Ervaring met 2 poezen tegelijk sterilliseren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Ervaring met 2 poezen tegelijk sterilliseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 13:05

Ik heb 2 kittens van 5 maanden oud. Met 6 maanden wil ik ze laten sterilleseren (of casteren?), zodat ze ook naar buiten kunnen.

Hebben mensen ervaring met 2 tegelijkertijd steriliseren? Dat lijkt me het handigst, omdat ze beide erg actief zijn en met elkaar spelen, dan zijn ze tegelijk suf. Of is het juist handiger om omstebeurt te doen?

Ik hoor graag jullie ervaring!

xPearl

Re: Ervaring met 2 poezen tegelijk sterilliseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:07

Ik heb beide poezen ook tegelijk gedaan. Eigenlijk nooit aan gedacht om ze apart te laten sterilliseren. Ik vond het wel gemakkelijk idd. Beide nog wat suffig enzo, en ze werden redelijk samen tegelijk 'wakker'. Ik heb iniedergeval geen problemen ervaren. Heb ze wel beide in een eigen reismandje gedaan.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:27

Ik heb mijn katers ook tegelijkertijd gedaan,rond 6mnd

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:30

Ik heb mijn poezen toen ook tegelijk gedaan. Ook om te voorkomen dat degene die bij de da vandaan komt vreemd ruikt voor de ander. Samen uit, samen thuis werkte hier in ieder geval prima.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:31

Ja juist samen doen! Kunnen ze samen zielig en droepie zijn :(:)
Het is ook fijn voor ze bij de kliniek. Als ze het goed kunnen vinden met elkaar en je geeft dat aan, mogen ze wel samen in een hokje en hebben ze steun aan elkaar.

Als ze thuis zijn, wel even goed bij blijven. Niet dat de ene al fitter is en die de andere gaat lastig vallen. Ander voordeel is dat ze een kraagje om krijgen zodat ze niet aan de wonde kunnen likken, en in dit geval voorkom je ook dat ze aan elkaars wonde kunnen komen.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:38

Nyaleti schreef:
Als ze thuis zijn, wel even goed bij blijven. Niet dat de ene al fitter is en die de andere gaat lastig vallen. Ander voordeel is dat ze een kraagje om krijgen zodat ze niet aan de wonde kunnen likken, en in dit geval voorkom je ook dat ze aan elkaars wonde kunnen komen.

Bij mij kregen de 2 poezen niks om. Weet niet of dat normaal wel standaard is? Maar moet zeggen dat ze er hier wel goed afbleven en ik het elke dag een paar keek bekeek. Maar ik hoefde er niks mee/aan te doen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:44

Hier ook samen laten castreren. Ze waren een dagje zielig en daarna konden ze weer samen spelen.
Op die manier roken ze beiden naar de dierenarts en was de kans op vechten ook minder groot.

Ik heb ze toen samen in een reismand gebracht en gehaald. Dan hadden ze elkaar als steun.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:50

ja ik heb twee zusjes ook tegelijk laten stereliseren.
ging prima. ook samen in de reismand gedaan.
kraagje of wat dan ook nooit nodig gehad hoor, en ook niet dat ze bij elkaar aan de hechtingen zaten.
dus het kan prima :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 14:09

xPearl schreef:
Nyaleti schreef:

Bij mij kregen de 2 poezen niks om. Weet niet of dat normaal wel standaard is? Maar moet zeggen dat ze er hier wel goed afbleven en ik het elke dag een paar keek bekeek. Maar ik hoefde er niks mee/aan te doen

Bij katers is het inderdaad steeds meer normaal dat die geen kraagje oid mee krijgen. Bij poezen doen wij het altijd wel. Het risico is te groot als ze zich open wassen. Open, ontstoken wonde met AB is zieliger dan 2 / 3 dagen een kraagje om.
Als de eigenaar het niet om wilt doen, eigen keuze maar dan hebben ze in iedergeval het kraagje in huis mocht de kat er toch aan gaan zitten.
Als je ziet dat ze 's avonds laat tóch gaan likken kan er s ochtends, wanneer je een kraagje kan halen, al veel schade zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 17:07

Bedankt voor alle ervaringen, stelt me gerust!

Ze zijn al sinds hun geboorte samen en heel hecht, dus hebben ze denk ik ook steun aan elkaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 17:15

Ik heb mijn twee katers ook samen laten castreren op leeftijd van 7 maanden. Hadden ze ook een beetje steun aan elkaar met vervoeren en binnenkomst bij de dierenarts. Plus beide lekker rustig de eerste dagen thuis.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 17:50

Hier ook altijd beide tegelijk gedaan :) Ging altijd goed.

Laatste 2 waren 1 kater en een poes, dus de kater vroeg laten helpen en de poes iets later. Dit omdat het met katers minder ingrijpend is dus dachten we lekker makkelijk. Poesje wouden we echt dat ze rond 6-7 maand was. Ging ook goed, maar bij thuiskomst van de kater rook deze anders, andersom toen ook. Even blazen meer niet.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:04

Ik heb mijn katers ook samen gedaan, toen ze ongeveer 8 maand waren. Bij ons in kliniek kreeg je dan 'groepskorting'. Ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om het niet samen te doen.