Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MareVeer schreef:Contact Frederike Domenie eens https://www.ffdomenie.nl/
Zij heeft ons enorm geholpen, onze hond had soortgelijke klachten. Succes!
Gaabje schreef:Het zou ook nog steeds aan de voeding kunnen liggen. Je zou de fabrikant kunnen vragen of ze iets in de formule veranderd hebben. Door de stijgende kosten van ingrediënten kiezen sommige fabrikanten voor het verhogen van de prijzen en andere voor het aanpassen van de formule. Jeuk aan de pootjes komt toch ook vaak voor bij voedselintoleranties.
Susanne schreef:Mijn hond is allergisch voor bepaalde grassen, planten etc. Wat enorm goed helpt bij hem is het medicijn Atopica. Hij kreeg eerst prednison, werkte ook maar krijg je ook een berg aan bijwerkingen mee. Atopica is helaas schreeuwend duur en uiteindelijk natuurlijk ook niet echt gezond voor het lijf maar soms moet je kiezen uit twee kwaden.
Bij hem is het met een bloedonderzoek getest. Kwam een heel riedeltje aan allergieën uit.
Nyaleti schreef:Mijn hond reageert allergisch op waarschijnlijk pollen.
Hij heeft lang op de Apoquel gestaan maar sinds een paar maanden gebruik ik Rexflex (oa Bosweillia) en Puur Pollen. En dat werkt echt verrassend goed! Als tip van iemand die bij Den Hoek was geweest.
Hij staat op Zalm brokken, veel Omega olie schijnt ook te helpen bij allergieën, en hij krijgt sindskort probiotica erbij.
Omega olie kun je ook zo verkrijgen, beide misschien de moeite waard om eens te proberen. Weinig honden die reageren op zalm.
123321 schreef:Nyaleti schreef:Mijn hond reageert allergisch op waarschijnlijk pollen.
Hij heeft lang op de Apoquel gestaan maar sinds een paar maanden gebruik ik Rexflex (oa Bosweillia) en Puur Pollen. En dat werkt echt verrassend goed! Als tip van iemand die bij Den Hoek was geweest.
Hij staat op Zalm brokken, veel Omega olie schijnt ook te helpen bij allergieën, en hij krijgt sindskort probiotica erbij.
Omega olie kun je ook zo verkrijgen, beide misschien de moeite waard om eens te proberen. Weinig honden die reageren op zalm.
Puur Pollen klinkt interessant. Rexflex kan ik niet vinden, wat is dat? Sinds een paar dagen zijn wij begonnen met het geven van hennepzaadolie, het gammalinoleenzuur daarin zou ook moeten helpen bij (huid)allergie). Het is nog te vroeg om daar wat over te zeggen. Is jouw hond inmiddels van de apoquel af met deze ondersteuning?
123321 schreef:Gaabje schreef:Het zou ook nog steeds aan de voeding kunnen liggen. Je zou de fabrikant kunnen vragen of ze iets in de formule veranderd hebben. Door de stijgende kosten van ingrediënten kiezen sommige fabrikanten voor het verhogen van de prijzen en andere voor het aanpassen van de formule. Jeuk aan de pootjes komt toch ook vaak voor bij voedselintoleranties.
De hond staat op vers vlees van eend, dus ik verwacht daar de oorzaak niet in te vinden.
Neonlight & MareVeer, kunnen jullie iets vertellen over het onderzoek en de behandeling?
2IJsjes, zelfde vraag eigenlijk voor jou, hoe is daar het onderzoek en de behandeling in zijn werk gegaan?
Patricia_86 schreef:Bij mijn hond heb ik de nextmune bloed test gedaan. Voor allergenen en voeding. Ze bleek voor meerdere pollen en huisstofmijt allergisch en in de voeding voor varken konijn en aardappelen.
Heb de voeding hierop aangepast en nu 11 maanden bezig met artuvetrin injecties en geen klachten meer. Laatst wel een keer omdat er chips viel en ze die opat. Toen een paar dagen apoquel gehad.
Hannanas schreef:Patricia_86 schreef:Bij mijn hond heb ik de nextmune bloed test gedaan. Voor allergenen en voeding. Ze bleek voor meerdere pollen en huisstofmijt allergisch en in de voeding voor varken konijn en aardappelen.
Heb de voeding hierop aangepast en nu 11 maanden bezig met artuvetrin injecties en geen klachten meer. Laatst wel een keer omdat er chips viel en ze die opat. Toen een paar dagen apoquel gehad.
Ik zat ook naar die nextmune te kijken maar reguliere internisten vinden die test echt je geld door de wc spoelen. Wat is jouw ervaring met de uitslag?
Hannanas schreef:Patricia_86 schreef:Bij mijn hond heb ik de nextmune bloed test gedaan. Voor allergenen en voeding. Ze bleek voor meerdere pollen en huisstofmijt allergisch en in de voeding voor varken konijn en aardappelen.
Ik zat ook naar die nextmune te kijken maar reguliere internisten vinden die test echt je geld door de wc spoelen. Wat is jouw ervaring met de uitslag?