Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doubtless schreef:Brainless schreef:Het nadeel van de de airtag is dat er een IPhone in de buurt moet zijn om de bluetooth op te vangen.
Ik kan gewoon op afstand zien waar de airtags zich bevinden?
8nnemiek schreef:Maar ze gaan heel lang mee op een batterij (meer dan een jaar) en als de Airtag een locatie te pakken heeft dan kun je er naartoe gaan en van daaruit met je eigen telefoon de exacte locatie vinden.
Vanillia schreef:8nnemiek schreef:Maar ze gaan heel lang mee op een batterij (meer dan een jaar) en als de Airtag een locatie te pakken heeft dan kun je er naartoe gaan en van daaruit met je eigen telefoon de exacte locatie vinden.
Toch even een side-note, hier gaan ze echt geen jaar mee op een batterij. Ik moet de batterijen iedere paar maanden vervangen. Ik gebruik ze voor mijn autosleutels en portemonnee, scheelt een hoop stress als ik 1 van de 2 weer eens niet kan vinden
8nnemiek schreef:Mijn ervaring is dat bijna overal wel mensen met een iPhone rondlopen of langsrijden.
Margreet schreef:Maar wat heb je eraan om te weten dat een dier daar geweest is? Je wilt z'n actuele positie lijkt me. Opgesloten (of dood) heeft dat zin, aan de wandel is het nutteloos. Het is beter dan niks, maar er zijn echt effectievere oplossingen.
8nnemiek schreef:Een actieve tracker is groot en zwaar en je moet de accu vaak laden. Is maar net wat je handig vindt natuurlijk.
Als je ziet dat je kat 5 minuten geleden op een bepaalde plek was dan heb je hem zo gevonden. Een kat die verstopt zit kun je vrij makkelijk vinden met een airtag, misschien nog wel makkelijker dan met een tracker omdat die je op de meter nauwkeurig laat zien waar de airtag zich bevindt, inclusief pijltjes naar de goede richting.
dorothea schreef:Voor één van onze katten willen we - omdat we binnenkort gaan verhuizen - een air-tag van Apple proberen. Het ziet er beter uit dan die grote trackers waarmee ik katten zie lopen maar werkt het ook?