Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPabloBokt schreef:Waarom kunnen ze 's nachts niet bij elkaar? Is dat omdat je kater het voer van de andere niet mag opeten?
Dan kun je namelijk heel simpel een chipvoerbak aanschaffen zodat je kater niet bij het voer van de andere kan.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... eed/479582
Memories schreef:Dat lijkt me echt pure frustratie van het opgesloten zitten/niet kunnen komen waar hij wil. In jouw geval lijkt het me redelijk eenvoudig om het opgesloten zitten te vermijden en zou ik daar ook voor gaan. Een chipvoerbak zoals hierboven zou kunnen, of gewoon geportioneerd voeren apart van elkaar waarbij je zelf toezicht houd zonder dat 1 kat daarbij opgesloten zit.
Memories schreef:De ellende is ook gewoon dat nu die eenmaal vaker op een plek heeft gesproeid hij dat blijft ruiken en het dus een aantrekkelijke plek blijft. Hoe veelbelovend biotex en al die urine afbrekende spulletjes ook zijn, mijn ervaring is dat het gewoon nooit 100% werkt, zeker niet voor de gevoelige kattenneusjes, ze blijven het vaak toch wel ruiken.
Het probleem lijkt dus toch wat groter te zijn als de kat überhaupt niet eens alleen kan. Ik neem aan dat gezien het sloopprobleem de opsluitplek dus überhaupt vrij prikkelarm is, of bied je hem in die ruimte ook dingen aan? Krijgt hij veel aandacht? Gezien hij het op z’n vorige woonplek niet deed, was de leefsituatie daar heel anders dan bij jou?