Nyaleti schreef:Hier vorige week de kater gecastreerd. Hij kwam ook hyperactief terug thuis, dat zie ik niet zo vaak. (Ben paraveterinair)
Kan door het type narcose zijn. Die van mij deed net alsof ie aan de coke zat. Spelen, spelen, spelen maar echt met extreme fixatie en frustratie. Pupillen op standje XXL en bijna omvallen van vermoeidheid maar niet kunnen slapen.
Hij kreeg alle prikkels gewoon 10x zo hard binnen.
Opgesloten in mijn slaapkamer. Niet perse om toezicht te kunnen houden maar vooral omdat ik hier zoveel mogelijk prikkels weg kon halen. Alles zo saai mogelijk gemaakt. Alle kleedjes en speeltjes weg, alle prulletjes of random dingen waar ze zich mee vermaken weg (bv zo'n hoofdband, heel leuk om aan te hangen) en kamer donker en rustig.
Uiteindelijk is hij pas tegen de ochtend echt in slaap gevallen maar eerder al kon hij tenminste op één plek blijven liggen.
Dag erna nog gevoelig voor geluiden en bewegingen maar ook uren geslapen. Daarna niks meer aan de hand.
En hou aub het kapje gewoon om. Het ligt ook een beetje aan de hecht techniek of een kraagje wel of niet aan te raden is. Zéker nu je de nacht in gaat, omhouden. Morgen als je toezicht hebt kun je het er af halen en in de gaten houden.
Je bent echt geen uitzondering als je morgen terug kan omdat ze toch de hele nacht er aan hebben gezeten.
Dankjewel voor het advies! Ze zijn onderhuids gehecht (zou vanzelf oplossen?).