Kipfilet voeren aan een kat (kitten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kipfilet voeren aan een kat (kitten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 20:30

Ik heb sinds een week of 6, 3 kittens in huis, naast mijn 3 andere katten.

Een van hen is geen natvoer-fan. Ik voer als droge brokken deze, staan de hele dag tot hun beschikking, en als natvoer animonda carny, rosie's farm. Whiskas vindt ze ook niets, gourmet-veel-te-dure-kleine-blikjes ook niet..

Heb nu runderhart, zalm en tonijn geprobeerd, maar ze mot het niet.
En toen kwam de magische kipfilet... Smullen als een baby aan de t***

Ben ik nu de ultieme crazycatlady als ik haar elke avond kipfilet voer? Heeft ze dat nodig?
Of stel ik alleen mijzelf gerust?

Qua financiën maakt het mij niet uit, dat vooropgesteld. Maar wil graag wel weten of ik echt beyond CCL doe, of dat het het beestje wel de bouwstenen geeft die ze nodig heeft.

Zeurkont in kwestie, Miepje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

( Wellicht had ik haar beter geen Miepje moeten noemen :Y) )

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:08

Als jij je daar beter door voelt lekker doen toch. Nodig heeft ze t niet als ze gewoon volwaardige brok krijgt. Geldt voor alle katten natuurlijk, al zullen ze er inmiddels wel aan gewend zijn dus stoppen is net zoiets als ineens besluiten dat ze niet meer op bed mogen slapen. Dat accepteert een kat ook niet zomaar haha

Ik vind elke avond een ijsje ook lekker, maar nodig heb ik t niet ;-)
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 25-08-23 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:09

Google eens op kvv voor katten en er gaat een wereld voor je open. (Kant en klaar vers vlees)

Mijn hond krijgt ook alleen maar kvv, niks geks aan.
Voor katten is het belangrijk dat ze ook hart krijgen ivm taurine dat ze zelf niet kunnen aanmaken en dus wel in hart spiervlees zit.Dus alleen kipfilet is niet genoeg.

Voerwijzer.com veel info ook.

kiwiwitje

Re: Kipfilet voeren aan een kat (kitten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:11

Je zou kunnen kijken of ze natvoer(zoals die animonda bijv) wel gaat eten als je de kipfilet erbij doet. Of een beetje natvoer onder de kipfilet.
Ik heb hier een ex zwerver die met vlagen haar kvv weigert. Die koop ik dan om door er een beetje natvoer op te smeren.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:33

Animonda en Rosie’s trekken ze hier de neus voor op. Hier eten ze graag, alles van shesir, Almo nature, maar dat ligt per kat wel aan de smaak. Zeevis doet het meestal wel goed.
Ik vind het zelf heel belangrijk om wel natvoer te voeren. En die van mij lusten ook graag de Felix zakjes vis selectie in gelei, die krijgen ze af en toe (net als ik soms frietjes eet) Smolke heeft ook fijne paté, die gaan hier ook wel okay.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:41

Welk droogvoer voer je? Wel speciaal voor kittens? Goed droogvoer geeft t niet als ze geen natvoer eet mits ze goed drinkt. Kipfilet geven kan geen kwaad, zou het wel gekookt geven ( ook t kookvocht kunnen ze drinken)maar zou niet zoveel geven dat ze slecht van het droogvoer eet met alle kitten bouwstoffen. Vers voer zou idd een oplossing kunnen zijn als je die moeite wilt nemen maar dan ook kitten variant zoeken ze hebben echt wel extra's nodig, succes

Edit almo nature heeft ook kant en klare blikjes met kitten kipfilet als ik het goed zeg

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 22:00

Ik zou lekker overstappen op kvv. Wel even goed uitzoeken of het een complete kvv is met premix of voldoende diersoorten afwisselen. Je wil geen tekorten en al helemaal niet voor een diertje dat nog moet groeien. Bij afwisseling en een goede kvv zullen er geen tekorten ontstaan hoor. Hier worden mijn katten wild zodra er duif, fazant of hert op het menu staat. Vis en kip zijn het minst favoriet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 22:16

Ja je bent een crazy cat lady, nee ze heeft het niet nodig, maar laat die kitten lekker genieten <3 katjes verwennen is leuk :D

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 23:18

Haha, herkenbaar, hier ook 1 die ik ab-so-luut niet aan natvoer krijg.
Van kitten af aan al niet. Of duur of goedkoop... nope, nada, niente.
Omdat ik toch wil, dat ze iets meer vocht krijgt ben ik toen begonnen met vis koken.
Nu heb ik hier 4 (Si-) beren dus naast onbeperkt droogvoer wordt hier iedere avond een visje gekookt. Of koolvis of panga of tialpia ... dat verdeel ik dan op 2 schotels, de andere 2 worden gevuld met natvoer
Af en toe kook ik ook eens een kipfilet, dat gaat bij allen goed in.
Dus nix crazy... maar gewoon cat-lady , haha

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 23:33

Fijn hè die kieskeurige katten, ik heb hier een vuilnisbak en een die eigenlijk niks eet maar wel vet is :roll:

De kieskeurige hier eet ook alleen kip en bij hoge uitzondering tonijn uit blik. Maaaarrrr, die almo nature die hier genoemd wordt is de enige vorm van natvoer die hier na enorm veel uitproberen ook goed gaat! Wel alleen de kip smaak want al het andere hoeft madam niet, ook niet de kip-mixen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 00:35

Mijn katten en kleine hond raken nat voet niet aan van geen enkel merk. Ik kook kip, kalkoen, kangaroe en rund gehakt, afwisselend. Ik meng daar afwisselend orgaanvlees, groente, fruit en vis in. De katten vinden sardines in blik op waterbasis heel lekker. Het hondje heeft liever een keer een ei ipv vis.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 03:21

Hier krijgen ze elke week wel een avond kipfilet. Als ik zin heb kook ik het, anders gewoon rauw. (Meestal )
1 van de 3 eet geen nat voer, de ander lust alleen maar 1 bepaalde smaak, en dan een paar hapjes, en alleen als je geluk hebt.
Kipfilet eten ze alle 3 graag.
Nodig? misschien niet. Lekker? Ja.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 09:51

Eet ze de brokken wel?

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:30

Ha deze katten hebben een butler i.p.v. personeel. :D

Hier een die geen pate moet maar brokjes met gelei, rauwe ganzenborst (krijg af en toe een gans van een jager) absoluut niet gekookt. Gelukkig de goedkopere merken blikjes en een goed merk brokjes. O ja ook 2 x daags een slokje kattenmelk. Daarnaast zijn wij portier, vind meneer veel makkelijker dan via het kattenluik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:16

herr_balou schreef:
Eet ze de brokken wel?

Ja, die eet ze prima :)

Ze groeit ook lekker, ze slaapt, rent, ravot, kluitert, niets mis mee.

Maar ben gewoon ook een Miepje, 4 stuks doen de grote "We-gaan-dood-van-de-honger-show" als ik thuis kom/ben ( In het weekend begint deze musical rond 16:15 :+ ) En madam zit dan op de eettafel vol verwachting mee te kijken, maar een bakje warm-eten blieft ze niet.

Overigens wel mijn kipnuggets opvreten, gisteraaf.. Wordt dit zo'n frituur-kind kat :D ?

Heb nu almo besteld, we gaan het zien. En anders droge brok, Loeder doet het er ook prima op.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:35

Natasja71 schreef:
Google eens op kvv voor katten en er gaat een wereld voor je open. (Kant en klaar vers vlees)

Mijn hond krijgt ook alleen maar kvv, niks geks aan.
Voor katten is het belangrijk dat ze ook hart krijgen ivm taurine dat ze zelf niet kunnen aanmaken en dus wel in hart spiervlees zit.Dus alleen kipfilet is niet genoeg.

Voerwijzer.com veel info ook.

Maar TS voert brokken als hoofdvoeding, althans dat haal ik uit de openingspost. Dat is volledig en dus is er, om compleet te voeren, geen natvoer of kvv nodig. Voor het vocht is het wel heel verstandig om natvoer (of kvv) bij te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 20:20

'S morgens brok (staat de hele dag tot hun beschikking) 's avonds natvoer.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 20:35

Wij hebben een oude kat jaren op rosbief en kipfilet gehad, dus nee ik vind je niet raar. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 20:50

Ik moest echt even zoeken op je eerste foto waar de kat zat :')

En nee hoor, als je kat genoeg voeding uit de brokken haalt kun je daarnaast prima kipfilet voeren :D
En so what als dat je een crazy cat lady maakt, als de katten maar niks te kort komen toch :P

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:41

Nielojram schreef:
herr_balou schreef:
Eet ze de brokken wel?

Ja, die eet ze prima :)

Ze groeit ook lekker, ze slaapt, rent, ravot, kluitert, niets mis mee.

Zolang ze goed van de brokken eet is het voedingstechnisch in elk geval geen probleem. Én als jij het leuk vindt om haar te verwennen met een stukje verse kip moet je het vooral doen. Misschien vindt ze andere verse dingen qua vis (max. 2x p/w) en vlees ook lekker. Of een eitje of eendaagskuiken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:52

Onze vorige kat wilde ook geen natvoer. Dus ook niet meer gegeven. Als je een goede brok geeft hebben ze het niet nodig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:00

Onze katers zijn bepaald geen alleseters maar doen een moord voor de almo kipfilet blikjes. En gedroogde kippenhartjes die je als snoepjes kan geven.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 11:47

Ik heb het een tijdje lang gevoerd omdat ik graag biologisch wil voeren aan mijn katten. Gewoon als dagelijkse extraatje. Op een gegeven moment waren ze er op uitgekeken, dus ben ik er weer mee gestopt.