Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wesco schreef:Ik ben op zoek naar een hond en wat mij opvalt is dat je bij sommige fokker kan kiezen tussen met of zonder stamboom. Kan iemand mij uitleggen waarom dat is? Moet je er van weg blijven?
dierenfan schreef:Wij kiezen juist bewust voor een rashond met stamboom, anders mag zij niet mee naar het buitenland. Dit betreft overigens specifieke hondenrassen. Maar gezondheid staat zeker bovenaan!Overigens wel/geen stamboom zou mij een worst wezen. Voor het ras of kruising belangrijke gezondheid onderzoeken die met goed resultaat uitgevoerd zijn die vind ik veellll belangrijker! Maar tja als daarmee gefokt wordt heb je altijd bewijs dat de ouders vrij zijn van die gebreken haha daar heb je dan geen keuze nadien meer in![]()
Wesco schreef:Het gaat over Franse buldoggen. Ik wil er al jaren 1 maar steeds houden de gezondheids problemen mij tegen. Ik hoop nu ze met een langere neus gefokt worden ze gezonder zijn. Maar of dat echt zo is weet ik niet. Ale mijn andere honden hadden nooit een stamboom en kwamen uit het asiel. Dus ik heb me nooit verdiept in testen en stamboom ect. Ik merk dat ik er te weinig verstand van heb.