Hoe van vlooienplaag afkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Hoe van vlooienplaag afkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 14:14

Ik heb even wat succesverhalen nodig want ik ben echt wanhopig inmiddels :=

Hoelang duurde het eer jullie van de vlooien af waren en wat was uiteindelijk datgene wat het beste hielp?

1,5 maand terug had onze hond een paar vlooien na een logeerpartij. Advantix pipet gedaan. Goed gezogen. Mandjes in de was en stoomreiniger op het kleed. Huis gesprayd.
Maar toen kregen de katten ze ook.
En dus werd het de hele dag door kammen kammen kammen.
Inmiddels hebben ze ook een seresto band om. Niet echt het idee dat dat helpt.
Gister onze hond gewassen met vlooienshampoo en toen vonden we wel 5 dooie vlooien. Maar ook weer 10 levende. Ik denk dat ik er alleen deze week al een stuk of 40 vanaf heb gehaald |( En heb er ook al 1 uit m’n eigen haar gehaald :brr:
M’n hond heeft ook een dikke, lange schaamhaar-achtige vacht en kammen gaat dus bij haar lastiger dan bij de katten.

Hoe komen we ooit van die poedersuiker beesten af -O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:16

Heb je je huis ook al goed behandeld? Spray langs alle plinten enz.

Edit niet goed gelezen, ja dus. Ik zou het nog een keer herhalen en anders misschien een professional inschakelen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 14:20

zonnebloem18 schreef:
Heb je je huis ook al goed behandeld? Spray langs alle plinten enz.

Edit niet goed gelezen, ja dus. Ik zou het nog een keer herhalen en anders misschien een professional inschakelen.

Ja we hebben de spray voor het laatst afgelopen zondag gedaan. Ook in de plinten enzo.

Professional zat ik ook al aan te denken maar dan moet je neem ik aan het huis uit en ik kan nu nergens naartoe met m’n vlooienbalen :=

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:26

Wat bij ons vorig jaar hielp was een pil tegen de vlooien, niet Bravecto maar het merk wat 1 maand werkt.
Maanden last gehad van vlooien, ook huis een paar maal gesprayd, gestofzuigd en steeds opnieuw kleedjes wassen.
De vlooien zaten duidelijk alleen op de hond, want toen ze de pil gehad had waren de vlooien in no time weg.
De Seresto band hielp hier niet tegen de vlooien, alleen tegen teken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:26

Pipetten en echt allemaal om de 4 weken en dat minstens een 8-tal maanden volhouden. Hier zo vanaf geraakt op aanraden dierenarts

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:37

Wat bij mij heeft geholpen was 3x per dag stofzuigen elke dag. (Inclusief bank stoelen bed)

3x per dag kammen

En ook nog eens 1x in de week met die vitastyle spray sprayen.

Ben er bijna 3 maand mee bezig geweest.

Owja en kleding zo snel mogelijk wassen
Elke week honden kussenslopen wassen
Elke week beddengoed wassen

Owja en vloerkleed bij ons hebben we maar weg gegooid

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 14:42

Pandameisje schreef:
Wat bij mij heeft geholpen was 3x per dag stofzuigen elke dag. (Inclusief bank stoelen bed)

3x per dag kammen

En ook nog eens 1x in de week met die vitastyle spray sprayen.

Ben er bijna 3 maand mee bezig geweest.

Owja en kleding zo snel mogelijk wassen
Elke week honden kussenslopen wassen
Elke week beddengoed wassen

Owja en vloerkleed bij ons hebben we maar weg gegooid

Ik ga het vloerkleed ook maar weggooien. Wel balen, want net een paar maanden geleden gekocht. :=

Hoe kunnen zulke kleine beesten zo ontzettend veel ellende veroorzaken. Ik geniet er elke keer van als ik zo’n motherfucker in tweeën trek ~~}>

Nyaleti

Re: Hoe van vlooienplaag afkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:53

Ik zou de Serestoband even af doen en de katten behandelen met Stronghold of Credelio.
Even met de dierenarts overleggen hoe lang er tussen moet zitten na het afhalen van de band en opnieuw behandelen.
Hond ook direct weer behandelen nadat de maand om is.
Alles ook 2x ontwormen met 2 weken tussentijd.

2x per dag grondig stofzuigen. Zak direct dichtknopen en weggooien. Kleedjes etc vaker wassen, 2x per week. Zelfde met een stoomreiniger, ook regelmatig gebruiken.

Je hebt een vlooienbom waar ik goede dingen overhoor alleen ik weet niet hoelang je dieren dan niet in huis mogen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:55

Esther schreef:
Wat bij ons vorig jaar hielp was een pil tegen de vlooien, niet Bravecto maar het merk wat 1 maand werkt.
Maanden last gehad van vlooien, ook huis een paar maal gesprayd, gestofzuigd en steeds opnieuw kleedjes wassen.
De vlooien zaten duidelijk alleen op de hond, want toen ze de pil gehad had waren de vlooien in no time weg.
De Seresto band hielp hier niet tegen de vlooien, alleen tegen teken.

Credelio?

Dat heeft bij mij echt goed geholpen. Samen met 1x goed sprayen was ik er vanaf eigenlijk. En hier zaten ze ook op je als je rustig op de bank zat...

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:56

Bij mij heeft Stronghold ook erg goed geholpen bij de katten. Dit moet je alleen wel bij een dierenarts aanvragen/kopen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 15:14

Ik zal maandag even de dierenarts bellen voor vlooienspul. En de band afdoen. In een ander topic zag ik dat mensen juist fan waren van die band dus daarom die gekocht.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:58

Hoe strak heb je de seresto om? Die moet wel zodanig strak dat er maximaal 2 vingers tussen kunnen.

Helaas kan het zeker wel even duren voordat je van de vlooienplaag af bent. Geef het ook even tijd, vooral ook als je besmetting hebt vanuit de omgeving. Raadzaam om die ook zeker mee te behandelen. Ik zou nog niet gelijk de band weg doen en met iets anders beginnen. Ook andere dingen zijn geen wondermiddelen en ook dat heeft tijd nodig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:09

De tot nu toe genoemde middelen helpen helaas niet of niet afdoende. Het beste kun je bij je DA vragen om Nexguard Combo. Voor alle andere middelen zijn vlooien inmiddels resistent. Verder een keer je huis van boven naar beneden inspuiten en een half dagje alles dichthouden (uiteraard huisdieren NIET in huis laten). Dan alles tegen elkaar openzetten en goed, echt goed stofzuigen. Daarna stofzuigerzak in de container gooien. Met vier weken alle dieren nogmaals met Nexguard behandelen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 17:26

Waar haal je die info vandaan Shenavallie? Fipronil ja, Vectra steeds meer. Maar de andere merken heb ik nog helemaal niks over gehoord dat er resistentie is.
En ik ben paraveterinair dus zou die informatie dan al wel snel voorbij moeten zien komen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 17:33

Eerst goed stofzuigen, overal tegenaan 'bonken', dan sprayen met bijv. Omgevingsspray van Beaphar.
Je hebt van hun ook Vlo Kill tabletjes. Dan vallen alle op dat moment levende vlooien dood van het dier af. Dit kan icm de vlooienpipet
En elke maand een nieuwe pipet geven en volhouden. Helaas kom je er niet zo makkelijk vanaf, maar je moet echt goed volhouden. :j

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 17:37

Je kan bij je DA ook informeren over Vectra 3D en Vectra Felis, deze werken niet alleen dodend voor vlooien en teken ook maar werend. En inderdaad alles wassen, stofzuigen en dan de kamers met oa de Indoor-X spray behandelen... vlooienplaag is vreselijk!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:16

Ik kreeg een soort snoepje van de Dierenarts. Daarmee zijn ze 3 maanden vlooivrij.

En het werkt echt fantastisch

Heb alleen geen idee meer hoe het heet.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:22

Honden en katten wassen met groene Dreft. Iets in de dreft hebben vlooien een behoorlijke hekel aan. In huis ook alles zo goed mogelijk afnemen en goed stofzuigen. Meer kun je zelf helaas niet doen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:32

Heb je het hele huis gesprayed was altijd de eerste vraag die wij in de winkel stelde. Je dieren komen niet overal, maar wij lopen de eitjes zelf rond.

Alles sprayen, ruimte half uur luchten, paar dagen niet stofzuigen want anders zuig je ook de spray weg. Pippetten volhouden iedere 4 weken. De cyclus moet ergens onderbroken worden. Sprayen is iedere 6 weken. Op alle donkere en onbeloopbare plekken zoals onder kasten, onder bed, plinten, kieren alles.

Je kan eventueel vlo kill tablet naast een pipet geven. Die werkt maar effies en kan als een soort magneet werken.

Verder niet teveel gekke dingen doen. Het is niet in een vingerknip opgelost, de cyclus moet doorbroken worden. Als de vlo geen bloed meer bij t huisdier kan drinken, plant t zich ook niet voort. Met een goede pipet wordt de vlo al versuft als ze op t huisdier komen. Let wel op, huisdier moet 48u droog blijven na toedienen van pipet en bij voorkeur een periode niet zwemmen.
Beter een pipet zodat de vlo niet hoeft te bijten wat met een tablet wel moet gebeuren. Vlooienbeet kan 6 weken na jeuken..

Moet zeggen dat ik hier altijd na één keer behandelen vlo vrij was. Het moet jou dus ook lukken :)

Edit: Ohja, wil je iets in een vuilniszak doen, spray dan de randen in voor t dichtknopen. Dat maakt eensoort barriere :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 18:35

Katten wassen is nog niet zo makkelijk. De laatste keer had m’n man meerdere kunstwerken op z’n benen erbij gekregen :+
Hond heeft er ook een hekel aan maar ondergaat het gelukkig wel. De vlooienshampoo is wel het eerste waarbij ik ook echt daadwerkelijk dode vlooien heb gezien.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:47

Shenavallie schreef:
De tot nu toe genoemde middelen helpen helaas niet of niet afdoende. Het beste kun je bij je DA vragen om Nexguard Combo. Voor alle andere middelen zijn vlooien inmiddels resistent. Verder een keer je huis van boven naar beneden inspuiten en een half dagje alles dichthouden (uiteraard huisdieren NIET in huis laten). Dan alles tegen elkaar openzetten en goed, echt goed stofzuigen. Daarna stofzuigerzak in de container gooien. Met vier weken alle dieren nogmaals met Nexguard behandelen.

Vlooien zijn helemaal niet resistent, is een verkooppraatje van de dierenarts en nog nooit bewezen door wetenschappelijke onderbouwing.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:48

En vooral je stofzuigerzak ontvlooien.
Hier zitten eitjes en alles in die tot ontwikkeling komen

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:09

Vooral de omgeving behandelen. Google eens op vlooienbom. Dat spul werkt echt,maar is wel zooi.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:38

Ik weet niet hoe duur je vloerkleed was en of hij het waard is, maar er zijn bedrijven die kleden professioneel reinigen.
Dat is alleen niet goedkoop.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:41

Hoe ik er ben afgekomen

Is een kaarsje in een bakje met zeepsop savonds neerzetten.

Bij alle dieren pippet stronghold gebruiken. Die pippeten van de dierenwinkel werken gewoon niet.

Heb mijn kleden weggegooid en de krabpaal behandeld met indoor x spray.
Ook de vloeren kieren gaten behandeld met die spray.
De kamers dicht gehouden en in de dichte kamers de kaarsjes met zeepsop neerzetten

En iedere keer 4 x per dag kammen bij alle dieren.

Ik werd helemaal gek van die beesten maar ben er zo vanaf gekomen.

Nu doe ik preventief de katten kammen om de 3 weken met een vlooien kam.
Gewoon om er zeker van te zijn om niet nog een keer zon plaag te krijgen.