Kat warmhoudplaatje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 09:27

Mijn oude kater heeft het koud in de winter overdag als ik niet thuis ben. Tot vorig jaar deed ik overdag de verwarming voor hem aan, maar dat is toch wel zonde van al het gas. Hij heeft sinds dit jaar ook bronchitis.
Ik ben op zoek naar een lekker warm matje/mandje/kruikje weet ik veel, voor hem. Wie heeft er ervaring met zoiets? Ik heb al gezien dat er warmhoudmatten zijn, zijn die dingen veilig om overdag aan te laten staan als ik weg ben?

Afbeelding

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:31

Wij hadden een SnuggleSafe (soort kruik die je in de magnetron doet) en die legden we dan onder een dekentje of een warmtemat (wij hadden een Duvo+ Flectabed). Meestal warmde ik hem in de avond op en in de ochtend was hij nog best een beetje warm.

future_vet
Berichten: 2618
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 10:09

stoov :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132097
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 10:40

Wat lief van je. Alles voor je lieve diertje he? <3

Bij Stoov hebben ze kussentjes, kruiken en plaids die oplaadbaar zijn, het werkt met een kleine accu. Je laadt 'm op en dan geeft ie lange tijd warmte af. Dus geen snoeren en draden, en ook geen knopjes waar hij per ongeluk aan kan zitten en ook geen oververhitting.
't Is een duur grapje maar dan heb je ook wel wat :)

Sabri

Berichten: 1403
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 10:49

Ik heb van Trixie een kattenmand holletje, erin is zacht pluche en heerlijk warm. Voor echte kou kun je onderin nog een warm plaatje kopen en erin stoppen welke je zelf eerst kunt verwarmen en wat nog uren daarna warmte afgeeft.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 11:05

Zo'n Stoov zitkussen ziet er wel fijn uit (ik geloof dat ze nu ook bij de Hema een warmtekussen hebben en zelfs bij de Kruidvat, maar die laatste had geen fantastische reviews meen ik te hebben gelezen). Ik vraag me alleen af of zo'n Stoov kussen lang genoeg warmte afgeeft?

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 11:09

Ik lees even mee, hier ook een senior die nu al miept dat ze het koud heeft. Kun je niet iets met een pittenzak in een stevige hoes? 's ochtends voor je weggaat even opwarmen en als je m ergens in wikkelt dan blijft ie misschien lang genoeg warm?

Nyaleti

Berichten: 6230
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 11:10

Zo'n warmte kussen of kleine deken is inderdaad een optie. (Hema, Kruidvat, Bol, Amazon).
Zou er dan een zoeken die na 1,5 uur automatisch uitspringt. De hele dag aan zou ik niet durven.

Vriendin heeft ook een koukleum van een kat en die heeft een heel klein opzet tafeltje (wat je zou gebruiken voor ontbijt op bed ofzo) en legt daar omheen een warme fleece deken.
Warmt zich van zelf op als de kat er in gaat liggen.
Action heeft nu ook een holletje te koop, leg daar een fleece deken in en het is lekker warm!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 11:26

Ik heb geen oven of microwave. Dus pittenkussens en van die andere oven opwarmdingen wordt em niet.

Stoov heb ik nog niet aan gedacht, dat is ook nog een idee. Zo holletje met een fleece zou ook nog kunnen. Met een kruik of iets.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:02

Cookies schreef:
Ik heb geen oven of microwave. Dus pittenkussens en van die andere oven opwarmdingen wordt em niet.

Stoov heb ik nog niet aan gedacht, dat is ook nog een idee. Zo holletje met een fleece zou ook nog kunnen. Met een kruik of iets.



Ik zag gister dat Kruidvat nu ook look-a-like Stoov kussens heeft. Online waren ze blijkbaar al snel uitverkocht, maar wie weet in de winkel...

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:07

Hier gebruikte we een oude elektrische deken eenmaal dubbelgevouwen (met een rolletje er tussen bij de vouw) op de laagste stand. Daar weer een fleecedeken overheen zodat hij schoon bleef en ter bescherming en het was een enorm succes. Het enige nadeel was dat hij na 3 of 4 uur uit ging. Dus we zette hem overdag op vaste momenten opnieuw aan (opstaan - 10'uurs koffie - 2'uurs koffie - avondeten), en het ging bij ons om een hond die s nachts boven sliep, maar anders ook bij het naar bed gaan.

Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:21


greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:27

Hier ook een speciaal electrisch dekentje voor de oude kat. Staat 24 uur per dag aan als het nodig is maar kan ook korter. Op amazon.nl gevonden vorig jaar. Is ongeveer 20*30 cm groot en past dus prima in katten huisjes of mandjes. Die van ons vind de mat heerlijk..

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 14:28

Wow, ik had geen idee dat er zoveel elektrische kruiken waren. Dat lijkt me echt superhandig. Dat geklooi met warmwaterkruik heb ik vorige winter gedaan.

Ik ga kijken voor zo'n overdekt mandje met een elektrische kruik. Het haaienbed waar hij op de foto in ligt is te groot om echt een lekker holletje mee te creëren. En dan 2 stuks, dan voor boven ook.

@greendragon, is het echt iets voor dieren of een mensen elektrisch dekentje?

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 18:31

Ik heb deze "Pecute Huisdier verwarmingskussen voor honden, katten, 5 temperatuurniveaus, vuurvast waterdicht verwarmingsdeken voor pasgeborenen honden / katten, oudere katten / honden (S, 32 * 40cm)" gekocht op amazon.nl

Heel tevreden mee, dus.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 18:56

Oscar schreef:
Wat lief van je. Alles voor je lieve diertje he? <3

Bij Stoov hebben ze kussentjes, kruiken en plaids die oplaadbaar zijn, het werkt met een kleine accu. Je laadt 'm op en dan geeft ie lange tijd warmte af. Dus geen snoeren en draden, en ook geen knopjes waar hij per ongeluk aan kan zitten en ook geen oververhitting.
't Is een duur grapje maar dan heb je ook wel wat :)


Ja dat stoov kussen gebruiken wij op het werkin het verpleeghuis ook wel een katoenen kussen sloop omheen doen ivm de haren! Ik denk dat hij er heel blij mee gaat zijn *\o/* <3

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:07


Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 17:42

Zoiets heb ik al geprobeerd, maar daar durft hij niet in.

Ik heb inmiddels een electrische kruik gekocht. Wat een topding. Word echt goed warm en blijft echt uuuuiuurwn warm. Ik stop het in z'n favoriete fleecedeken.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:20

Zijn er geen warme truitjes voor katten.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:23

Ik zoek voor onze kouwelijke chronische snuif siamees ook iets dat haar goed warm houdt.
Waar ze kan ligt ze strak op of tegen de verwarming aan..

Chinas

Berichten: 819
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:27

Ik heb een kruik gekocht (voor mezelf) met een gigantische dikke hoes er om heen. Ik laat water koken en dan een paar minuten afkoelen voordat ik het er in doe. Hij wordt niet heet door de dikke hoes. Ik gebruik hem zelf in bed en als ik de volgende ochtend wakker wordt is hij nog steeds warm. Ik zit er zelf ook aan te denken om nog een 2e aan te schaffen voor mijn kat. Is zoiets misschien iets voor je?
Ik zag op zooplus trouwens ook kussen die opwarmen door lichaamswarmte. Ik weet niet wat de kwaliteit hier van is, maar zag er leuk uit.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:08

Ik zoek ook nog iets voor mijn katten. Ze zitten nu op de vensterbank met de kachel aan, maar als we weg zijn wil ik ze ook wat warmte kunnen bieden. Het liefst iets plaats zodat ik dat op de vensterbank kan leggen. Ik zit al te kijken voor een warmtedeken maar mag je die dubbelgevouwen aan zetten?

Knikmops57
Berichten: 192
Geregistreerd: 12-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:21

En een ouderwetse rubber warmwater kruik in een hoes?

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:23

Ja ik wil iets wat gewoon 24 uur lang aan kan staan :P

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kat warmhoudplaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:30

Mijn ervaring is dat als je allemaal kussentjes en andere dingen gaat aanschaffen om de dieren warm te laten houden ze overal gaan liggen behalve op die dingen :')