Welke hypoallegene hondenbrokken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Welke hypoallegene hondenbrokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 16:37

Onze hond krijgt Orijen hondenbrok maar blijft aan de diaree. Hij heeft al preventief een wormenkuur gehad en is op giardia getest. Hij heeft een antibiotica kuur gehad en diaree remmers en hypo allergene hondenbrok van de dierenarts maar dat eet hij niet en krijgt probiotica maar hij blijft aan de diaree. Ik wil ander hypo allergene brok proberen maar weet niet zo goed welke.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 17:03

Dit hoor je vaker bij Orijen, door het hoge eiwitgehalte is het niet voor elke hond geschikt. Door dit hoge eiwitgehalte kan de ontlasting te zacht blijven.

kiwiwitje

Re: Welke hypoallegene hondenbrokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 17:19

T is een beetje de vraag wat je zoekt.
Je zou gastro brok kunnen proberen. Die van prins is op zalm eiwit geloof ik.

T hele ding een beetje met hypo allergeen is een beetje lastig.
Je hebt t volgende namelijk;
* Allergenic oid voeding. Waarvan de eiwitten zo bewerkt zijn dat ze niet meer herkend worden.

* hypoallergeen ; 1 dierlijke eiwitbron.
Wat zelfs nog gewoon kip of rund kan zijn want die eiwitten worden niet onherkenbaar gemaakt.

Nu kan t absoluut door de orijen komen. Veel honden kunnen niet tegen t hoge eiwit gehalte dat kan absoluut een reden zijn. Maar maagdarm virussen zijn bij onze DA momenteel lopende band werk.
Wisselen van voeding geeft vaak ook diarree klachten. Dus dan heb je “en-en-en”.

Hier toevallig nu ook zo’n gevalletje dus hier tijdelijk over op gastro. De prins beviel beter dan de proplan.
En als die darmen dan tot rust gekomen zijn kijken naar een passende voeding.

Misschien past acana beter(evt singles)
Brit care grain free salmon & potato.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 17:22

Maar waarom hypoallergeen en niet gewoon een ander merk voer.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 17:24

Hier hele goede ervaring met Denkadog hypo sensitive vega voeding. Mijn hond reageert allergisch op alle diersoorten.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:40

kiwiwitje schreef:

* Allergenic oid voeding. Waarvan de eiwitten zo bewerkt zijn dat ze niet meer herkend worden.

Wat zelfs nog gewoon kip of rund kan zijn want die eiwitten worden niet onherkenbaar gemaakt.

Nu kan t absoluut door de orijen komen. Veel honden kunnen niet tegen t hoge eiwit gehalte dat kan absoluut een reden zijn. Maar maagdarm virussen zijn bij onze DA momenteel lopende band werk.
Wisselen van voeding geeft vaak ook diarree klachten. Dus dan heb je “en-en-en”.

Hier toevallig nu ook zo’n gevalletje dus hier tijdelijk over op gastro. De prins beviel beter dan de proplan.

Afhankelijk van het merk maar een goede hypoallergene voeding bevat gehydrolyseerde eiwit ipv 1 eiwit bron :).

Ts je kunt ook kijken maar sanimed intestinal. Licht verteerbaar en op basis van insect (geen gehydrolyseerde eiwitten maar wordt vaak wel als hypoallergeen beschouwd omdat dit voor veel honden een nog onbekend eiwit is).

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:45

Insectenvoer! Verkocht ik eerder in de dierenspeciaalzaak en werkte perfect. Wij verkochte bugs for pets en yora

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:59

Die van ons was ook zo aan de dunne, in knal-mosterdgele kleur. Daardoor ook verstopte anaalklieren.
Wij hebben toen 2 maanden alleen Purina hypoallergenic gevoerd MET probiotica.
Toen langzaam deels vervangen, dit heel langzaam opbouwen!
Nu krijgt hij de hypoallergene brokken van purina, zowel 's ochtends als tussen de middag, en tussen de middag krijgt hij er ook een klein handje gekookte sperziebonen bij.
's avonds krijgt hij om de dag vers vlees, via KVV webwinkel, en om de andere dag gewone (lees niet zo dure) brokjes.
Het gaat nu erg goed met hem.
Dit zo opbouwen heeft 5 maanden geduurd.
Doel is om de dure hypoallergene brokjes ook tussen de middag te vervangen door gewone brokjes, maar we nemen de tijd.
De hond was al bijna 4 toen we hem uit het asiel haalden en hij was tot hij via de politie in het asiel belandde erg slecht gevoerd.
Daarom doen we zo rustig aan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 17:08

Jarco insect is misschien wel een optie.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 17:36

Onze hond doet het goed op organimal sensitive. Misschien ook iets voor jouw hond.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 18:01

Mijn hond staat nu op royal canin hypoallergenic, dit is echt gehydroliseerd eiwit.
Hiervoor heb ik echt verschillende dingen geprobeerd waaronder ook de brit endurance met eend, maar ook hier bleef ie van aan de diarree. En de royal canin bleek de beste oplossing te zijn.
Als je nog niets qua gastro intestinal dieet probeert hebt zou ik misschien eerst dat doen alvorens over te schakelen naar hypoallergeen.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 18:29

https://www.rawveterinarydiets.com

Ik zal wel heel bokt over me heen krijgen (omdat er ook een paardenlijn is), maar dit is een heel zuiver product en bijna alle dieren die door de internist hierop gezet worden, doen het hier goed op.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:20

xChantal94 schreef:
kiwiwitje schreef:

Afhankelijk van het merk maar een goede hypoallergene voeding bevat gehydrolyseerde eiwit ipv 1 eiwit bron :).

Ts je kunt ook kijken maar sanimed intestinal. Licht verteerbaar en op basis van insect (geen gehydrolyseerde eiwitten maar wordt vaak wel als hypoallergeen beschouwd omdat dit voor veel honden een nog onbekend eiwit is).

Niet ieder merk werkt op die manier maar noemt t wel hypoallergeen. T meeste voeding wat dat doet valt onder type allergenic van RC bijv.
1 dierlijke eiwitbron. Eigenlijk zoals je t zelf hier boven ook beschrijft.
En in principe is dat prima. Het hoeft niet gehydrolyseerd te zijn.
Als een hond alleen allergisch is voor kip en je geeft een voeding met alleen dierlijke eiwitten van paard is dat dus ook goed.. ook als t miet gehydrolyseerd is.

Het zelfde voor veel hondensnacks. Het word allemaal nogal snel hypoallergeen genoemd als t maar 1 dierlijke eiwitbron bevat.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 22:14

Je hebt kans dat je wat minder voert, de klachten minder worden.
Het is bekend van Orijen dat honden aan de race kunnen raken als je ze er teveel van voert.
Dat komt door het wat hogere eiwitgehalte, misschien is jouw hond daar gevoelig op.

Ook kan je nog kijken naar Acana free run duck. (is hypoallergeen, maar je hond moet wel eend kunnen verdragen)
Acana wordt door dezelfde fabrikant gemaakt als Orijen.

Ook van een antibiotica kuur en de andere chemische middelen kunnen de darmen juist nog meer van slag raken.

Ik heb een hondje die allergisch is voor van alles, omgevingsallergie en ook qua voeding kan hij lang niet alles verdragen.
Hij krijgt Darff vol bites wild, en dit gaat gelukkig wel heel goed.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 22:46

Zoals boven al vernoemd is Orijen heeft een hoog eiwit gehalte dus kies liever een merk die lager is in eiwit.

Misschien is het handig om er bij te vermelden hoe oud de hond is? Welke voeding van orijen hij krijgt? Of hij al eerder eens andere voeding heeft gehad? Wat is de reden dat je voor orijen of een hoog eiwit gehalte hebt gekozen?

Tijdelijk een gastro brok geven kan helpen bij het ontprikkelen van de darmen. Zeker een aanrader.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 23:16

Mijn hollandse herder heeft ook flink gespookt met voer en zn datmen. Ik kwam uit op Concept for Life sensitive . Dat is een merk van Zooplus maar de ingredienten vallen me mee. Zowel mijn hond(den, de ander eet er van mee ) als hond van een vriendin hebben goeie reactie op dit voer.

Wr is geen pasklaar antwoord ben ik bang, de ene hond reageert anders dan de ander op bepaalde merken