Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mika11 schreef:Mijn ene hondje heeft ook allergieën (atopie, dus allergieën voor voeding maar ook voor omgeving zoals grassen, pollen etc)
Hij is getest bij Nextmune in Lelystad.
Je hoeft daar niet zelf heen, want de dierenarts neemt wat bloed af bij je hond en stuurt het daar dan heen.
En via de dierenarts krijg je dan de uitslag van de allergie test.
Bij Nextmune wordt het getest op allergenen, dus overgevoelig voor omgevingsstoffen zoals mijten, pollen, grassen etc, en dan krijg je daar een volledige uitslag van.
Maar je kan ook op voedingsallergie laten testen, dat heb ik toen ook erbij gedaan.
Voedingsallergie is denk ik niet 100 % betrouwbaar want het is zo complex, maar toch wel enigszins heb ik er een houvast aan gehad wat ik mijn hond geef.
Neonlight schreef:http://www.ffdomenie.nl/
Uitgebreid allergie onderzoek door middel van haaranalyse. Daarmee wordt ook naar algeheel gestel van de hond gekeken. Als de jeuk ergens anders vandaan komt kan dat er ook uit komen. Heeft mijn hond heel goed geholpen. Kosten zijn niet heel hoog, uitslag gaat via telefonisch consult als je niet in de buurt woont. Zit wel een wachttijd op het insturen van haar, wanneer je eenmaal aan de beurt bent om in te sturen heb je de uitslag in een weekje.
petitparis schreef:Sommige honden zijn niet zozeer allergisch aan bepaalde eiwitbronnen, maar wel aan het purine/eiwitgehalte. In het geval van allergie is 1 hap van een bepaald eiwit voldoende tot reactie waarentegen gevoeligheid voor purines pas toont bij een teveel. Laat kip nu toevallig een purinerijke eiwitbron zijn.
Ik weet honden die op aanraden van een holistische arts tijdelijk vegetarisch gevoerd moesten worden en daarna met kleine beetjes terug vlees mochten krijgen en nadien volledig van hun jeuk verlost waren. Zelf heb ik er ook eentje lopen die niet te veel vlees mag krijgen of ze heeft jeuk. Dus ze krijgt extra groentjes (vulling) en rijst om op gewicht te blijven.