Aangezien Noortje wel graag achter een haas aan zit als die toevallig in de wei loopt, en ook nog best snel is, leek het me echt iets voor haar.
Maar Noortje is ook nog behoorlijk jong, op dat moment 14 maanden, dus had gekozen voor een halve baan omdat ik een hele wat veel vond.
De honden rennen achter een zgn lure, de haas aan die aan een touwtje via katrollen over de baan getrokken wordt. Aan het einde is een zandbak om in af te remmen.
De honden mochten 2 keer de baan rond.
Veel honden gingen niet, of maar een stukje en dan nog veel harder naar de baas terug, dus het was nog even spannend wat Noortje zou doen.
Gelukkig wilde Noortje wel achter de haas aan, alleen de eerste ronde aarzelde ze bij de bocht, zo van hé vrouwtje komt niet mee, en bij het laatste rechte stuk aarzelde ze ook even toen ze de zandbak met daarbij mensen en fotografen zag. Toch bleef ze de haas volgen, dus best heel knap.
Tussen de eerste en de tweede ronde zat aardig wat tijd, en het was warm. Ook had Noortje enthousiast met andere honden gespeeld.
Dus bij het tweede rondje was ze best moe al. Toch ging ze zonder aarzelen achter de haas aan en was sneller dan de eerste ronde. Ze haalde alleen niet de snelheid meer die ik van haar gewend ben.
Maar dat gaf allemaal niet, super trots op mijn kleine gup dat ze het zo leuk vond en het spelletje zo goed door had.
Hopelijk wordt het volgend jaar weer georganiseerd, dan gaan we zeker weer.
Deze geweldige foto's zijn gemaakt door Jaggies pawprint en photo by eef, dappere fotografen die het zand tot in de onderbroek moeten hebben gehad

Heel erg blij mee