We hebben geprobeerd op allerlei manieren hier uit te halen, maar dat lukt niet altijd. Soms gaat ie enkel harder rondjes rennen. Voer, roepen, straffen, blokkeren, afleiden met van alles, niks helpt.
Nou vind ik die rondjes lopen nog niet zo erg, maar waar het mis gaat, is dat wanneer hij een andere kat ziet, en er niet bij kan, hij zijn agressie afreageert op zijn broer. Redirectief gedrag noemde de GD dit. Het is heftig, want hij herkent zijn broer ook niet op dat moment, enkel wanneer hij hem ruikt. Maar dat resulteert dus in vechten als we er niet tussen springen. En dat blijft door gaan, echt met schreeuwen en de vloer onder plassen aan toe van kat 1. Dus dit met de gd besproken en we moeten ze dan even uit elkaar houden. Dit is nu 3 keer gebeurd, de eerste keer moest ik ze echt 3 dagen uit elkaar houden, de 2 keer ging het met 15 minuten weer goed en nu heb ik ze een halve dage uit elkaar gehouden. Dat is ontzettend stressvol want de katten zijn onwijs mensgericht dus ze willen de hele tijd bij je zijn en snappen er niks van als ze achter de deur in een andere kamer zitten. Dit is overigens in een tijdspanne van 6 maanden.
Gisteren is dit dus weer gebeurd en gelukkig zijn ze nu weer bij elkaar. Ze zijn beide ook meteen weer ontspannen en lekker aan het ravotten door het huis. Maar ik vind het eng om ze nu alleen te laten samen want wat als ze weer een kat zien? Ik kan onmogelijk alle ramen afdekken, tenzij ik het afplak met iets, maar dat lijkt me geen duurzame oplossing.
Ik verdenk kat 1 ervan dat ie dus gewoon iets teveel last heeft van stress, hij is altijd een stresskipje geweest, hij vind veel dingen spannend en schiet dan weg. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat ik hem kan geven om hem meer te laten ontspannen. Ik heb al het e.e.a. geprobeerd, feliway hangt hier uiteraard standaard, maar ook bach geprobeerd, druppels speciaal samengesteld door de GD, rustgevende pilletjes van een bepaald merk(weet zo even niet meer wat). De dierenarts heeft hem gecheckt, bloed is goed, maar wil niet meewerken aan rustgevende middelen. Die verwijst me weer door naar de GD maar die heeft ook al meerdere dingen geprobeerd, zonder resultaat. (en aardig wat geld armer)

Dus kan iemand me wat aanraden waar je zelf goede ervaringen mee hebt?