Ik was nu heel erg benieuwd naar ervaringen of hoe jullie dit zouden aanpakken;
Casus:
Ik heb een hele lieve 12,5 jarige hond, Mayca. Teefje, kruising appenzeller/border collie. Ze weegt momenteel 33 kilo.
Helaas gisteren naar de dierenarts omdat ze nogal zwaar ademde. Hier een visuele diagnose dat het misschien een vergrote milt kon zijn.
Met pijnstillers naar huis gegaan.
Vandaag zou het beter moeten gaan, maar dit was dus niet het geval.
Gelukkig vanmiddag nog een echo kunnen laten maken van haar buik en helaas is hier een tumor geconstateerd bij haar milt.
Doordat ze aan de buitenkant niet kunnen zien of deze goedaardig is of kwaadaardig sta ik nu voor een lastig dilemma.
Opereren of niks doen.
Mevrouw heeft naast haar ouderdom. Artrose was ze al dagelijks Galliprant voor krijgt. Ze heeft licht staar en wordt een beetje oostindisch doof.
Naast deze ongemakken is ze nog erg vrolijk en wilt graag nog een rondje mee naar buiten. Helaas kan ze niet meer zo lang, maar ze heeft nog teveel levenslust om haar op te geven.
Zowel dierenarts als de echoscopist vonden haar we erg goed uitzien voor haar leeftijd.
Waar doe ik nu goed aan, opereren of het zo laten op pijnstillers kijken hoe het gaat.
Morgen heb ik een belafspraak met de dierenarts om de uitslag van vandaag door te spreken.
Ik ben benieuwd naar jullie perspectief.
Hieronder nog een foto van mevrouw in kwestie. Een half uurtje geleden.