Hond met constipatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Hond met constipatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 12:50

Ik wil gewoon even mijn ei kwijt. Begin deze maand onze Basset verloren aan kwaadaardige tumoren.

Onze Sint Bernard bleef dus achter, hij is nu 8,5. Sinds begin van de week zag ik dat hij wat moeilijker poepte. Waren vorige week, weekje naar de Veluwe geweest en daar drinkt hij altijd wat minder. Dus aan mijn ex gevraagd of het hem ook opgevallen was met uitlaten. (Wonen nog in 1 huis) Maar hij zei van niet. Woendag avond vertrouwde ik het toch niet en begonnen met wat laxeer te geven. Gisteren ook gegeven, helaas gaf ex geen 20 ml, maar 2...sinds gisteren avond geen ontlasting meer maar wel aandrang. Vannacht weer op de bank bij hem geslapen om hem in de gaten te houden. Vanmorgen om 8 uur gelijk de dierenarts gebeld. Half negen mocht hij komen. Hij moest blijven voor een rontgen, die werd pas om kwart voor elf gemaakt, ben nooit zo heel geduldig. De verstopping zit alleen in het laatste deel, dus slangetje er in gedaan en parafine naar binnen. Dit moeten we thuis ook doen. Kleine beetjes lauw voer, met water en olie deed ik al. Nu maar hopen dat het los komt. Anders wordt het opereren, hij heeft ook epilepsie dus hopelijk loopt het nu een keer goed af. Duimen jullie mee? Heb zo vreselijk veel ellende en verdriet gehad laatste maanden dat ik er beetje door zit...

Zoolgangster

Re: Hond met constipatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:53

Wat naar zeg, je hebt al een hond verloren, komt dit er ook nog bij, sterkte!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:15

Ik hoop dat het inmiddels los gekomen is, hoe is het nu?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:18

He gadver, zo komt alles wel tegelijker :knuffel:

Hoe gaat het nu met hem? Is het goed los gekomen of moet hij helaas toch geopereerd worden?
In iedergeval een dikke knuffel

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:21

Ik hoop dat je hond opknapt . Ik maak nu een beetje hetzelfde mee. Mijn hondje is 13 september overleden , en sindsdien aan het dokteren met mijn andere hondje. Ene dierenarts zei blaasontsteking maar antibiotica hielp niet, nu naar andere arts en hebben vandaag echo’s gemaakt. Wacht nu op de uitslag of er iets op te vinden is.
Denk dat stress ook heel veel doet na het overlijden . Sterkte met het verlies en beterschap voor je andere hond !!

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:23

Heb je trouwens al isogel geprobeerd ? Mijn hondje had een hernia in zijn buik waardoor hij ook slecht zijn ontlasting kwijt kon. Isogel was echt de redding !!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 13:00

Mack is zondag opgenomen in het dierenziekenhuis in Barendrecht, t was thuis niet meer te doen en ik maakte me vreselijk zorgen. Veel rontgenfotos en echo enz, bleek gisteren uit dat hij een vergrote prostaat heeft. Hij kon paar jaar terug niet gecastreerd worden omdat na bloedonderzoek zijn leverwaarden niet goed waren. Nu krijgt hij medicatie daar voor chemische castratie. Hij is gespoeld onder een roesje maar alleen de eerste keutel is er uit gekomen, rest van de darmen zat stampes vol maar was gisteren aan hand van nog een rontgen, niet verplaatst...alles bij elkaar had ik hele grote zorgen. Ze hebben net een uur geleden gebeld, wat we nooit meer hadden verwacht want operatie stond vanmiddag al ingepland, heeft hij vanmorgen gepoept, heeeulll veeel poep, ze gaan zo nog een rontgen foto maken of dit het was, dan mag ik hem halen....dus ik huil al 45 minuten ongeveer van opluchting, was zo bang ook hem kwijt te raken....lees zo even jullie reacties goed door, ga me stiekem toch vast klaar maken om hem zo hopelijk te kunnen ophalen

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 13:03

Jessicauvita schreef:
Ik hoop dat je hond opknapt . Ik maak nu een beetje hetzelfde mee. Mijn hondje is 13 september overleden , en sindsdien aan het dokteren met mijn andere hondje. Ene dierenarts zei blaasontsteking maar antibiotica hielp niet, nu naar andere arts en hebben vandaag echo’s gemaakt. Wacht nu op de uitslag of er iets op te vinden is.
Denk dat stress ook heel veel doet na het overlijden . Sterkte met het verlies en beterschap voor je andere hond !!

Jij ook sterkte met het verlies van je hondje, hopelijk knapt je hondje die nu problemen heeft, snel op, ik ben altijd dramatisch, als mijn dieren echt serieus ziek zijn, functioneer ik zelf als kip zonder kop...dus slaap al een week niet en ben nu 3,5 kilo afgevallen, hopelijk mogen we nu nog een tijd genieten zonder zorgen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:05

Wat een goed nieuws *\o/*

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:11

Wat een 'hoop' opluchting. Hopelijk is hij nu alles kwijt, een vergrootte prostaat is een beruchte voor dit soort problemen, dus met een beetje geluk is het met de chemische castratie opgelost.

Mijn hond had in (veel) kleine(re) mate last van verstopping soms, en in de periodes dat ze dat regelmatig had, voerde ik op den duur een handje (kleine hond) royal canin satiety bij haar brokken, gecombineerd met een scheutje olie. De satiety-brokken zijn eigenlijk xlight-brokken en doordat mijn hond gemakkelijk te mager werd, was dat niet ideaal en de olie ook echt nodig (ze at niet meer dan een bepaalde hoeveelheid), maar het zijn ook zeer vezelrijke brokken waardoor het geheel soepel ging. Uiteindelijk was het bij haar (per ongeluk) opgelost met volledig overstappen op natvoer (ze wilde geen brokken meer eten).

In de periodes dat ze te weinig dronk (ze bleek een hersenprobleem te hebben, dus ze was een uitdaging), gebruikte ik wel bouillon (eventueel AH Fundo kip, maar meestal zelf getrokken), kattensoep of mozzarella-water door haar water heen zodat ze voldoende dronk, dat was dan lekker genoeg om toch maar te gaan drinken.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 13:32

Tja ik moet wel even kijken hoe alles gaat lopen met hem nu, hij heeft sinds van de zomer paar aanvallen epilepsie gehad. Alles wat er gebeurd is van afgelopen week is best erg heftig, veel medicatie en zooi in hem en veel onrust gehad maar hij heeft nog geen aanval gehad, hij krijgt wel medicatie natuurlijk maar toch...dus vindt de medicatie voor de chemische castratie ook wel weer een uitdaging ivm die epilepsie...maar ja, dat gaan we zo allemaal wel horen als hij hopelijk straks opgehaald mag worden...

@Mizora, bedankt voor je tips iig