Hoihoi,
Onze poes Lily had afgelopen zaterdag een heel klein rood plekje op haar buik (echt maar 1 mm) en daaromheen was een plekje van anderhalve centimeter kaal. Heel even aangekeken, en toen bleek dat het zondagavond iets groter was geworden maandagochtend de dierenarts gebeld. Oorspronkelijk stond er een afspraak voor donderdag gepland, maar tot onze grote schrik was de plek vanochtend veel groter geworden; haar hele onderbuik is inmiddels kaal. Weer gebeld, en vanochtend konden we terecht.
Allereerst wil de DA uitsluiten dat het iets met haar blaas is voordat we gaan denken aan allergieën. Ik zit dus nu heel vrolijk naast de katkor tot poeslief er een plasje in doet.

Maar. Zojuist viel me voor het eerst op dat ze zich ook open begint te krabben aan haar kop. Dat doet me vermoeden: toch een allergie? Maar: waarvoor in godsnaam? Er is niets veranderd in het voer, de huissituatie of planten die erbij zijn gekomen (kauwt ze sowieso niet op).
Ik ben benieuwd of hier ervaringen mee zijn. We zijn erg bezorgd en gaan er uiteraard alles aan doen om dit zo snel mogelijk te stoppen.
Zo begon dat hele kleine plekje overigens:

Zo was het gisteren:

Zo is het nu:

En dit begint nu op haar kop:

Kortom, het wordt snel erger. Ik probeer vandaag nog het urinesample in te leveren.
Dit is de patient, overigens: