Airtag bij katten wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Airtag bij katten wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 22:09

Hoi,

Ik lees in diverse topics dat sommige bokkers een AirTag hebben aangeschaft voor hun kat maar niet hoe ze werken.
Inmiddels hebben wij deze ook bewust aangeschaft voor de kat, maar hoe werken ze nou eigenlijk precies?

Ik kom er met Google niet echt uit. Ja hij is geïnstalleerd op onze telefoon, we zien de airtag en waar de AirTag zich voor het laatst zich bevond paar uur geleden.
Wij wonen 1 km van de stal af waar de kat woont. Dus de telefoon is niet continu bij de AirTag. Maar wat als de kat nou gaat buurten ergens? Hoe vinden we dan de AirTag/kat terug? Toch niet om het hele dorp af te lopen tot we signaal opvangen :+

Dus we zijn graag benieuwd naar jullie ervaringen in specifiek de AirTag en hoe ze werken. :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:24

Ik les even mee naar waar ik begreep moet de airtag in de buurt van een iPhone zijn om contact te kunnen maken. Zolang er geen iPhone in de buurt is zal je hem dan ook niet kunnen vinden. Correct me if I’m wrong maar het werkt dus niet als gps.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:32

XxDiandraxX schreef:
Ik les even mee naar waar ik begreep moet de airtag in de buurt van een iPhone zijn om contact te kunnen maken. Zolang er geen iPhone in de buurt is zal je hem dan ook niet kunnen vinden. Correct me if I’m wrong maar het werkt dus niet als gps.

Er moet inderdaad iets van een iphone in de buurt zijn. Bereik van airtag is 80-100 meter.

Dus als je ergens in de polder woont en er is geen iphone in de buurt zal de airtag niet opgepikt worden.
Je hebt er dan ook niet veel aan.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 22:40

Lizz schreef:
XxDiandraxX schreef:

Er moet inderdaad iets van een iphone in de buurt zijn. Bereik van airtag is 80-100 meter.

Dus als je ergens in de polder woont en er is geen iphone in de buurt zal de airtag niet opgepikt worden.
Je hebt er dan ook niet veel aan.

Wij wonen in de bebouwde kom van dorp. Kat buurt tegenwoordig daar ook in een woonwijk. We hebben hem al kunnen ophalen in asiel omdat meneer daar ergens gevoerd wordt.

Maakt het nog uit dat het niet jou iPhone is? Maar gewoon een willekeurige iPhone van iemand anders? En verschiet dan de locatie in mijn “zoek mijn” app?

8nnemiek

Re: Airtag bij katten wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 00:26

Inderdaad, elke iphone werkt, dat hoeft niet je eigen telefoon te zijn. Ook als er iemand met een iPhone langs loopt of rijdt zal de locatie worden geüpdatet. Als de kat in de woonwijk loopt dan heb je kans dat je hem daar wel continu kan volgen.