Welk tuigje voor kitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Welk tuigje voor kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 22:49

Een tijdje geleden plaatste ik een topic over een kitten die ik overnam van een collega. In dat topic vertelden ook veel bokkers over hun katten die ze aan een tuigje hebben.

Inmiddels is de kitten een ruime maand bij ons en hebben we haar al gewend aam een tuigje.
Ik had een ontsnappingsproof tuigje besteld via Etsy van Meggytrails met drie bevestigings banden, maar deze is helaas nog iets te groot. Als we met haar de trap af lopen in de flat gaat haar pootje er steeds door, waardoor het tuigje scheef komt te zitten. Hierdoor durven we nog niet met haar naar buiten. Het tuigje was flink aan de prijs dus ik hoop dat ze hier nog ingroeit.

Nu dan de vraag welk tuigje geschikt kan zijn voor een kitten van 5 maanden, welke niet al te duur is. Ik ben denk ik vooral opzoek naar iets van een harnas en geen dunne bandjes waar ze met haar pootjes achter langs kan. Ze doet geen pogingen tot ontsnappen uit het tuig dus wat dat betreft is ze wel braaf.

Ik hoor graag tips of linkjes etc.

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Welk tuigje voor kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 18:37

Up

jojoleinee

Berichten: 2676
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Welk tuigje voor kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 19:06

Om even tijd te overbruggen zou ik kijken naar een simpel H-tuigje. Niet 100% ontsnappingsproof, maarja, welk tuigje wel. Ik ben benieuwd naar je tuig van Etsy, of dat inderdaad ontsnappingsproof is.

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Welk tuigje voor kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 19:35

Ja ik denk dat ik dat maar ga doen dan. We zijn heel zuinig op haar dus we willen graag voorkomen dat ze perongeluk kan ontsnappen. Zo'n eenvoudig H tuigje vinden we wat spannend maar deze is nu ook te spannend omdat hij nog te groot is.

Gaat om dit tuig
https://www.etsy.com/nl/listing/1255713 ... erstelbaar

Is ook een soort H tuig maar dan ook een stukje tussen de voorpoten over de borst en een extra band over de buik. Ze is er al wel helemaal aan gewend maar we hebben de kleinste maat besteld en hij zit dus nog te los.