Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
itsmi schreef:Onze stalkat reageert ook altijd op advantix, niet met pus maar wel een grote rode kale plek.
Die geven we dat ook niet meer.
Zoals hierboven gezegd, wel even opletten welke je dan wel koopt ivm zelfde bestanddelen.
Muiz schreef:itsmi schreef:Onze stalkat reageert ook altijd op advantix, niet met pus maar wel een grote rode kale plek.
Die geven we dat ook niet meer.
Zoals hierboven gezegd, wel even opletten welke je dan wel koopt ivm zelfde bestanddelen.
Advantix mag ook echt niet op katten gebruikt worden. Daar zit een middel in waar ze zenuwstoring kunnen krijgen en ernstige vergiftiging verschijnselen.
Hoop dat je advantage bedoelt?
Lianne007 schreef:We zijn bij de dierenarts geweest. Een hot spot door allergische reactie. Injectie, ontsmetting en zalven de komende dagen .
Het stofje permethrine heeft dit veroorzaakt. Dit zit niet in de advantage . Het is erg agressief en wordt ook wel ingezet tegen mijten bij paarden. Baila heeft ook diarree erbij. Hier geen druppels meer tegen teken en ga op zoek naar wat anders op natuurlijke basis. Ze kwamen vaker reacties tegen waar dit middel in zit.
Nyaleti schreef:Lianne007 schreef:We zijn bij de dierenarts geweest. Een hot spot door allergische reactie. Injectie, ontsmetting en zalven de komende dagen .
Het stofje permethrine heeft dit veroorzaakt. Dit zit niet in de advantage . Het is erg agressief en wordt ook wel ingezet tegen mijten bij paarden. Baila heeft ook diarree erbij. Hier geen druppels meer tegen teken en ga op zoek naar wat anders op natuurlijke basis. Ze kwamen vaker reacties tegen waar dit middel in zit.
Hmm goed om te weten dat het vaker voorkomt bij Advantix..
Snap dat je niet meer staat te springen om bv een Bravecto tablet maar je hebt ook de nieuwe Frontline kauwtabletten. Of die Simparica tabletten.
Susanne schreef:Vervelend zeg! Goed dat je langs de DA bent geweest.
Mijn hond is enorm gevoelig maar verdraagt Advantix super goed. Werkt bij hem ook heel erg goed. Ik gebruik het alleen voor vakanties, verder zo min mogelijk.
MyWishMax schreef:Mijn oude hond kreeg die reactie op elk middel helaas. Dus tegen vlooien ben ik helemaal gestopt met behandelen en ze ook nooit gehad. Tegen teken een halsband als we ergens heen gingen waar het een risico was.
Maar ik behandel mjjn honden dus nooit meer preventief en de reu die ik nu nog heb heeft nog nooit een teek gehad. Hij is blijkbaar niet lekker, dus echt heel erg mazzel. Vlooien het laatst behandeld toen hij onder een jaar was en nu is hij 10 en nooit meer nodig geweest.
rien10 schreef:Hoeveel last van vlooien en teken heeft je hond als je geen middel gebruikt?