Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jette schreef:Ik heb zelf wel goeie ervaring met verhuisdieren. Je kan je wensen opslaan in je profiel (inclusief particulieren of ook stichtingen en de omgang met katten) en dan krijg je iedere ochtend een mail met de dieren die bij jou matchen. Het kost inderdaad eenmalig geld, maar wij hebben er twee perfecte katten aan over gehouden.
Overigens herken ik je verwarring qua kosten wel. Ik vind rescue honden vaak ook erg aan de prijs, maar kan er wel inkomen dat dit geld kost met castreren en overvliegen. Voor Nederlandse particulieren ben ik ook echt verbaasd.
Captain schreef:Tsja, voor paarden willen we makkelijk duizenden tot tienduizenden euro's neerleggen maar met een hond (die in je huis leeft, waar je dus veel meer contact mee hebt en echt een huisgenoot is) vinden mensen al snel iets te duur..
pillow schreef:Op dat verhuisdieren staan over de 2000 honden, en er zijn niet te tellen stichtingen die honden uit het buitenland halen. Dus dat er een tekort is durf ik te betwijfelen. Ik heb ook een profiel ingevuld op verhuisdieren en buitenlandse honden uitgesloten. Krijg haast dagelijks een match, dus wel aanbod. Maar ik woon in het noorden en er is nog nooit een passende hond aangeboden binnen 150 km.
sasja0705 schreef:Zo jammer weer
Dat was dus NIET de insteek van mijn post...
Lezen is een kunst... ik wil zonder meer betalen voor een herplaatser, masr niet als er van alles geschreven wordt, zielig verhaal opgehangen WAAROM men hond moet herplaatsen en dan ff 500 vragen. ..
sasja0705 schreef:Zo jammer weer
Dat was dus NIET de insteek van mijn post...
Lezen is een kunst... ik wil zonder meer betalen voor een herplaatser, masr niet als er van alles geschreven wordt, zielig verhaal opgehangen WAAROM men hond moet herplaatsen en dan ff 500 vragen. ..
Zoals geschreven heb ik voor mijn Leon betaald, hiervoor ook betaald voor een hond uit asiel.
Maar nu wordt het een absoluut verdienmodel OVER de rug van honden gemaakt.
Of nu herplaatsers, oeps-nestjes of rescues.
En dat gaat dus ten koste van de hondzelf en mensen die een goed thuis willen bieden.
anca schreef:Ik weet niet of er binnen de vereniging van de tervuren ook een herplaats afd zit?
Zo was ik ook ingeschreven bij de whclub.
Uiteindelijk via een asiel mijn kanjer gekregen .
Nu heb ik een halve tervuren maar nu via mp. Voor 50 euro . Gezonde jonge volle reu van toen anderhalf. Hij is nu 6 inmiddels.
Het zijn spelden in de hooiberg maar het kan wel.
Dus hoop ook voor jou succes.
absque_dubio schreef:Waarom mag er geen 500,- gevraagd worden met een zielig (of gewoon eerlijk?) verhaal waarom de hond herplaatst moet worden?
Waarom vind jij dit een verdienmodel over de rug van de honden?
Pups zijn duurder geworden in aanschaf, voer en dierenarts zijn duurder geworden. Waarom mag de aanschafprijs voor een herplaatser daar niet in mee omhoog? Ze maken echt geen winst hoor om hun hond voor 300-500 te herplaatsen.![]()
Ik vind vast blijven houden aan prijzen van jaren terug zoiets geks. Iedereen weet toch dat dat alles omtrent dieren de laatste jaren duurder is geworden. Ik ben er blij mee dat er nu normale prijzen worden gevraagd ipv honden of Shetlanders gratis af te halen zijn.
sasja0705 schreef:Maar 500 en meer betalen voor een hond, waar men "op eens " allergisch is, of geen tijd meer , nooit geënt is,nooit überhaupt een DA gezien heeft, die nu naar Corona gewoon overbodig is geworden - nee,daar pas ik.
Dat is geld vangen over de rug van de hond.
En zouden deze mensen werkelijk zo een probleem (allergisch, gezondheid, geen tijd meer hebben) hebben, dan zouden ze de hond naar een asiel geven.
Sandra_H schreef:sasja0705 schreef:Maar 500 en meer betalen voor een hond, waar men "op eens " allergisch is, of geen tijd meer , nooit geënt is,nooit überhaupt een DA gezien heeft, die nu naar Corona gewoon overbodig is geworden - nee,daar pas ik.
Dat is geld vangen over de rug van de hond.
En zouden deze mensen werkelijk zo een probleem (allergisch, gezondheid, geen tijd meer hebben) hebben, dan zouden ze de hond naar een asiel geven.
Nooit geënt is te controleren via het paspoort. Maar waarom is de reden van herplaatsen van belang voor het bedrag dat er volgens jou voor gevraagd mag worden? Er zijn ook nog altijd mensen die een hond niet naar het asiel willen brengen omdat ze dat de hond niet willen aandoen (al is die gedachte waarschijnlijk gebaseerd op een niet kloppend/verouderd beeld)