Fotomodel Tyra (kat)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Fotomodel Tyra (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 20:00

Tyra is een van een nestje dat van 3 dat jaren geleden is achtergelaten in de buurt van mijn monte (typisch alentejaans huisje). Ze waren erg vies en zaten onder de vlooien. De enige kater van het nestje, Floris, is een paar maanden later overleden aan een virus waarmee hij geboren was. De zusjes Tina en Tyra zijn gratis gesteriliseerd door de gemeente dierenarts omdat het vondelingen waren.
Tyra is tabby en Tina makreel van tekening, in dezelfde kleur.
Haar zus Tina is meer een stalkat (ik heb de stallen aan het huis) en komt ook wel binnen en is redelijk aanhankelijk; Tyra is gereserveerder, hoewel ze wel altijd mee gaat met de avond en ochtend wandeling, en komt bijna niet binnen, behalve in de winter als het koud is.
Tina is vernoemd naar Tina Turner en Tyra naar Tyra Banks. Ik wist toen nog niet dat Tyra zo fotogeniek en gewillig model was, en dat grappig genoeg Tina "meezingt" als ik ´smorgens zing bij het uitmesten, en dat hun namen dus goed bij ze passen!

Ik heb nog twee katten, een kater die ik al op leeftijd uit een asiel heb en Maria( 6-7 maanden toendertijd, had bijna al die tijd in een kooi bij de gemeente dierenarts geleefd).

(Off topc, maar dit jaar is er weer 1 kitten bij mijn monte gedumped. [BB] Vondeling )

De foto´s zijn ´smorgens om 7 uur genomen op "mijn" land (ik huur het dus niet echt van mij). De bomen zijn kurk eiken.
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

nafkedemi

Re: Fotomodel Tyra (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:46

Leuke kat om te zien!
En ik vermoed dat zowel Tyra als Tina tabby zijn en tyra blotched of classic tabby en tina mackerel tabby

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:48

Prachtige kat(ten). Die kleur <3

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 20:50

nafkedemi schreef:
Leuke kat om te zien!
En ik vermoed dat zowel Tyra als Tina tabby zijn en tyra blotched of classic tabby en tina mackerel tabby

Klopt.

Zus Tina
Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:18

Heel licht getekend qua vacht

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:23

Afbeelding
Hier een duidelijk voorbeeld van 2 verschillende tabby katten. Rechts mackerel en links blotched of classic

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:25

Valt mij op dat er in Spanje veel sealpoint zwerfkatjes zijn. Ik heb er ook eentje uit Spanje bij een stichting vandaan en zij hebben zeer regelmatig sealpoint kittens van straat gered.
Afbeelding

Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 21:29

De kleur is hier in Portugal ook heel algemeen.