstaanval krijgt zou ik zelf aan iets medisch denken, en hoe reageren jullie zelf?
Wat voor ras is het? sommige rassen zijn gevoeliger dan andere en wellicht voldoe je niet aan de behoefte? als in beweging, hersenwerk enz.