Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Ivm vuurwerk heb ik ooit bij Martin Gaus een cd gekocht (met allerlei geluiden, en ook zo'n zeven minuten vuurwerk).
Bij alle jonkies laat ik het geluid hééél zachtjes een paar keer horen, bijvoorbeeld als je hond vrolijk aan het spelen is. Kan gerust al in september en oktober.
Als je zeker weet dat ze compleet gewend zijn aan de minimale geluidssterkte, zet je het ietsje harder.
Als alles goed is, intereseert dat je dier totaal niet.
En dan langzaam opbouwen naar een knal die een beetje als knal klinkt.
marleen_usar schreef:Vuurwerk geluiden binnen af spelen heeft niet altijd zin, hier horen ze het niet binnen en buiten zijn ze weer in paniek als ze het horen.
Talida schreef:Wintu schreef:Hoe lang is het hondje al bij je?
Vanaf zondag. Dus sowieso geen rush oid, snap dat ze moet wennen maar als ik dr daarin ergens mee kan ondersteunen doe ik dat natuurlijk graag
Janneke2 schreef:marleen_usar schreef:Vuurwerk geluiden binnen af spelen heeft niet altijd zin, hier horen ze het niet binnen en buiten zijn ze weer in paniek als ze het horen.
'Het is wat het is' - met een cd en "correct gebruik" kun je een dier aanleren dat het geluid van een voetzoeker etc. niet eng is.
(Het liefst bij een jonkie dat nog nooit oudjaar heeft meegemaakt.
... zit er al een trauma is het veel lastiger.)
De cd bereid het dier niet voor op de lichtflitsen en de geur.
... en ieder hard geluid kan pijn aan het oor doen met alle gedoe van dien.
Hettieheks schreef:Dat is ongelofelijk kort! Rechtstreeks uit het buitenland of vanuit een gastgezin?
Ik zou niet gaan trainen. Laat je hond eerst aarden en ga niet direct beginnen met ondersteunende middelen. Leer elkaar kennen.
Er zijn heel veel leuke online cursussen te volgen bijv; de eerste 100 dagen met je buitenlandse hond van Michel Berendsen, eigenaar zwerfhonden school.
Of goed op weg met je buitenlandse hond van Nina van Tilbeurgh.
Hier zijn zoveel mensen met zoveel verschillende meningen. Daar raak je mogelijk van in de war.
Mocht je hond bij een degelijke stichting vandaan komen heb je als het goed is ook dergelijk advies gehad
Talida schreef:Wintu schreef:Hoe lang is het hondje al bij je?
Vanaf zondag. Dus sowieso geen rush oid, snap dat ze moet wennen maar als ik dr daarin ergens mee kan ondersteunen doe ik dat natuurlijk graag