Cbd of Bach voor onzeker rescue hondje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Cbd of Bach voor onzeker rescue hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 12:56

eigenlijk gaat het best goed hoor, maar ze vindt alles zo spannend dat ik me afvraag of ik dr nog ergens in kan ondersteunen. En of dan cbd olie beter zou zijn of iet svab Bach rescue. Iemand ervaring mee?

venga

Re: Cbd of Bach voor onzeker rescue hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:24

Ik volg even. Onze hond is bang voor knallen buiten, zeker als het donker is.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 14:29

Ik kan uberhaupt nog niet echt buiten lopen dus vrees nu al voor december, maar goed

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:31

cbd doet niet veel aan gemoedstoestand want zit geen thc in, dus eerder thc of rescue idd...magnesium kan ook, gebruik ik ook voor onze hond

sensipharm geeft je ook goed advies, aanrader

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:34

Ik werk al jaren met bloesemtherapie en hele goede ervaringen mee, voor vuurwerkangst moet je het tijdig gaan geven.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:36

CBD kan heel goed voor angsten, alleen ga wel opzoek naar echt een goede kwaliteit cbd en niet die goedkope rommel. THC is giftig voor honden.

Ik gebruik ook CBD en oa CBN voormezelf en ik heb er echt baat bij, alleen niet van die goedkope merken.

https://wietoliepuur.nl/product/cannabi ... uisdieren/

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 20:42

Dank jullie wel!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:19

Ivm vuurwerk heb ik ooit bij Martin Gaus een cd gekocht (met allerlei geluiden, en ook zo'n zeven minuten vuurwerk).

Bij alle jonkies laat ik het geluid hééél zachtjes een paar keer horen, bijvoorbeeld als je hond vrolijk aan het spelen is. Kan gerust al in september en oktober. :)

Als je zeker weet dat ze compleet gewend zijn aan de minimale geluidssterkte, zet je het ietsje harder.
Als alles goed is, intereseert dat je dier totaal niet.
En dan langzaam opbouwen naar een knal die een beetje als knal klinkt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:31

Ik werk binnen mijn holistische praktijk veel met Bach bloesem (naast andere energetische behandelingen) en heb er goede ervaringen mee. je moet wel kijken dat je de juiste bloesems neemt in geval van Bach. Een behandelaar kan dat bepalen (aan de hand van symptomen of zoals ik het bijv doe in combi met de pendel). Heb ook veel goede resultaten behaald bij dieren met readings, dus dat het dier kan aangeven waar de angst zit/ vandaan komt en wat er aan gedaan kan worden mbt bach of andere mogelijkheden. Wil je meer info mag je altijd PBen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:09

Bach rescue remedy werkte voor mijn hond die bang was van onweer en vuurwerk super goed. Is voor alles wat met angst en paniek te maken heeft dus dat zou ik zeker proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:11

Janneke2 schreef:
Ivm vuurwerk heb ik ooit bij Martin Gaus een cd gekocht (met allerlei geluiden, en ook zo'n zeven minuten vuurwerk).

Bij alle jonkies laat ik het geluid hééél zachtjes een paar keer horen, bijvoorbeeld als je hond vrolijk aan het spelen is. Kan gerust al in september en oktober. :)

Als je zeker weet dat ze compleet gewend zijn aan de minimale geluidssterkte, zet je het ietsje harder.
Als alles goed is, intereseert dat je dier totaal niet.
En dan langzaam opbouwen naar een knal die een beetje als knal klinkt.

Klopt en op youtube vind je dit ook :)

Al zal bij dit hondje de basis eerst wat meer solide moeten worden.
Geen ervaring met bachbloesemtherapie, wel al anderen positief over gehoord.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:47

Vuurwerk geluiden binnen af spelen heeft niet altijd zin, hier horen ze het niet binnen en buiten zijn ze weer in paniek als ze het horen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 23:24

Hoe lang is het hondje al bij je?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:54

marleen_usar schreef:
Vuurwerk geluiden binnen af spelen heeft niet altijd zin, hier horen ze het niet binnen en buiten zijn ze weer in paniek als ze het horen.

'Het is wat het is' - met een cd en "correct gebruik" kun je een dier aanleren dat het geluid van een voetzoeker etc. niet eng is.
(Het liefst bij een jonkie dat nog nooit oudjaar heeft meegemaakt.
... zit er al een trauma is het veel lastiger.)

De cd bereid het dier niet voor op de lichtflitsen en de geur.
... en ieder hard geluid kan pijn aan het oor doen met alle gedoe van dien.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 12:53

Wintu schreef:

Vanaf zondag. Dus sowieso geen rush oid, snap dat ze moet wennen maar als ik dr daarin ergens mee kan ondersteunen doe ik dat natuurlijk graag

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 12:54

Ik heb een flesje bach bloesem besteld

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:58

Talida schreef:
Wintu schreef:

Vanaf zondag. Dus sowieso geen rush oid, snap dat ze moet wennen maar als ik dr daarin ergens mee kan ondersteunen doe ik dat natuurlijk graag

Dat is ongelofelijk kort! Rechtstreeks uit het buitenland of vanuit een gastgezin?

Ik zou niet gaan trainen. Laat je hond eerst aarden en ga niet direct beginnen met ondersteunende middelen. Leer elkaar kennen.

Er zijn heel veel leuke online cursussen te volgen bijv; de eerste 100 dagen met je buitenlandse hond van Michel Berendsen, eigenaar zwerfhonden school.

Of goed op weg met je buitenlandse hond van Nina van Tilbeurgh.

Hier zijn zoveel mensen met zoveel verschillende meningen. Daar raak je mogelijk van in de war.

Mocht je hond bij een degelijke stichting vandaan komen heb je als het goed is ook dergelijk advies gehad :)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:00

Janneke2 schreef:
marleen_usar schreef:

'Het is wat het is' - met een cd en "correct gebruik" kun je een dier aanleren dat het geluid van een voetzoeker etc. niet eng is.
(Het liefst bij een jonkie dat nog nooit oudjaar heeft meegemaakt.
... zit er al een trauma is het veel lastiger.)

De cd bereid het dier niet voor op de lichtflitsen en de geur.
... en ieder hard geluid kan pijn aan het oor doen met alle gedoe van dien.

En wat heel belangrijk is maar vaak vergeten wordt bij het gebruik van een vuurwerk cd is dat het via surround sound moet worden afgespeeld :) indien je geen surround sound gebruikt went de hond inderdaad enkel aan het feit dat er uit een apparaat geluiden komen maar doet het niks tegen vuurwerk angst.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:08

Voor mijn hondje met vuurwerk/harde geluiden angst heb ik Bach druppels, erg tevreden over. Ze komt daarmee die dagen in het jaar wat beter door.
Ik heb ook de vuurwerkmix van Dierenoppas Amersfoort geprobeerd, die leek ook wel wat te helpen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 13:54

Hettieheks schreef:
Dat is ongelofelijk kort! Rechtstreeks uit het buitenland of vanuit een gastgezin?

Ik zou niet gaan trainen. Laat je hond eerst aarden en ga niet direct beginnen met ondersteunende middelen. Leer elkaar kennen.

Er zijn heel veel leuke online cursussen te volgen bijv; de eerste 100 dagen met je buitenlandse hond van Michel Berendsen, eigenaar zwerfhonden school.

Of goed op weg met je buitenlandse hond van Nina van Tilbeurgh.

Hier zijn zoveel mensen met zoveel verschillende meningen. Daar raak je mogelijk van in de war.

Mocht je hond bij een degelijke stichting vandaan komen heb je als het goed is ook dergelijk advies gehad :)

dank je, ik ga even kijken!
Ze zat al in de opvang in Nederland

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 13:15

Afbeelding

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 14:34

Talida schreef:
Wintu schreef:

Ik zou het even de tijd geven en niet gelijk met ondersteunende middelen beginnen. Laat haar eerst even landen.
Ik heb momenteel ook een rescue zitten, die laat ik eerst maar met rust, ze moet aan mij wennen, de omgeving wennen, aan alles eigenlijk. Ze moet er zelf achter komen dat mijn huis en ik een veilige haven zijn en dat heeft enorm veel tijd nodig, ondersteunende middelen kan je altijd veel later nog inzetten, niet iets om mee te beginnen.
3 dagen om te landen
3 weken om aan de omgeving te wennen
3 maanden (minimaal) om zich thuis en veilig te voelen.
Begin je nu al met ondersteunende middelen en vlot het met drie maanden niet, heb je dan al je kruid verschoten.
Als we jou na een leven vol ellende, een intens traject in een vreemd huis zouden plaatsen, met vreemde mensen en je snapt dat allemaal niet, dan zou je ook wat angstig en onzeker zijn, wil je ook niet gelijk aan de kalmerende middelen moet je maar denken, maar wil je gewoon wat tijd en rust om aan je omgeving te wennen, nou zo is dat bij die hondjes ook :D

Sparks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:57

[/quote]

Vanaf zondag. Dus sowieso geen rush oid, snap dat ze moet wennen maar als ik dr daarin ergens mee kan ondersteunen doe ik dat natuurlijk graag[/quote]

Ik zou het even de tijd geven en niet gelijk met ondersteunende middelen beginnen. Laat haar eerst even landen.
Ik heb momenteel ook een rescue zitten, die laat ik eerst maar met rust, ze moet aan mij wennen, de omgeving wennen, aan alles eigenlijk. Ze moet er zelf achter komen dat mijn huis en ik een veilige haven zijn en dat heeft enorm veel tijd nodig, ondersteunende middelen kan je altijd veel later nog inzetten, niet iets om mee te beginnen.
3 dagen om te landen
3 weken om aan de omgeving te wennen
3 maanden (minimaal) om zich thuis en veilig te voelen.
Begin je nu al met ondersteunende middelen en vlot het met drie maanden niet, heb je dan al je kruid verschoten.
Als we jou na een leven vol ellende, een intens traject in een vreemd huis zouden plaatsen, met vreemde mensen en je snapt dat allemaal niet, dan zou je ook wat angstig en onzeker zijn, wil je ook niet gelijk aan de kalmerende middelen moet je maar denken, maar wil je gewoon wat tijd en rust om aan je omgeving te wennen, nou zo is dat bij die hondjes ook :D[/quote]

Eens met wat Wintu zegt.
Zelf ben ik in het bezit van 2 podenco´s die inmiddels al 3 en 2 jaar bij ons wonen en als 1 jarige bij ons zijn gekomen. Beide zeer angstig in het begin voor alles.

Beste wat je kan doen is ze de eerste paar weken zoveel mogelijk met rust laten en routine inbouwen. Zo wennen ze snel aan de routine en weten ze wat ze dagelijks minimaal kunnen verwachten.

En verder wachten tot de hond zelf uit zijn ´schulp´ komt. Bij ons heeft het bij beide zeker wel een jaar geduurd voordat ze echt met alles op hun gemak waren en ook open stonden voor training etc. 1 hond is nog altijd erg angstig voor vreemden en kinderen, maar in huis zijn ze helemaal happy en vertrouwd.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 16:40

Hier ook ervaring met rescue honden, nu de 2e.
Ik zou er niet meteen al spulletjes instoppen.
Eerst rustig wennen.
Instructie aan visite geven om de hond niet te benaderen, hij komt zelf wel als hij zover is.
Ligt hij in z'n mand, laat hem dan met rust, want dat is/wordt zijn veilige plek.
Vind de hond niet zielig.
Wees zelf een rustige leider.
Je kunt hem binnen 10 minuten traplopen en in een auto stappen leren, als je weet hoe. Ik ben zelf fan van Cesar Millan.(filmpjes kijken)
Negeer de hond als je weg gaat en ook als je weer terugkomt anders krijgt hij verlatingsangst.
Succes, en wat goed dat je zo'n hond een gouden mand geeft.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 16:45

Rustig wennen ben ik het mee eens,

Maar die lachende Mexicaan is gewoon een beul. Niet meer niet minder….